
IAB Jäsenesittely: Adobe Finland ja Kristiina Banda
Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Adobe Finland ja Kristiina Banda
|
Kristiina Banda, Business Lead |
Kerro Kristiina hieman Adobe Finlandista sekä myös itsestäsi?
Adobe on varmasti monelle tuttu luovan puolen ja dokumentin hallinnan ratkaisuista kuten Photoshop, Illustrator ja Acrobat.
Itse edustan Adobe Experience Cloud puolta, eli niitä teknologisia ratkaisuja, jotka ovat osa digitaalisen transformaation ja paremman asiakaskokemuksen mahdollistamista.
Pandemia-aika kiihdytti entisestään asiakkaiden vaatimuksia, korostaen teknologioiden roolia persononnissa ja asiakkaan huomioimisessa. Näihin kuuluvat olennaisesti erilaiset markkinointiteknologiat ja verkkokaupparatkaisut, joissa Adobe on kansainvälisesti johtava yritys.
Olen toiminut jo useamman vuoden markkinointiteknologioiden parissa ja päässyt seuraamaan näiden teknologioiden kehitystä mielenkiintoisesta kulmasta. Tänä kesänä tulee kuluneeksi 11 vuotta, kun muutin Yhdysvalloissa asuttujen vuosien jälkeen takaisin Suomeen. Tästä päätöksestä olen ollut viime vuosina hyvin kiitollinen. Olen entinen kilpaurheilija, joka selittänee taustani erilaisissa myynnin tehtävissä sekä Suomessa, että Yhdysvalloissa. Tällä hetkellä vastuualueelleni kuuluu Adobe Experience Cloud liiketoiminnan kehittäminen Suomessa.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotan mielenkiintoisia keskusteluja ja ajatustenvaihtoa asiakaskokemuksen teemoihin liittyen.
Entä mitä Adobe aikoo tuoda IAB-yhteisöön?
Näkemystä kansainvälisistä trendeistä, teknologian kehityksestä ja kulkusuunnista nopeasti muuttuvassa digitaalisen markkinoinnin maailmassa.
Mitkä ovat Adoben tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?
Adoben keskeiset painopistealueet tälle vuodelle ovat ihmissuhteet ja luottamus. Elämä on muuttunut lyhyessä ajassa paljon. Normaalista poikenneet olosuhteet ovat muokanneet asiakaskäyttäytymistä ympäri maailmaa. Nämä muutokset luovat perustan ”digital first” maailmalle, joka tulee jatkamaan kasvuaan seuraavien vuosien aikana.
Muuttuneesta asiakaskäyttäytymisestä johtuen, yritykset ovat joutuneet suunnittelemaan uudelleen tapansa kohdata asiakkaat. Merkitykselliset asiakassuhteet ovat yhä tärkeämpiä, mutta niiden rakentaminen on monimutkaisempaa. Yritysten on tarjottava kokemuksia, jotka ovat ajankohtaisia, relevantteja ja ennen kaikkea hyödyllisiä. Nämä kokemukset rakentavat pohjaa luottamukselle ja asiakassuhteelle. Luottamus saavutetaan toimimalla asiakkaan etujen mukaisesti, ymmärtäen asiakkaan odotukset ja personoimalla kokemus mahdollisimman pitkälle.
Kesälomat ovat jo puolikaukainen muisto ja edessä syksy työhaasteineen. Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?
Huolimatta kilpaurheilutaustastani en ole ollenkaan juoksijatyyppiä. Itselleni punttisali toimii loistavasti. Mitä enemmän painoa kyykyissä sen parempi palautuminen työviikosta.
IABlogin Facebook kommentit

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää20.05.2025
Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?
Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää