Icon
IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus IABlogi

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

13.01.2023 | IAB Finland

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

”IAB:lle on rakennettu oivalliset painopisteet. Ja mikä tärkeintä, ne koostettiin kuuntelemalla jäsenistöä. Painopisteissä yhdistyy IAB:n perinteet mainonnan kohdentamisen ja mittaamisen kautta sekä hieman uudemmat teemat kuten verkkokauppa. Lisäksi on ollut mahtavaa huomata miten kiinnostus IAB:ta kohtaa on kasvanut vuosi vuodelta, vaikka meidän kaikkien toimintaympäristö on aivan muuta kuin stabiili. Digitalisoitumisen vauhti on nopeutuva ja se näkyy IAB:n jäsenmäärän kasvussa sekä suuressa kysynnässä Industry ja Premium -jäsenyyksiä kohtaan”, kommentoi IAB Finlandin toiminnanjohtaja Pasi Raassina.

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2023 ovat Adform, Alma Media, Sanoma, SOK Smart Marketing ja uusin tulokas Clear Channel. Premium Partnereita on mukana ennätyksellisesti kaksitoista: Bauer, dentsu, Digita, DoubleVerify, JCDecaux, Httpool, Playable, Pubmatic, Schibsted, Smartclip/RTL, TietoEVRY ja Tulos Helsinki.

IAB:n toiminnan ytimessä ovat työryhmät, joita tänä vuonna on kaksitoista. Uusimpina työryhmätulokkaina päivänvalon näkevät Retail median sekä pelimainonnan (gaming) -työryhmät. Kaikki IAB:n jäsenyritykset ovat tervetulleita mukaan työryhmiin ja lisätietoja antavat pasi.raassina@iab.fi sekä mira.vaurula@iab.fi

IAB Finlandin työryhmät 2023:

  1. Tietosuoja
  2. Videomainonta
  3. Ohjelmallinen
  4. Sisältömarkkinointi
  5. Vastuullinen digimainonta
  6. Martech
  7. Digital Audio
  8. Digitaalinen ulkomainonta
  9. Sosiaalisen median mainonta
  10. Data
  11. Retail media
  12. Gaming

Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

13.01.2023

IAB Finland 2023 - Kattoteemana vastuullisuus

IAB:n vuoden 2023 painopistealueet tukevat niin mainostajien, julkaisijoiden kuin palveluntarjoajien liiketoimintaa. Kattoteemana on digimainonnan vastuullisuus ja muut painopisteet ovat digitaalisen osaamisen ja ymmärryksen kasvattaminen, verkkokauppamarkkinointi sekä mainonnan kohdentaminen ja mittaaminen. IAB:n toiminnassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä jäseniä sekä Industry ja Premium -kumppaneita.

lue lisää

12.05.2022

IAB Industry Partnerien jäsenesittely: SOK ja Hannaleena Koskinen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n Industry Partnereihin paremmin ja ensimmäisenä vuorossa SOK ja Hannaleena Koskinen

lue lisää