IAB Jäsenesittely: Punamusta ja Timo Peltoniemi
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Punamusta ja Timo Peltoniemi.
|
|
|
Timo Peltoniemi, Asiakkuusjohtaja |
Kerro Timo hieman Punamustasta sekä myös itsestäsi?
PunaMusta Oy on osa kotimaista PunaMusta Media Oyj -konsernia, jonka palveluksessa on noin 810 eri alojen osaajaa. PunaMusta palvelee asiakkaitaan muun muassa aikakaus- ja sanomalehtien, mainospainotuotteiden ja viestinnän materiaalien painamisessa sekä niiden suunnittelussa. Näkyvyysliiketoiminnan yhtiöt PunaMusta Coloro ja PunaMusta Profilight ovat kumppanisi tapahtuma- ja suurkuvaratkaisuissa. Digitaalisen liiketoiminnan yhtiöt Gredi, RockOn ja Exove tarjoavat brändin- ja tuotetiedon hallinnan ratkaisut ja digitaalisen näkyvyyden palvelut. PunaMusta Media Oyj:n medialiiketoiminta koostuu ulkomainonnan mediaratkaisuista, maakuntamedia Karjalaisesta, kuudesta paikallismediasta, kaupunkilehdestä sekä radiokanavasta.
PunaMusta Media -konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 133,5 miljoonaa euroa. Konserni on sitoutunut tieteeseen perustuvien ilmastotavoitteiden (SBT) asettamiseen.
Timo Peltoniemi LinkedIn
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Me PunaMustalla odotamme hyvää vuorovaikutusta ja yhteistyömahdollisuuksia alan toimijoiden kanssa. Varmasti omaksumme lisää muilta toimijoilta ja voimme osaltamme antaa näkemystä markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuista.
Mitkä ovat Punamustan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2023?
Vastuullisuus on tärkeä osa toimintaamme. Huomioimme kaikki vastuullisuuden osa-alueet taloudellisesta ja sosiaalisesta vastuusta ympäristövastuuseen. Vastuullisuuden ohella tietoisuus PunaMustan palvelutarjonnan laajuudesta on merkittävässä osassa tulevaisuudessa; PunaMusta ei ole vain painotalo.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Vinkkinä työviikosta palautumiseen ulkoilu ja läheisten kanssa ajan viettäminen.
16.12.2025
Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat
IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Insider: Päivittäistavaroita ei voi mainostaa audiolla - vai voiko sittenkin?
Jaksossa tarkastellaan ajankohtaisia näkökulmia FMCG-toimialalle. Mukana keskustelemassa on myös Bauer Median markkinointi- ja myyntijohtaja Satu Laakso, joka avaa, miten audio voi toimia mainostajille keinona erottautua, jäädä mieleen ja rakentaa kustannustehokasta toistoa erityisesti silloin, kun ostajan huomio pitäisi ohjata tuhansien vaihtoehtojen joukosta juuri omaan tuotteeseen. Jakso on alunperin julkaistu myös Bauer Median kanavilla.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää
