Icon
Digimarkkinoinnin koulutus - Investointi tulevaisuuteen ja urasi kehitykseen IABlogi

Digimarkkinoinnin koulutus - Investointi tulevaisuuteen ja urasi kehitykseen

05.10.2023 | Jannina Niskala, IAB Finland

Digimarkkinoinnin maailma on dynaaminen ja muuttuu päivittäin. Teknologian jatkuva kehitys, kuluttajien käyttäytymisen muutokset ja alustojen päivitykset tarkoittavat, että digimarkkinoijien on pysyttävä herkillä ja valppaina. Tässä kontekstissa digimarkkinoinnin koulutus nousee ensiarvoiseen merkitykseen.

Monille aloille on tyypillistä, että kerran hankittu ammatillinen osaaminen palvelee pitkään. Digimarkkinoinnissa tämä ei päde. Se, mikä toimi kuusi kuukautta sitten, ei välttämättä ole enää tehokasta tai edes relevanttia. Esimerkiksi algoritmin muutokset voivat tehdä eilisen mainosstrategian tehottomaksi yhdessä yössä.

Tästä syystä jatkuva oppiminen ja digimarkkinoinnin koulutus ovat keskeisiä menestyksen avaimia alalla. Ammattilaisen on kyettävä mukautumaan nopeisiin muutoksiin ja ymmärrettävä uusimmat trendit, työkalut ja teknologiat. Jatkuva kouluttautuminen ei ole vain suositeltavaa, se on välttämätöntä.

IAB Finlandin digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutuksella ajantasalle

Tässä kohtaa IAB Finlandin uudistettu digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutus astuu kuvaan. Se tarjoaa ajankohtaista ja relevanttia tietoa alan parhaista käytännöistä ja työkaluista. Sertifikaatti, joka on voimassa kaksi vuotta, toimii osoituksena ammattilaisen osaamisesta ja pätevyydestä. Ja koska digimarkkinoinnin kenttä ei pysähdy, on olennaista, että koulutuksen päivittäminen on tehty helpoksi ja kustannustehokkaaksi. Samalla kurssilla sertifikaatin uusiminen on mahdollista alennetulla hinnalla, mikä kannustaa ammattilaisia pitämään tietonsa ajan tasalla.

Yhteenvetona voidaan sanoa, että digimarkkinoinnin nopea muutos asettaa ammattilaiset haasteiden eteen. Jatkuva kouluttautuminen ja uuden tiedon hankkiminen ovat välttämättömiä, jotta pysyy alalla kilpailukykyisenä. IAB Finlandin digimarkkinoinnin koulutus tarjoaa työkalut ja resurssit tähän tavoitteeseen.

Ilmoittaudu mukaan seuraavaan Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointikoulutukseen 13.2.2024 klo 9 alkaen. Löydät lisää tietoa koulutuksen sisällöstä TÄÄLTÄ

Jos koulutuksesta heräsi kysymyksiä, voit olla yhteydessä Mira Vaurulaan, mira.vaurula(at)iab.fi / puh 040 168 0385

 

03.12.2024

Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming

Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).

lue lisää

29.11.2024

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa

Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso. 

lue lisää

29.11.2024

Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?

Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa.  Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.

lue lisää

18.11.2024

Markkinoinnin vaikuttavuus: Mitä sinun tulee tietää lyhyen ja pitkän aikavälin mallintamisesta

Tutkimukset osoittavat, että markkinoinnilla on merkittävä rooli yrityksen kasvun edistäjänä. McKinseyn analyysin mukaan toimitusjohtajat, jotka ovat asettaneet markkinoinnin kasvusuunnitelmiensa keskiöön, saavuttavat kaksi kertaa todennäköisemmin yli 5 prosentin vuotuisen kasvun verrattuna kilpailijoihinsa. Jotta markkinointipanostukset voidaan kohdentaa oikein, tulee niiden vaikuttavuus olla todennettavissa.

lue lisää