Icon
Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy IABlogi

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy

01.03.2016

Tiedote
1.3.2016

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland on käynnistänyt erityisesti digimediatilan myyjille suunnatun sertifiointiohjelman. Ohjelman tavoitteena on helpottaa digitaalista murrosta kasvattamalla mediamyyjien digiosaamista sekä tarjota mediataloille tapa osoittaa myyjiensä ammattitaito. IAB Finlandin kumppanina sertifiointiohjelmassa toimii Saranen Consulting.

Sertifiointiohjelma järjestetään neljä kertaa vuodessa, ja siihen sisältyy kuusiviikkoinen itseopiskelujakso sekä kaksituntinen tentti. Tänään 1.3. alkaneella ensimmäisellä kurssilla opiskelee yhteensä 19 mediamyyjää useista mediataloista.

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma on lähtöisin Yhdysvalloista, jossa IAB US on sertifioinut jo yli 6 000 digimyynnin ammattilaista. Ruotsissa ohjelma käynnistettiin vuoden 2015 alussa, ja siellä sertifiointi sai valtavan suosion: ensimmäisen vuoden aikana sertifioitiin yli kaksisataa mediamyyjää.

Sertifiointiohjelmaan kuuluu laaja, nimenomaan Suomen markkinaan sovitettu itseopiskelumateriaali, johdantoluento sekä tentti. Opinnoissa perehdytään digimedian ekosysteemiin, digitaalisiin mainosmuotoihin ja niiden tavoitteisiin sekä mainosteknologiaan.

”Mediat muuttuvat kiihtyvässä tahdissa, ja moni mediamyyjä joutuu nyt perehtymään myös digimainonnan myyntiin. On hienoa, että saimme jo ensimmäiselle kurssille mukaan näin suuren joukon suomalaisia mediamyyjiä. Sertifikaatti on osoitus ammattitaidosta ja merkki siitä, että yritys on ylpeä osaajistaan”, sanoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Lue lisää sertifiointiohjelmasta täällä

Lisätiedot: Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(a)iab.fi

09.09.2021

Mitkä trendit vaikuttavat kodin ulkopuolisessa mediassa juuri nyt?

Tällä hetkellä markkinointipäättäjien yksi suurimpia haasteita on ymmärtää, mitkä koronakriisin tuomat muutokset ovat pysyviä ja mitkä eivät. Yhteiskunnan teknologinen murros on modernisoinut myös ulkomainosmedian toimintaympäristöä ja suunnittelutyökaluja. Listasin kolme digitaalisen ulkomainonnan trendiä, jotka ovat täällä jo nyt, valmiina brändien hyödynnettäväksi.

lue lisää

26.08.2021

Sosiaalisen median trendit: Osallistava markkinointi tunnettuuden kasvattajana – case vaikuttajamarkkinointi

IAB Finlandin sosiaalisen median trendityöryhmä kirjoittaa vuoden 2021 aikana mainostajille suunnatun blogisarjan sosiaalisen median trendeistä. Kolmannessa osassa syvennytään vaikuttajamarkkinointiin.

lue lisää

17.06.2021

Tuore tutkimus paljastaa, mitä mainostajat toivovat digiulkomainonnalta

Digiulkomainonnan työryhmä toteutti kyselyn markkinaan tavoitteena kartoittaa mainostajien tarpeita sekä toiveita, jotta voimme kehittää digitaalisesta ulkomainonnasta yhä toimivampaa.

lue lisää

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää