IAB Jäsenesittely: Custobar, Tatu Kuivalahti
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Ensimmäisenä vuorossa Custobar ja Tatu Kuivalahti.
Tatu Kuivalahti, CEO, CUSTOBAR |
Kerro Tatu hieman Custobarista sekä myös itsestäsi?
Custobar on suomalainen CDP (customer data platform)- ja markkinointiautomaatio ratkaisu, jolla on asiakkaita yli 10 eri maassa. Missiomme on auttaa kuluttajaliiketoimintaa pääsemään lähemmäksi omia asiakkaitaan tuntemalla heidät paremmin. Keräämme asiakasdatan yhteen paikkaan kaikista kohtaamispisteistä (markkinointi, myynti ja asiakaspalvelu), muodostamme ns. 360-näkymän asiakkaaseen. Tämän datan avulla voidaan triggeröidä viestintää asiakkaille eri kanavia pitkin kuten sähköpostilla, tekstiviestillä, notifikaatioilla ja perinteisellä suoralla. Lisäksi Custobarin segmentointityökalulla voidaan rajapintojen yli lähettää segmenttitietoja mainoskanaviin kuten Facebook, Google Ads ja Sanoma.
Olen itse yrityksen toimitusjohtaja ja toinen perustajista. Käytän paljon aikaani asiakkaiden ja sidosryhmien kanssa yhteistyöhön sekä siihen, miten dataa voidaan tulevaisuudessa käyttää vielä tehokkaammin hyväksi.
Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?
IAB on ainutlaatuinen verkosto ammattilaisia jotka ymmärtävät digitaalista mainontaa ja dataa. Olen ollut todella vaikuttunut keskustelun korkeasta tasosta. Tätä kautta odotukset ovat korkealla. Jo nyt olemme päässeet keskustelemaan erittäin tärkeistä teemoista kuten evästeiden poistumisen vaikutukset, datan hyödyntämisen ulottuvuudet jne.
Entä mitä Custobar aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Olemme Suomessa markkinajohtaja B2C asiakaskunnassa ja meillä on laaja näkyvyys mainostajien tarpeisiin. Tämä on hyvä pohja tuoda asiantuntemusta IAB:n toimintaa.
Minkälaiset kehityshankkeet ovat nyt Custobarin työpöydällä?
Olemme miettimässä uusia luovia tapoja hyödyntää 1st party asiakasdataa myynnin ja asiaksakokemuksen parantamiseksi.
Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko Tatu antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Buddhalainen meditaatio on itselläni ehdottomasti tehokkain juttu!
16.08.2024
Mittaa edes tätä!
Luova televisiomainos tai tykätty videoklippi somessa - tärkeitä keinoja rakentaa yrityksen brändiä ja saada yritys asiakkaiden ajatuksiin. Pidetty mainos tarkoittaa tunnistettua tuotetta ja yritystä! Tuloksellisen liiketoiminnan kannalta on myös ymmärrettävä sisältöjen toimivuus yrityksen omien tavoitteiden näkökulmasta, ja miten mitata onnistumista. Kokosimme tähän artikkeliin markkinoinnin ammattilaisten ajatuksia mittaamisen minimaalisesta työkalupakista: mitä kannattaa huomioida mittareiden valinnassa, mitä datan lähteitä tyypillisesti tarvitaan, ja mitä asioita ei mittaamalla suoraan havaitse.
lue lisää09.08.2024
Missä menet Retail media?
IAB Europen (2024) päivitetyn arvion mukaan Retail mediaan käytettävät investoinnit tulevat kasvamaan lähes 22:een miljardiin euroon vuoteen 2026 mennessä. Retail median kasvu Euroopassa vuodesta 2022 vuoteen 2023 arvioidaan olleen +30,2% samalla kun digitaalinen mainosmarkkina kasvoi +11.1%. Viime vuosina vahvaa kasvua osoittaneet video- ja sosiaalisen median mainonta kasvoivat niin ikään 20.9% ja 18.2%, josta saammekin kontekstin Retail median kulmaluvulle.
lue lisää02.07.2024
IAB Studio: Nostemediasta YOC - Digimarkkinan muutokset ja mahdollisuudet
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat YOC / Nostemedian Harri Virtanen ja Antti Kaiponen. Tässä jaksossa sukellamme digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin trendeihin ja kuulemme Nostemedian perustamisesta, kasvusta ja muuttumisesta YOC:iksi.
lue lisää01.07.2024
IAB Jäsenesittely: Emmi Vilkanen ja SeenThis
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Emmi Vilkanen ja SeenThis
lue lisää