
IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen
|
Teemu Martikainen, Tuotevastaava |
Kerro hieman Aste Helsingistä sekä myös itsestäsi?
Olemme 140 asiantuntijan yhteisö ja tehtävämme on tehdä asioista entistä sujuvampia, tehokkaampia ja tuottavampia yhdessä asiakkaidemme kanssa. Teemme yhteistyötä useiden eri brändien, kustantajien, järjestöjen sekä liittojen kanssa.
Omat työtehtävät ovat vaihdelleet vuosien varrella eri asiakkuuksien sekä projektien mukaan. Viime vuodet olen ollut projektien vetovastuussa, kouluttanut erilaisia kokonaisuuksia, sekä ollut auttamassa asiakkaita kehittyvässä ja muuttuvassa median ja markkinoinnin kentässä.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Digitalisaation trendit vaikuttavat kaikkeen tekemiseen, prosesseissa suunnittelusta tuotantoon. Suunnittelemme, rakennamme ja ylläpidämme toimivia ja tehokkaita palveluratkaisuja eri käyttötarpeisiin. Arjen sujuvat prosessit edellyttävät systeemistä ajattelua ja monen asian standardointia, automaatiota ja yhdessä sovittuja toimintatapoja. Tähän liittyy myös roolien ja vastuiden selkeät määrittelyt.
IAB:n jäsenenä voimme olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä digimarkkinointia entistä sujuvammaksi kokonaisuudeksi. Tulevaisuuden toimintamallit tulevat sisältämään entistä enemmän eri osaamisten hyödyntämistä verkostoissa, eri kanavissa ja eri tavoilla.IAB:n tarjoamat seminaarit, webinaarit sekä työryhmät mahdollistavat Asteen ammattilaisten mukanaolon, muiden ammattilaisten joukossa. Kuten jokainen yksittäinen tekijä sekä yritys, mekin haluamme kasvaa ja oppia uutta.
Entä mitä Aste Helsinki aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Aste tunnetaan vahvana designin, aineistonhallinnan, prosessien ja tuotannon sekä monenlaisen digikehityksen osaajana. Rakennamme markkinoinnin ja median kokonaisratkaisuja ja olemme innokkaana mukana IAB:n jäsenenä kuuntelemassa, kehittämässä sekä innovoimassa sekä tuomassa omaa näkemystämme.
Vuosi 2023 on jo oven takana, mihin asioihin Aste Helsinki on keskittymässä ensi vuonna?
V. 2023 keskitymme siihen, että asiakkaiden kanssa yhteistyössä tehdyt palvelukokonaisuudet tuottavat asiakkaalle mahdollisimman hyvän ja tavoitellun lopputuloksen. Tämä voi tarkoittaa monenlaista tekemistä, esim. erilaisten järjestelmien, verkkopalvelujen, integraatioiden, aineisto- ja sisällönhallinnan sekä analytiikan kehittämistä. Niin prosessien, kuin teknisen kehityksen puolelta.
Hyvä asiakaskokemus edellyttää ammattimaisesti tuotettua sisältöä, sekä halutulle julkaisu- markkinointikanavalle sopivan visuaalisen ja houkuttelevan esitystavan. Tähän liittyy oleellisena osana kanavanhallinta, eli tiedämme mikä toimii missäkin. Teknisten prosessien ja yksityiskohtien toimiessa voimme tuottaa asiakkaille ja loppukäyttäjille entistä parempia kokemuksia eri kanavissa.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen
Palautuminen alkaa yleensä hyvällä ruoalla ja juomalla parhaassa seurassa, tietysti sopiva määrä liikuntaa sen vastapainoksi.
Näin saa hyvin ajatukset pois työasioista, jotta on hyvin energinen ennen seuraavan työviikon alkua. : )
IABlogin Facebook kommentit

IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää27.02.2025
Hei IAB:n jäsen! Tule mukaan tekoäly ja markkinoinnin ROI -foorumeihin
IAB:n ensimmäiset foorumit teemoista “Tekoäly markkinoinnissa” ja “Markkinoinnin ROI” kokoontuvat keskiviikkona 12.3. ja torstaina 13.3. klo 9:00 - 10:30. Molemmissa foorumeissa käsitellään alkuun työkaluja alla olevalla agendalla,
lue lisää14.02.2025
Digitaalinen ulkomainonta jatkoi vahvaa kasvuaan 2024 – markkinaestimaatti nousi 61 miljoonaan euroon
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän arvion mukaan digitaalisen ulkomainonnan (DOOH) markkinan koko Suomessa kasvoi vuonna 2024 noin 61 miljoonaan euroon. Tämä tarkoittaa 14 prosentin kasvua vuoteen 2023 verrattuna, jolloin markkina oli 53,6 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 markkinakasvu osoittaa, että DOOH on yksi vauhdikkaammin kasvavista mainonnan muodoista Suomessa.
lue lisää14.02.2025
Suomessa noin 15 miljoonaa natiivimainoseuroa vuonna 2024
IAB Finlandin sisältömarkkinoinnin työryhmä on julkaissut arvion natiivimainonnan määrästä Suomessa. Vuoden 2024 estimaatti on 14,6 miljoonaa euroa, jossa on laskua vuoteen 2023 verratuna noin 7 %.
lue lisää14.02.2025
Digitaalisen audiomainonnan kasvu jatkui Suomessa myös vuonna 2024
IAB Finlandin digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudiomainonnan markkina vuonna 2024 oli 9,5 miljoonaa euroa. Vuonna 2023 markkina-arvio oli 9,3 miljoonaa euroa ja sitä edeltävänä vuonna 2022 7,1 miljoonaa euroa.
lue lisää