Icon
IAB Jäsenesittely: Adobe Finland ja Kristiina Banda Uutiset & blogi

IAB Jäsenesittely: Adobe Finland ja Kristiina Banda

18.08.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Adobe Finland ja Kristiina Banda

 

 Kristiina Banda, Business Lead

Kerro Kristiina hieman Adobe Finlandista sekä myös itsestäsi?

Adobe on varmasti monelle tuttu luovan puolen ja dokumentin hallinnan ratkaisuista kuten Photoshop, Illustrator ja Acrobat.
Itse edustan Adobe Experience Cloud puolta, eli niitä teknologisia ratkaisuja, jotka ovat osa digitaalisen transformaation ja paremman asiakaskokemuksen mahdollistamista.

Pandemia-aika kiihdytti entisestään asiakkaiden vaatimuksia, korostaen teknologioiden roolia persononnissa ja asiakkaan huomioimisessa. Näihin kuuluvat olennaisesti erilaiset markkinointiteknologiat ja verkkokaupparatkaisut, joissa Adobe on kansainvälisesti johtava yritys.

Olen toiminut jo useamman vuoden markkinointiteknologioiden parissa ja päässyt seuraamaan näiden teknologioiden kehitystä mielenkiintoisesta kulmasta. Tänä kesänä tulee kuluneeksi 11 vuotta, kun muutin Yhdysvalloissa asuttujen vuosien jälkeen takaisin Suomeen. Tästä päätöksestä olen ollut viime vuosina hyvin kiitollinen. Olen entinen kilpaurheilija, joka selittänee taustani erilaisissa myynnin tehtävissä sekä Suomessa, että Yhdysvalloissa. Tällä hetkellä vastuualueelleni kuuluu Adobe Experience Cloud liiketoiminnan kehittäminen Suomessa.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Odotan mielenkiintoisia keskusteluja ja ajatustenvaihtoa asiakaskokemuksen teemoihin liittyen.

Entä mitä Adobe aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Näkemystä kansainvälisistä trendeistä, teknologian kehityksestä ja kulkusuunnista nopeasti muuttuvassa digitaalisen markkinoinnin maailmassa.

Mitkä ovat Adoben tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Adoben keskeiset painopistealueet tälle vuodelle ovat ihmissuhteet ja luottamus. Elämä on muuttunut lyhyessä ajassa paljon. Normaalista poikenneet olosuhteet ovat muokanneet asiakaskäyttäytymistä ympäri maailmaa. Nämä muutokset luovat perustan ”digital first” maailmalle, joka tulee jatkamaan kasvuaan seuraavien vuosien aikana.

Muuttuneesta asiakaskäyttäytymisestä johtuen, yritykset ovat joutuneet suunnittelemaan uudelleen tapansa kohdata asiakkaat. Merkitykselliset asiakassuhteet ovat yhä tärkeämpiä, mutta niiden rakentaminen on monimutkaisempaa. Yritysten on tarjottava kokemuksia, jotka ovat ajankohtaisia, relevantteja ​​ja ennen kaikkea hyödyllisiä. Nämä kokemukset rakentavat pohjaa luottamukselle ja asiakassuhteelle. Luottamus saavutetaan toimimalla asiakkaan etujen mukaisesti, ymmärtäen asiakkaan odotukset ja personoimalla kokemus mahdollisimman pitkälle.

Kesälomat ovat jo puolikaukainen muisto ja edessä syksy työhaasteineen. Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Huolimatta kilpaurheilutaustastani en ole ollenkaan juoksijatyyppiä. Itselleni punttisali toimii loistavasti. Mitä enemmän painoa kyykyissä sen parempi palautuminen työviikosta.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

19.12.2025

Vuoden 2025 TOP 5 kuunnelluimmat IAB Insider -podcastit

Vuoden 2025 kuunnelluimmat IAB Insider -jaksot kertovat suoraan, mitkä teemat ovat olleet digimainonnan ytimessä: retail median kasvu, mittaamisen ja mallinnuksen murros, alustojen muutokset sekä huomion merkitys mainonnan vaikuttavuudessa.

lue lisää

18.12.2025

Digimainonnan sosiaalinen vaikutus Euroopassa – ja mitä se tarkoittaa Suomelle

IAB Europen Beyond Reach: Mapping the Social Impact of Digital Advertising and Media -raportti tarkastelee, miten digitaalisen mainonnan ekosysteemi Euroopassa – ja laajemmin kansainvälisesti – on alkanut tunnistaa, arvioida ja hallita toimintaansa sosiaalisen kestävyyden näkökulmasta.

lue lisää

17.12.2025

Vuoden 2025 katsotuimmat IAB Finlandin tapahtumien tallenteet

IAB Finlandin katsotuimmat tapahtumatallenteet pureutuvat mittaamiseen, tekoälyyn, huomion merkitykseen, retail median kasvuun ja vastuullisuuteen. Ne tarjoavat tiivistettyä asiantuntijatietoa ja konkreettisia oppeja suoraan digimainonnan arjesta.

lue lisää

16.12.2025

Vuoden 2025 luetuimmat TOP 5 IAB:n oppaat

IAB Finlandin oppaat kokoavat yhteen kymmenien – ellei jopa satojen – asiantuntijatuntien työn ja tiivistävät sen helposti hyödynnettävään muotoon. Vuonna 2025 nämä viisi opasta nousivat ylitse muiden ja keräsivät eniten lukijoita ja kiinnostusta koko markkinassa.

lue lisää