Icon
IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1) IABlogi

IAB Studio: Ohjelmallisen ostamisen nykytila Suomessa (osa1)

25.04.2023 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Dorentina Abazi Schibstediltä. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa ohjelmallisen ostamisen nykytilasta ja erilaisista trendeistä, joita siellä on havaittavissa.

Ohjelmallinen ostaminen lyhyt oppimäärä

Ohjelmallisessa ostamisessa mainosnäytöt tarjotaan myyntijärjestelmien kautta ostettavaksi mm. huutokaupan keinoin. Ohjelmallinen ostaminen soveltuu hyvin taktiseen mainontaan, mutta mahdollistaa myös laajempien brändikampanjoiden toteuttamisen. Yleisimmin ohjelmallista ostamista käytetään display-mainonnassa, jossa mainoksia näytetään verkkosivuilla ja mobiilisovelluksissa. Tämä tarkoittaa sitä, että mainostaja voi ostaa mainostilaa useilta eri verkkosivustoilta yhdestä paikasta ja käyttää tietoa kohdeyleisöstä ja mainosnäyttöjen määrästä mainonnan tehokkuuden parantamiseksi.


Kuuntele jakso niin saat tietää mikä on osaamisen taso ohjelmallisessa ostamisessa ja miten sitä hyödynnetään Suomi vs. Eurooppa.

 Lataa TÄSTÄ myös Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit tutkimus itsellesi

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



blogidigimarkkinointiiabfinlandsisältömarkkinointipodcastdatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

27.06.2025

IAB Insider: Snapchat 2025 – Miten alusta palvelee brändejä ja vaikuttajia nyt?

Snapchat ei ole katoamassa mihinkään – päinvastoin! Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten Snapchat toimii vaikuttajille ja brändeille vuonna 2025. Vieraana vaikuttaja Henny Harjusola ja Snapchatin Suomen kaupallinen edustaja Mimi Alén.

lue lisää

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

13.06.2025

IAB Insider: Boots-case ja totuuksia mainonnan mittaamisesta

Tässä IAB Insider -jaksossa pureudutaan vuoden puhutuimpaan markkinointiteemaan: mainonnan mittaamiseen. Juontaja Pasi Raassinan seurana on AudienceProjectin asiantuntijakaksikko Juha Ourila ja Martin Radford, joiden kanssa keskustellaan niin IAB Europe Adex 2024 -raportista kuin cross media -mittauksen ajankohtaisuudesta.

lue lisää