IAB Studio: Pelimainonnan myytit murskaksi osa1
Voiko gaming-mainonnalla tavoittaa muutakin kuin nuoria miehiä? Sopivatko pelit brändimainostajalle? Ärsyttääkö mainonta pelaajia?
Tässä IAB Finlandin podcastjaksossa pureudumme pelimainonnan ympärillä pyöriviin sitkeisiin myytteihin ja selvitämme, mikä pitää oikeasti paikkansa. Studiossa äänessä Aleksi Ylitalo RTL AdAlliancelta, Janna Laiho Azerionilta, Patrik Hautala GroupM:ltä – napakalla otteella ja rennolla fiiliksellä.
Jaksossa murrettavat myytit:
- Gaming-mainonnalla tavoittaa vain nuoria miehiä
- Peliympäristöt eivät sovi brändimainostajalle
- Mainonta ärsyttää ja keskeyttää
- Miten pelaaminen näkyy suomalaisten mediapäivässä?
- Pelimainonnalla en tavoita kohderyhmääni
Kuuntele ja oivalla, mitä pelimainonta oikeasti tarkoittaa vuonna 2025.
TÄSTÄ pääset suoraan sarjan toiseen jaksoon.
Katso koko jakso tästä:
Kuuntele koko jakso tästä:
IABlogin Facebook kommentit
BLOGI
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää12.12.2025
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä
IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.
lue lisää11.12.2025
Digitaalisten ulkomainospintojen kartta
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää