Icon
IAB Jäsenesittely: Channel Factory ja Jaakko Rautanen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Channel Factory ja Jaakko Rautanen

09.02.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Jaakko Rautanen ja Channel Factory.

Jaakko Rautanen, Sales Director, Channel Factory

Kerro Jaakko hieman Channel Factorysta sekä myös itsestäsi?

Channel Factory on teknologia ja palvelualusta, jonka avulla mainostajat tavoittavat kohderyhmänsä oikeassa kontekstissa, maksimoiden brand suitabilityn ja kontekstuaalisen suorituskyvyn online video kampanjoilleen.

Channel Factory on Googlen YouTube Measurement Program Partneri ja autamme asiakkaita suurimman digitaalisen videoalustan YouTuben kanssa. Minä vastaan Suomen markkinasta sekä autan suomalaisia yrityksiä globaalisti.

Digitaalisuuden vastavoimana off-line aika kuluu vaimon, lasten sekä ystävien parissa. Nautin suuresti merestä kaikkina eri vuodenaikoina ja viihdyn Helsingin lähisaaristossa. Tämä lisäksi tykkään lähes kaikista pallopeleistä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

IAB:n kaltainen laaja & puolueeton yhteisö on arvokas koska se mahdollistaa oman osaamisen laajentamisen ydinosaamisen ulkopuolelle sekä omien ideoiden törmäyttämisen alan ammattilaisten kanssa. Itse toivon että voimme taas tavata pian kasvotusten.

Mitä Channel Factory aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Channel Factoryn ollessa globaali toimija, joka operoi tiivisti suurten megabrändien kanssa voimme luonnollisesti tarjota maistiaisia maailmalta suomalaiseen markkinointiyhteisöön. Uskon että voimme tuoda lisää kiinnostusta ja oivalluksia mm kontekstuaalisuutta kohtaan, joka on jälleen noussut kohdentamisen keskiöön.

Haluaisimme myös kiinnittää lisää huomiota vastuulliseen mediaostamiseen muiden metriikoiden rinnalla. Näin voidaan muuttaa digitaalista ekosysteemiä positiivisemmaksi ja tukea niitä, jotka ovat ehkä jääneet mainosrahojen ulkopuolelle. Mainonnassa pyörii suuren rahat, joten tällä on vaikutusta koko yhteiskuntaan.

Mihin asioihin Channel Factory on keskittymässä vuonna 2022?

Kaikilla digitaalisilla alustoilla tulisi olla pre-bid mahdollisuus, jolla varmistetaan suitability ja läpinäkyvyys. Olemmekin keskusteluissa useiden kumppaneiden kanssa laajentumisesta uusille alustoille sekä OTT-ympäristöön. Tämän lisäksi meillä on fokuksessa viime vuonna aloitettu The Conscious Project, joka tähtää parempaan ja positiivisempaan digitaaliseen ekosysteemiin.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Kannattaa keskittyä itsensä johtamiseen työviikolla ja muistaa pitää taukoja, vaikka kiire olisikin. Näin palautuminen tapahtuu nopeammin, kun ei olla aivan luilla loppuviikosta. Minulle raitis ulkoilma ja liikunta auttavat jaksamaan mutta yleisesti suosittelen, että tekee jotain mikä ei liity työhön on se sitten musiikkia, ruuanlaittoa tai pyörittelee vaikka Rubiikin kuutiota. Inspiraatiota tähän voi hakea, vaikka YouTubesta, josta löytyy varmasti myös vinkit, kuinka päästä alkuun.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

28.10.2025

IAB Insider: Digitalisoituneen tv:n mainosmahdollisuudet

Televisio elää uutta nousua – ei katoamalla, vaan digitalisoitumalla. Tässä IAB Insider -jaksossa sukellamme siihen, miten HybridiTV, HbbTV ja CTV muuttavat tapaa katsoa ja mainostaa televisiossa. Studiossa vieraana Digitan Jari Karhu ja MTV:n Saku Sahramies. Yhdessä heidän kanssaan avaamme, mitä HybridiTV tarkoittaa käytännössä, miten kuluttaja voi hyödyntää sen tarjoamia lisäpalveluita ja millaisia uusia mahdollisuuksia se tuo kuluttajille ja mainostajille.

lue lisää

26.09.2025

IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?

Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää