Icon
IAB Jäsenesittely: Adobe Finland ja Kristiina Banda IABlogi

IAB Jäsenesittely: Adobe Finland ja Kristiina Banda

18.08.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Adobe Finland ja Kristiina Banda

 

 Kristiina Banda, Business Lead

Kerro Kristiina hieman Adobe Finlandista sekä myös itsestäsi?

Adobe on varmasti monelle tuttu luovan puolen ja dokumentin hallinnan ratkaisuista kuten Photoshop, Illustrator ja Acrobat.
Itse edustan Adobe Experience Cloud puolta, eli niitä teknologisia ratkaisuja, jotka ovat osa digitaalisen transformaation ja paremman asiakaskokemuksen mahdollistamista.

Pandemia-aika kiihdytti entisestään asiakkaiden vaatimuksia, korostaen teknologioiden roolia persononnissa ja asiakkaan huomioimisessa. Näihin kuuluvat olennaisesti erilaiset markkinointiteknologiat ja verkkokaupparatkaisut, joissa Adobe on kansainvälisesti johtava yritys.

Olen toiminut jo useamman vuoden markkinointiteknologioiden parissa ja päässyt seuraamaan näiden teknologioiden kehitystä mielenkiintoisesta kulmasta. Tänä kesänä tulee kuluneeksi 11 vuotta, kun muutin Yhdysvalloissa asuttujen vuosien jälkeen takaisin Suomeen. Tästä päätöksestä olen ollut viime vuosina hyvin kiitollinen. Olen entinen kilpaurheilija, joka selittänee taustani erilaisissa myynnin tehtävissä sekä Suomessa, että Yhdysvalloissa. Tällä hetkellä vastuualueelleni kuuluu Adobe Experience Cloud liiketoiminnan kehittäminen Suomessa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotan mielenkiintoisia keskusteluja ja ajatustenvaihtoa asiakaskokemuksen teemoihin liittyen.

Entä mitä Adobe aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Näkemystä kansainvälisistä trendeistä, teknologian kehityksestä ja kulkusuunnista nopeasti muuttuvassa digitaalisen markkinoinnin maailmassa.

Mitkä ovat Adoben tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Adoben keskeiset painopistealueet tälle vuodelle ovat ihmissuhteet ja luottamus. Elämä on muuttunut lyhyessä ajassa paljon. Normaalista poikenneet olosuhteet ovat muokanneet asiakaskäyttäytymistä ympäri maailmaa. Nämä muutokset luovat perustan ”digital first” maailmalle, joka tulee jatkamaan kasvuaan seuraavien vuosien aikana.

Muuttuneesta asiakaskäyttäytymisestä johtuen, yritykset ovat joutuneet suunnittelemaan uudelleen tapansa kohdata asiakkaat. Merkitykselliset asiakassuhteet ovat yhä tärkeämpiä, mutta niiden rakentaminen on monimutkaisempaa. Yritysten on tarjottava kokemuksia, jotka ovat ajankohtaisia, relevantteja ​​ja ennen kaikkea hyödyllisiä. Nämä kokemukset rakentavat pohjaa luottamukselle ja asiakassuhteelle. Luottamus saavutetaan toimimalla asiakkaan etujen mukaisesti, ymmärtäen asiakkaan odotukset ja personoimalla kokemus mahdollisimman pitkälle.

Kesälomat ovat jo puolikaukainen muisto ja edessä syksy työhaasteineen. Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Huolimatta kilpaurheilutaustastani en ole ollenkaan juoksijatyyppiä. Itselleni punttisali toimii loistavasti. Mitä enemmän painoa kyykyissä sen parempi palautuminen työviikosta.

13.09.2022

IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto Sanomalta ja Martti Penttilä dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia trendejä maailmalla on nähtävissä.

lue lisää

07.09.2022

Mainoseurojen vaikuttavuus videomainonnan eri kanavissa

Mainoseurojen tuotto on varmasti asia, joka on jokaisen markkinoijan huulilla kampanjasuunnitelmia ja mediavalikkoa rakentaessa - mistä mediakanavista ja ympäristöistä tavoittaa se yleisö sekä ne potentiaaliset asiakkaat, jotka ovat omalle yritykselle kaikista arvokkaimpia?

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

29.08.2022

IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.

lue lisää