
Digimarkkinoinnin koulutus - Investointi tulevaisuuteen ja urasi kehitykseen
Digimarkkinoinnin maailma on dynaaminen ja muuttuu päivittäin. Teknologian jatkuva kehitys, kuluttajien käyttäytymisen muutokset ja alustojen päivitykset tarkoittavat, että digimarkkinoijien on pysyttävä herkillä ja valppaina. Tässä kontekstissa digimarkkinoinnin koulutus nousee ensiarvoiseen merkitykseen.
Monille aloille on tyypillistä, että kerran hankittu ammatillinen osaaminen palvelee pitkään. Digimarkkinoinnissa tämä ei päde. Se, mikä toimi kuusi kuukautta sitten, ei välttämättä ole enää tehokasta tai edes relevanttia. Esimerkiksi algoritmin muutokset voivat tehdä eilisen mainosstrategian tehottomaksi yhdessä yössä.
Tästä syystä jatkuva oppiminen ja digimarkkinoinnin koulutus ovat keskeisiä menestyksen avaimia alalla. Ammattilaisen on kyettävä mukautumaan nopeisiin muutoksiin ja ymmärrettävä uusimmat trendit, työkalut ja teknologiat. Jatkuva kouluttautuminen ei ole vain suositeltavaa, se on välttämätöntä.
IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutuksella ajantasalle
Tässä kohtaa IAB Finlandin uudistettu digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutus astuu kuvaan. Se tarjoaa ajankohtaista ja relevanttia tietoa alan parhaista käytännöistä ja työkaluista. Sertifikaatti, joka on voimassa kaksi vuotta, toimii osoituksena ammattilaisen osaamisesta ja pätevyydestä. Ja koska digimarkkinoinnin kenttä ei pysähdy, on olennaista, että koulutuksen päivittäminen on tehty helpoksi ja kustannustehokkaaksi. Samalla kurssilla sertifikaatin uusiminen on mahdollista alennetulla hinnalla, mikä kannustaa ammattilaisia pitämään tietonsa ajan tasalla.
Yhteenvetona voidaan sanoa, että digimarkkinoinnin nopea muutos asettaa ammattilaiset haasteiden eteen. Jatkuva kouluttautuminen ja uuden tiedon hankkiminen ovat välttämättömiä, jotta pysyy alalla kilpailukykyisenä. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa työkalut ja resurssit tähän tavoitteeseen.
Ilmoittaudu mukaan seuraavaan Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutukseen 13.2.2024 klo 9 alkaen. Löydät lisää tietoa koulutuksen sisällöstä TÄÄLTÄ
Jos koulutuksesta heräsi kysymyksiä, voit olla yhteydessä Mira Vaurulaan, mira.vaurula(at)iab.fi / puh 040 168 0385
12.09.2025
IAB Insider: Retail media – kuka voittaa, kun kauppa muuttuu mediataloksi?
Retail media on noussut vauhdilla markkinoinnin kuumimmaksi ilmiöksi – ja hyvästä syystä. Kun kaupat muuttuvat mediataloiksi, mainostajille avautuu uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakkaat aivan ostopolun ytimessä. Mutta kuka tässä pelissä lopulta voittaa, ja mitä riskejä ja haasteita liittyy datan, kanavien ja kaupallisten kumppanuuksien hallintaan? Uusimmassa IAB Insider -podcast-jaksossa sukelletaan retail median maailmaan, avataan sen merkitys suomalaiselle markkinalle ja kerrotaan, mitä jokaisen markkinoijan tulisi tehdä pysyäkseen kehityksessä mukana.
lue lisää29.08.2025
IAB Insider: Luovuuden merkitys digimainonnassa
Mainonnan vaikuttavuus syntyy usein luovuudesta – mutta mitä luovuus oikeastaan on, ja miten se voidaan kääntää mitattavaksi tulokseksi? Tässä IAB Insider -jaksossa dentsun Juha Halmesvaara ja Aleksi Auvinen keskustelevat luovuuden merkityksestä markkinoinnissa, Cannes Lions -festivaalin opeista sekä siitä, miten Suomi voisi ottaa askeleen kohti kansainvälistä luovuuden kärkeä.
lue lisää15.08.2025
IAB Studio: Mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa?
Digitaalinen mainonta nähdään usein teknisenä tehokkuuspelinä, jossa klikit, näkyvyydet ja ROI hallitsevat keskustelua. Mutta mitä tapahtuu, kun mukaan tuodaan sana vastuullisuus? IAB Studion podcastissa juontaja Jannina Niskala ja vieraana ollut koulutusvastaava Heidi Blomberg IAB Finlandilta pureutuvat aiheeseen, joka koskettaa koko mainosalaa. Jaksossa käydään läpi, mitä vastuullisuus digimainonnassa tarkoittaa, miksi se on ajankohtaisempaa kuin koskaan – ja miten jokainen alan toimija voi lähteä liikkeelle, vaikka täydellisyyteen ei kukaan pääsisikään.
lue lisää13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää