Icon
IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Neste, Antti Ellonen

30.11.2021 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Seuraavaksi vuorossa Neste ja Antti Ellonen.

Antti Ellonen, Senior Manager, Marketing Technologies

Neste

Kerro hieman itsestäsi ja Nesteestä yrityksenä?

Olen Antti Ellonen, useamman vuoden digimarkkinoinnin ja -myynnin, datan, ja konsultoinnin parissa touhunnut Restonomi ja suurtalouskokki. Kyllä, meistä suurtalouskokeista on moneksi. Hyppäsin heinäkuusta 2021 alkaen Nesteelle lyhyen konsulttiuran jälkeen dentsulta. Nesteellä aikaani vievät useat eri projektit markkinointiteknologioista, verkkoanalytiikasta, hakukoneoptimointiin ja -markkinointiin. Toimin osittain myös sisäisenä konsulttina Nesteellä digimarkkinoinnin koulutuksen ja mahdollisuuksien osalta.

Neste tuottaa uusiutuvia ja kiertotalousratkaisuja tieliikenteeseen, ilmailuun, kemian- ja muoviteollisuuteen. Puhutaan sitten uusiutuvasta dieselistä, uusiutuvasta lentopolttoaineesta tai uusiutuvasta ja kierrätysmuovista, kaikkien näiden avulla pystymme auttamaan asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään ja pääsemään kunnianhimoisiin ilmastotavoitteisiin.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

IAB on tuttu minulle aiemmasta työelämästä jo vuosien takaa. IAB:n kautta olen saanut aina töihin uusia mietteitä, ajatuksia, että myös oppia alalta. Uskon vahvasti, että myös jatkossa IAB:lta voimme saada Nesteelle koulutuksia, tiedonjakoa, että kansainvälistä näkemystä eri digimarkkinointitrendien osalta. Itse odotan eniten tulevalta IAB-yhteistyöltä eri työryhmätyöskentelyä, että verkostoitumista eri yritysten edustajien kanssa.

Entä mitä Neste aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

IAB:lle tuomme mukanamme B2B-digimarkkinoinin parhaita kokemuksia niin Pohjoismaista, kuin myös ulkomailta. Meillä etenkin sisältömarkkinoinnin osalta palkittua tekemistä, mistä voimme jakaa kokemuksia että parhaita oppeja.

Minkälaiset digimarkkinoinnin ja -mainonnan aiheet/projektit ovat nyt Nesteen työpöydällä?

Teemme jatkuvasti arviointeja eri markkinointiteknologiatyökaluista, löytääksemme parhaan kokoonpanon tukemaan liiketoiminnan tavoitteita. Seuraamme myös vahvasti markkinatrendiä, ja olemme esimerkiksi keskittämässä Nesteen omaan omistajuuteen useat eri mainonnantyökalut, joita sitten kumppanimme käyttävät. Valmistaudumme hyvää vauhtia evästeettömään maailmaan, miksi fokuksessa on vahvasti kaiken datan oma omistajuus.

Syksy ja pimeys valtaa alaa - haluatko loppuun antaa parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Rankan työviikon jälkeen on hyvä nollata nopea tempoisella urheilusuorituksella. Itse käyn perjantaisin aikuisten kiekkokoulussa opettelemassa jääkiekon saloja. Tämän 1,5h urheilusuorituksen jälkeen on helppo valua kohti viikonloppua - suosittelen!

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää