Icon
IAB Finlandin jäsenet ovat tyytyväisiä toimintaamme IABlogi

IAB Finlandin jäsenet ovat tyytyväisiä toimintaamme

14.08.2017

Olemme käyneet kesäkuussa toteutetun jäsenkyselyn palautteen tarkasti läpi ja kehitämme toimintaamme sen pohjalta. Kokonaistyytyväisyys IAB:n toiminaan asteikolla 1-5 oli 4,0. Tärkeimmiksi asioiksi koettiin seminaarit, oppaat ja suositukset. Suosituimmat tavat osallistua toimintaan ovat seminaarit ja työryhmätoiminta. Lähes 80 % kokee saaneensa höydyllistä tietoa digitaalisen markkinoinnin kehityksestä ja uusista ilmiöistä IAB:n jäsenyyden kautta. Muiksi hyödyiksi nostettiin verkostoituminen muiden alan toimijoiden kanssa ja oman osaamisen kehittäminen digitaalisen markkinoinnin alalla. Peräti 77 % vastaajista suosittelisi IAB:n jäsenyyttä verkostonsa yrityksille.

Kiitos kaikille jäsenkyselyyn vastanneille! Vastaajien kesken arvottiin leffalippuja, jotka on toimitettu onnelliselle voittajalle.

blogidigimarkkinointiiabfinlandpodcastsisältömarkkinointidatateknologiaSosiaalinen mediajäsenetjäsenesittelymarko siltalaIABloginatiivimainontaDingledigimainonta

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää

27.11.2025

IAB Insider: Miten Tokmanni laajentaa retail median markkinoille ja haastaa perinteisen mediakentän?

Kauppa ei enää tee katetta pelkästään myymällä tuotteita vaan yhä useampi ketju alkaa kaupallistaa myös kaupan dataa, asiakaskohtaamisia ja myymäläympäristöjä. Jaksossa opit, millaisia mahdollisuuksia avoin retail media tarjoaa kaupan toimijoille ja miten brändit voivat tavoittaa kuluttajia hyödyntämällä kaupan ostosdataa. Jakson vieraina ovat retail-median konkari Janne Lehtinen Aller ReTALEsta ja Tokmannin kaupallinen johtaja Veli-Pekka “VeePee” Ääri.

lue lisää

20.11.2025

IAB Insider: Retail median ajankohtaiset trendit

IAB:n tuoreessa podcast-jaksossa syvennytään retail median kuumimpiin ilmiöihin: ekosysteemien avautumiseen, commerce median kiihtyvään kasvuun, datan uusiin rooleihin sekä in-store-median nouseviin mahdollisuuksiin.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää