Icon
IAB Finland – Muutosten tekijöiden 25. juhlavuosi IABlogi

IAB Finland – Muutosten tekijöiden 25. juhlavuosi

21.01.2022 | Pasi Raassina

IAB Finlandin uusi hallitus aloitti kauden 2022 valitsemalla hallitukselle puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Eliisa Puikkonen, Elisalta ja varapuheenjohtajaksi Christopher Fernandez, Matterkindilta. Suuret onnittelut molemmille! IAB kiittää myös vuoden 2021 hallituksen puheenjohtaja Keskon Caroline Nykteriä ja varapuheenjohtaja Sanoman Jaakko Kuivalaiselle erinomaisesta työstä vuonna 2021.

”On hienoa astua IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajan tehtäviin Keskon Caroline Nykterin tuloksekkaan vuoden jälkeen yhdessä uuden varapuheenjohtaja Christopher Fernandezin kanssa. Yhteisönä IAB kasvaa ja sen toiminta kehittyy hyvin toiminnanjohtaja Pasi Raassinan johdolla. IAB:n tämän vuoden painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa, eli keskitymme digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattamiseen, verkkokauppaan sekä markkinoinnin kohdentamiseen ja mittaamiseen. Olemme keskellä suurta digimarkkinan muutosta lainsäädännön muuttuessa, kolmannen osapuolen evästeiden poistuessa ja kuluttajien vaatiessa sujuvaa ja saumatonta digiasiakaskokemusta. Uskon, että yhteistyössä kaikkien IAB Finlandin jäsenyritysten sekä IAB Europen kanssa meillä on hyvät mahdollisuudet kehittää ja kasvattaa osaamista Suomen markkinassa sekä vaikuttaa siihen, millaiseksi tuleva toimintaympäristö muotoutuu”, kommentoi IAB:n tuore puheenjohtaja Puikkonen.

IAB:N YHTEISÖ ON KASVANUT ENNÄTYKSELLISIIN MITTOIHIN

IAB Finlandin jäsenistö kattaa koko markkinoinnin ja mainonnan kentän sisältäen niin mainostajia, julkaisijoita kuin digimarkkinan palveluntarjoajia. IAB Finland kasvoi viime vuonna usealla uudella jäsenyrityksellä ja nyt jäsenyrityksiä on jo yli 130. Kasvun ennustetaan myös jatkuvan vahvana myös vuonna 2022.
Industry Partnereita IAB:n toiminnassa on nyt mukana ennätyksellinen määrä, kun Alma Median, Sanoman, SOK Median rinnalle nousi uutena Industry Partnerina Adform. Premium Partnereina mukana ovat JCDecaux, Digita, Dagmar, Smartclip, Clear Channel, DoubleVerify, dentsu ja TietoEVRY.

 

MITÄ VUOSI 2022 TUO IAB:LLE?

IAB Finlandin vuoden 2022 painopisteissä yhdistyvät tuttu ja turvallinen uuteen ja jännittävään. Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijana IAB Finland haluaa jatkaa myös tänä vuonna kotimarkkinan tiedottamista mainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen liittyvistä muutoksista. Nopeasti muuttuvassa markkinassa uskomme myös yleisen osaamistason nostamisen ja liiketoimintaymmärryksen olevan tärkeässä osassa digimarkkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Myös digitaalisen liiketoiminnan tukeminen asiakasymmärryksen ja verkkokaupan mahdollisuuksien avaamisen kautta on olennainen osa IAB Finlandin vuotta 2022.

Vuosi 2022 tulee sisältämään myös juhlahumua, sillä IAB Finland täyttää kunnioitettavat 25-vuotta. IAB on onnistunut vakiinnuttamaan asemaansa digimarkkinan alalla tuoden eri alojen toimijoita yhteen ja jakamalla puolueetonta tietoa kaikille. Jäsenistön ja työryhmien kanssa IAB on koonnut lukuisia alan oppaita ja järjestänyt mielenkiintoisia tapahtumia ja koulutuksia niin livenä kuin verkossa. Pitkän haastavan ajanjakson jälkeen olemme toiveikkaita, että pystymme vihdoin palaamaan livetapahtumien äärelle tänä vuonna.


Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Eliisa Puikkonen
Head of Online Growth, B2B
Elisa Oyj
050 331 9398 / eliisa.puikkonen@elisa.fi

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

12.01.2023

IAB Studio: Datan merkitys digitalisoituvassa B2B markkinoinnissa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin lisäksi Mira ja Patrick Nordic Morningilta. Mira Mäkiranta on pitkään työskennellyt datan parissa ja vetää muun muassa Nordic Morningin datatiimiä. Patrick Juselius puolestaan vetää Nordic Morningin asiakkuustiimiä ja ratkoo asiakkaiden haasteita yhdessä Miran kanssa.

lue lisää

20.12.2022

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

lue lisää

16.12.2022

IAB Studio: Missä mennään evästeiden kanssa - olemmeko me valmiina muutokseen?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Jan Ketonen Adformilta ja Sanna Myller LähiTapiolalta. Tässä jaksossa Pasi, Jan ja Sanna keskustelevat evästemuutoksesta vähän laajemmin. Mistä on tarkemmin kyse ja ennen kaikkea, miten se tulee vaikuttamaan markkinointiin.

lue lisää