Icon
IAB Jäsenesittely: AudienceProject ja Juha Ourila Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: AudienceProject ja Juha Ourila

24.02.2025 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa AudienceProject ja Juha Ourila.

 

 

        Juha Ourila, Country Manager

 

Kerro hieman AudienceProjectista sekä myös itsestäsi? 

AudienceProject on CMO:n paras kaveri! AudienceProject keskittyy vastaamaan nykypäivän pirstoutuneemman mediamaiseman asettamiin haasteisiin. Kokonaisvaltaisen yleisömittauksen avulla ratkaisemme sekä median ostajien että myyjien kohtaamia haasteita.

Alustamme antaa ostajille mahdollisuuden optimoida mediainvestointinsa ja laajentaa kampanjan kokonaistavoittavuutta samalla, kun myyjät voivat esitellä mainosinventaarionsa arvoa ja varmistaa suuremman budjetin osoittamalla, kuinka paljon yleisöä he voivat lisätä. Tämä tapahtuu tarjoamalla yksityiskohtaista tietoa ihmisyleisöjen tavoittavuuksista investointeineen netotettuna läpi kaikkien alustojen, kanavien ja laitteiden, -taustoineen. Muille toimijoille tarjoilemme saman kyvykkyyden mm. validointien muodossa.

Taustani on kaupallisessa radiossa ja yleisömittauksissa niin radion, TV:n kuin webin puolelta. Yli 25 vuoden aikana on tullut vastattua niin b2c-markkinoinnista kuin b2b-myynnistä, olen vastannut niin mediajakelusta kuin uusien interaktiivisten mainospalveluiden kehittämisestä televisioon, tutuksi ovat tulleet vuoskarineuvottelut, viestintäministeriö kuin paikallisten yrittäjien myynnin ja markkinoinnin haasteet. Viimeiset vuodet ja nyt AudienceProjectilla olen auttanut suomalaisia asiakkaita ja medioita tehostamaan monimediamittaamista. Ja mehän kalastellaan Pasin kanssa samoilla vesillä Nauvossa, Pasi tosin menestyksekkäämmin.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä? 

Yhteistyöstä IAB:n ja sen jäsenyritysten kanssa toivomme saavamme ajantasaista tietoa markkinoista, olevamme mukana kehittämässä suomalaista markkinointia tehokkaampaan suuntaan ja solmivamme toimivia kumppanuuksia niin mainostajien kuin muidenkin jäsenten kanssa, josta molemmat osapuolet hyötyvät.

Entä mitä AudienceProject aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Tuomme oman puolueettoman näkemyksemme ja vastauksemme markkinoinnin ROI:n kasvattamiseen, joka perustuu ylivertaiseen kyvykkyyteemme sekä kokemuksiimme niin Suomesta kuin muualta maailmasta.

Mitkä ovat teidän tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2024?

AudienceProject keskittyy vastaamaan nykypäivän yhä pirstoutuneemman mediamaiseman haasteisiin perusmissiomme mukaisesti. Suomessa focuksemme on palvelumme asiakaskunnan laajentamisessa ja palvelumme käytön hyödyntämisen lisäämisessä. Globaalisti, lisäämme integraatioita eri alustojen kanssa  ja kehitämme edelleen kyvykkyyksiämme. Viimeisimpinä lisäyksinä Disney+, Netflix ja Amazon. Uusista kyvykkyykistä kuullaan lisää 24.2.2025. Tänä vuonna laajennamme lisäksi uusille markkinoille. Viimeeksi laajennuimme Ranskan ja Espanjan markkinoille.

Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

 Vietä aikaa läheistesi kanssa. Liiku ja reippaile ja katso siihen päälle Voice of Finlandia perjantaiherkkujen kanssa, - jos mökille ei pääse.

 

 

 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää