Icon
IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2 Uutiset & blogi

IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2

23.04.2024 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta.

Toisessa osassa tutkimme retail median nykyisiä mahdollisuuksia ja tulevaisuuden näkymiä. Jakso tarjoaa syvällistä tietoa siitä, miten mainostajat, kauppiaat ja toimistot voivat hyödyntää retail mediaa strategisesti. Käymme läpi erilaisia mainoskanavia ja datakyvykkyyksiä, jotka mahdollistavat entistä tarkemman kohdentamisen ja tehokkaammat kampanjat. Kuulemme myös asiantuntijoiden, kuten Mira ja Samin, näkemyksiä retail median tulevaisuudesta ja sen kehityksestä. Jaksossa mukana myös ääniklippi IAB Europen pääekonomisti Daniel Knappilta, joka antaa hänen näkemyksensä Retail median tulevaisuudesta.

Kuuntele myös podcastin ensimmäinen osa TÄSTÄ

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



IABlogin Facebook kommentit

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää