Icon
IAB Industry Partnerien jäsenesittely: SOK ja Hannaleena Koskinen Uutiset & blogi

IAB Industry Partnerien jäsenesittely: SOK ja Hannaleena Koskinen

12.05.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n Industry Partnereihin paremmin. Ensimmäisenä vuorossa SOK ja Hannaleena Koskinen! 

Hannaleena Koskinen
Vice President | Business Lead

Mitkä asiat ovat teille tärkeitä digimainonnan ja markkinoinnin teemoja vuonna 2022 ja miksi?

Elämme edelleen poikkeuksellisia aikoja, ja haluamme tukea mainostajia siinä että he pystyvät palvelemaan kuluttajia myös markkinoinnillaan. Autamme rakentamaan kuluttajaymmärryksestä käsin palvelevaa, relevanttia markkinointia ja minimoimaan näin markkinointihävikin. Todennamme mainostajalle markkinoinnin tehon aina faktiseen myynti- ja asiakasvaikutukseen saakka - osoitamme, mikä puoli markkinoinnista toimi ja miksi.

Mitä IAB:n Industry Partneruus merkitsee teidän yrityksellenne?

Pääsemme osaksi kotimaisten ja kansainvälisten digiammattilaisten verkostoa. Ammennamme oppeja ja jaamme parhaita käytäntöjä mm. asiakasymmärrysvetoisen, mitattavan markkinoinnin osalta. Pyrimme osana IAB:ta vaikuttamaan myös suomalaisen digimarkkinoinnin tulevaisuuteen. Lisäksi hyödynnämme IAB:n koulutustarjontaa henkilöstömme osaamisen parantamisessa.

Miten yhteistyö IAB:n kanssa näkyy konkreettisesti teidän yrityksessänne?

Tuotamme sisältöä ja näkökulmia IAB:n kanaviin suomalaisesta kaupan mediasta, asiakasymmärrysvetoisesta markkinoinnista, datan hyödyntämisestä ja mitattavuudesta. Osallistumme IAB:n tilaisuuksiin sekä puhujina että vieraina, vahva suositus niille. Pyrimme vaikuttamaan suomalaisen digimarkkinoinnin osaamistasoon ja tulevaisuuteen myös IAB:n hallituksesta käsin.

Vielä lopuksi kerrotko vinkkisi, kuinka palaudut intensiivisen työviikon jälkeen?

Paras keino palautua itselleni on sekä työviikon aikana että sen jälkeen liikunta. Harrastan kilpatanssia arvokisajoukkuetasolla (showdance). Tämän lisäksi treenaan voimannostoa tavoitteellisesti PT:n kanssa. Olenkin aina valmis vaihtamaan treeni- ja ravintovinkkejä!

Smart Marketing on Suomen laajin ja monipuolisin kaupan media, jossa tapahtuu miljoonia asiakaskohtaamisia joka päivä. Tuomme brändit ja asiakkaat lähemmäksi toisiaan tarjoten syvällisen asiakasymmärryksemme pohjalta mainostajia hyödyttäviä, lähes jokaisen suomalaisen tavoittavia, mitattavia ja aidosti kuluttajien tarpeisiin kohdennettavia markkinointitoimenpiteitä S-ryhmän eri kanavissa.”

Seuraa Smart Marketingia myös sosiaalisessa mediassa: Facebook & Instagram

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää