IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä.
|
|
|
Seppo Niemelä, CMO |
Kerro hieman Broman Groupista sekä myös itsestäsi?
Olen aloittanut Broman Groupilla syksyllä 2024 ja yritys on mielenkiintoisessa vaiheessa, kun Motonet on laajentunut Ruotsiin ja uusia myymälöitä avataan koko ajan lisää. Konserniimme kuuluu myös autokorjaamoille varaosia myyvä AD Varaosamaailma sekä AD-autokorjaamoketjua pyörittävä AD Finland, joten kohderyhminä meillä on sekä kuluttajat että yritysasiakkaat. Oma taustani on vahvasti retailissa. Olen työskennellyt viimeisen 18 vuoden aikana Lidlillä, Verkkokauppa.comilla sekä Tools Finlandilla ja markkinoinnin lisäksi olen puuhannut oston, viestinnän, kampanjoinnin, vastuullisuuden ja verkkokaupan parissa.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Haluamme pitää tiimin osaamisen ajan tasalla ja IAB:n yhteisö ja tarjonta vaikutti oivalta ratkaisulta tähän.
Entä mitä Broman Group aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Toivottavasti löydämme hyviä sparrikumppaneita, joiden kanssa voimme käydä vuoropuhelua ja vaihtaa ajatuksia puolin ja toisin.
Mille Broman Groupin vuosi 2025 näyttää eli minkälaisia asioita haluatte saavuttaa mainonnassa sekä markkinoinnissa?
Tavoitteenamme on vahvistaa brändejämme kohderyhmällemme relevantin markkinoinnin avulla. Digimarkkinoinnin kehityksessä mukana pysyminen sekä Retail media ovat myös ajankohtaisia asioita.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Itse olen urheiluhullu mutta kantapään kautta oppinut, että sitäkin kannattaa tehdä kohtuudella. Eli joku mukava sportti työviikon loppuun ja siihen päälle sauna ja hyvät yöunet.
26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisää23.09.2025
Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari
Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.
lue lisää22.09.2025
Retail media selkeytyy: IAB Finlandin Retail median työryhmä määritteli alan keskeiset muodot ja hyödyt
Retail media on noussut vauhdilla yhdeksi digimarkkinoinnin puhutuimmista ilmiöistä. Se tarjoaa mainostajille mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat suoraan ostopolun eri vaiheissa – aina myymälästä verkkosivuille ja ulkoisiin medioihin. IAB Finlandin retail median työryhmä on laatinut selkeät määritelmät alan keskeisistä muodoista (in-store, on-site ja off-site), avannut niiden hyödyt ja haasteet sekä koonnut ohjeistuksen markkinan kehittämisen tueksi.
lue lisää12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää
