
IAB Europelle valittiin uusi hallitus
IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.
Hallituksen johtoryhmä:
- Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
- Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
- Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
- Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
- Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)
Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:
- Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
- Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
- Guy Phillipson, CEO of IAB UK
- Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
- Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
- Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
- Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland
Yritysjäsenten edutus:
- Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
- Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
- Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
- Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
- Marc Panic, COO EMEA, GroupM
- Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo
20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää09.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa2
Onko pelimainonta vaikeaa, kallista tai liian erikoistunutta? Tässä IAB Finlandin podcast-jaksossa pureudumme pelimainontaan liittyviin käytännön myytteihin ja uskomuksiin. Kuka tekee, miten tehdään – ja mitä kaikkea oikeasti voi mitata?
lue lisää02.05.2025
IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
lue lisää28.04.2025
IAB Jäsenesittely: Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Broman Group Oy ja Seppo Niemelä
lue lisää