Icon
IAB Europelle valittiin uusi hallitus IABlogi

IAB Europelle valittiin uusi hallitus

29.05.2013

IAB Europelle valittiin uudet hallituksen jäsenet 2-vuotiselle hallituskaudelle Barcelonassa Interact-seminaarin yhteydessä pidetyssä vuosikokouksessa 23.5.2013. Hallitukseen valittiin vahva edustus Keski- ja Kaakkois-Euroopasta. Kaakkois-Euroopan edustuksen puolesta puhuu voimakas digitaalisen talouden ja markkinoinnin kehitys kyseisellä sektorilla. Pohjoismaiden edustaja jäi tänä vuonna valitsematta.

Hallituksen johtoryhmä:

  • Hallituksen puheenjohtaja: Constantine Kamaras, Board Member of IAB Greece
  • Varapuheenjohtaja: Stéphanie Hospital, Executive Vice President of Orange Digital
  • Varainhoitaja: Didier Ongena, General Manager, Microsoft Advertising Western Europe
  • Fabiano Lazzarini, General Manager IAB Italy
  • Thomas Schauf, Head of European and International Affairs BVDW (IAB Germany)


Kansallisten IAB-järjestöjen edustus:

  • Thomas Duhr, Executive Vice President Interactive IP Deutschland (on behalf of United Internet Media)
  • Patrick Marck, General Manager, IAB Belgium
  • Guy Phillipson, CEO of IAB UK
  • Antonio Traugott, General Manager, IAB Spain
  • Ioana Anescu, Managing Director, IAB Romania
  • Neslihan Mesutoglu, Member of the Board and President, IAB Turkey
  • Wlodzimierz Schmidt, President, IAB Poland


Yritysjäsenten edutus:

  • Mike Read, SVP and Managing Director, comScore Europe
  • Anne Goodman, Senior VP Marketing Ad Sales, BBC Worldwide
  • Ben Humphry, Managing Director, UK/Ireland, nugg.ad
  • Janneke Niessen Co-founder and CIO of Improve Digital (on behalf of Publicitas)
  • Marc Panic, COO EMEA, GroupM
  • Estelle Werth, Legal Director, Commercial and Privacy, Criteo

Lue lisää

29.03.2023

Mainonnan videoistuminen jatkui myös vuonna 2022

Digitaalisen videomainonnan kokonaismäärä Suomessa vuonna 2022 oli noin 159 miljoonaa euroa. Kokonaisuus rakentuu instream-, outstream-, some- ja inbanner -mainonnasta. Vuoteen 2021 verrattuna digivideomainonnan määrä kavoi 14%. Vastaavasti vuoden 2022 aikana koko digikakun volyymin kasvoi noin 10 % ja kaikkien mediainvestointien (digitaaliset ja ei-digitaaliset yhteensä) määrä 4 %.

lue lisää

28.03.2023

IAB Europe -tutkimuskysely: Alle puolet yrityksistä seuraavat digimainonnan hiilijalanjälkeä

Internetin osuus maailman kasvihuonekaasupäästöistä on eri arvioiden mukaan 2-4%, joka vastaa lentoliikenteen osuutta. Päästöjen on arvioitu tuplaantuvan 2025 mennessä. Digitaalisen mainonnan osuus koko infrastruktuurin hiilijalanjäljestä on erään vuonna 2018 tehdyn arvion mukaan noin 10%, luultavasti nykyään huomattavasti enemmän. Toisen arvion mukaan 70% median verkkosivun latautumiseen kuluvasta sähköstä voidaan liittää digimainontaan.

lue lisää

21.03.2023

IAB Jäsenesittely: NØRR3 ja Anni Honkaniemi

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa NØRR3 ja Anni Honkaniemi

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää