IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Janninan vieraana on IAB:n hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio Dagmarilta ja Pasi Raassina IAB:lta.
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan. Lisäksi he jakavat, mitä musiikkia ja e-kirjoja löytyy heidän spotifyn soittolistoiltaan ja lukulaitteiltaan.
Mutta matka ei pääty tähän. Tässä sydämellisessä ja avoimessa keskustelussa me pureudumme myös siihen, mikä tekee IAB:sta niin kriittisen toimijan digitaalisen markkinoinnin ekosysteemissä. Antti ja Pasi avaavat, kuinka IAB Finland toimii digimarkkinan hyväksi, selittäen kansantajuisesti IAB:n roolin ja merkityksen. He myös jakavat henkilökohtaiset motivaationsa ja intohimonsa osallistua IAB:n toimintaan, sekä miksi IAB ansaitsee alan ammattilaisten ajan ja huomion.
Sokerina pohjalla jaksossa puhutaan trendeistä. Vuosi 2024 on täynnä mielenkiintoisia digitaalisia trendejä, mutta mitkä kolme trendiä meidän tulisi erityisesti pitää silmällä? Antti ja Pasi nostavat esille ne kriittiset suuntaukset, jotka muovaavat digitaalista markkinointia ja innovaatioita tulevina kuukausina.
Tämä jakso ei vain valaise IAB:n keskeistä asemaa digitaalisessa maisemassa, vaan tarjoaa myös harvinaisen tilaisuuden tutustua sen johtohahmoihin henkilöinä. Tule mukaan löytöretkelle!
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
27.11.2025
IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?
Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.
lue lisää20.11.2025
IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit
IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää





