Icon
IAB Studio: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus IABlogi

IAB Studio: Ulkomainonnan kirkas tulevaisuus

01.07.2022 | iab

IAB studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin vieraana Jesse Jussila Clear Channelilta, Jenni Heinonen JCDecauxilta ja Outi Pekkala dentsulta. IAB Studiossa keskustellaan ulkomainonnan tulevaisuudesta, mitä on luvassa ja mitä tulisi vielä kehittää.

Kuten muutkin mediaryhmät, myös ulkomainonta on keskellä digitalisoitumista. Entistä näyttävämpien mainospintojen lisäksi digitaalisuus tarkoittaa myös mm. täysin uusia mahdollisuuksia mainonnan kohdentamiseen sekä mainonnan ostoprosessin nopeutumista. Jesse, Outi ja Jenni kuuluvat kaikki IAB:n digitaalisen ulkomainonnan työryhmään, jonka tavoitteena on edistää digitaalisen ulkomainonnan näkyvyyttä ja saavutettavuutta ylläpitämällä mm. vuoropuhelua eri toimijoiden kesken. Yksi työryhmän tämän kevään saavutuksia oli Digitaalisen ulkomainonnan ostajan opas, joka julkaistiin IAB Finlandin ja ulkomainosliiton yhteisessä DOOH webinaarissa kesäkuun puolivälissä. Kuuntele jakso ja lataa itsellesi uudistettu DOOH -opas tästä!

  

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



13.09.2023

Vaikuttajamarkkinoinnin pulssikysely: Vaikuttajamarkkinoinnin onnistumisen keskiössä arvopohjainen yhteistyö - vastuullisuus ja inhimillisyys korostuvat

Vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen osana yrityksen tai organisaation muuta markkinointia ja viestintää on monipuolistunut ja käsiteltävät teemat ovat laajentuneet. Vaikuttajamarkkinointi nähdään nykyään myös merkittävänä vastuullisuusviestinnän keinona ja yritykset etsivät yhteistyökumppaniksi vaikuttajia, jotka jakavat samanlaiset arvot ja näkemykset.

lue lisää

30.08.2023

IAB Finlandin datatyöryhmä kysyi alkuvuodesta markkinasta vuoden 2023 panostuskohteita

Kyselyllä halusimme selvittää, markkinointianalytiikan kontekstissa, mihin organisaatiot tulevat panostamaan vuonna 2023. Vastauksia tähän lyhyeen kyselyyn saatiin yhteensä 90 kappaletta, mainostajien edustaessa suurinta ryhmää (noin 41 %). Selvästi tärkeimmäksi panostuskohteeksi nousi vastauksissa ensimmäisen osapuolen data eli 1st party data.

lue lisää

30.06.2023

Kun kaupan media kohtasi markkinan

Kaupan media on tullut Suomeen lumipalloefektin lailla maailmalla alkaneen trendin voimasta. Yhtäkkiä suomalaisten markkinointipäälliköiden sekä mediasuunnittelijoiden työpöydällä on tämä uusi, myös retail mediaksi kutsuttu kokonaisuus, joka monelle herättää enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.

lue lisää

21.06.2023

IAB Studio: TV:n katselu murroksessa – mitä suomalaisten olohuoneissa tapahtuu?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Aleksi Ylitalo ja Aki Ronkainen Smartclipilta, joka on osa globaalia RTL AdAlliancea. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa olohuonetelevision muutoksesta ja miksi perinteinen TV:n katselu on muutoksessa.

lue lisää