Icon
IAB Finland - vahvempi, monipuolisempi ja relevantimpi kuin koskaan ennen Uutiset & blogi

IAB Finland - vahvempi, monipuolisempi ja relevantimpi kuin koskaan ennen

22.01.2021

IAB Finland aloittaa vuoden 2021 vahvempana kuin koskaan. Ensimmäistä kertaa kokoontunut uusi IAB Finlandin hallitus valitsi puheenjohtajakseen Keskon Caroline Nykterin ja varapuheenjohtajana jatkaa Sanoman Jaakko Kuivalainen. Valtaisat onnittelut Carolinelle sekä Jaakolle! Kiitämme ja kumarramme edellistä puheenjohtajaa Petri Kokkosta kaikesta panostuksesta ja työstä IAB Finlandin hyväksi.

“Lähden hyvillä mielin pienen tauon jälkeen mukaan IAB Finlandin toimintaan. Edellisen puheenjohtajan Petri Kokkosen sekä erityisesti lukuisissa IAB:n työryhmissä toimivien asiantuntijoiden johdolla IAB on ottanut Suomessa hienoja askeleita eteenpäin. Uskon, että olemme näköalapaikalla auttamassa jäseniämme eteenpäin ennätyksellisen nopeasti digitalisoituvassa markkinassa. Tälle vuodelle uusitut IAB:n painopisteet suuntaavat meitä palvelemaan kaikkia markkinatoimijoita entistä paremmin. On myös todella hienoa nähdä, että kiinnostus IAB Finlandia kohtaan kasvaa jatkuvasti. Tämä näkyy niin jäsenmäärän kasvuna sekä myös Industry ja Premium Partnereiden ennätyksellisen suurena määrä.", kommentoi IAB:n tuore puheenjohtaja Nykter.

IAB Finlandin jäsenperhe kasvoi ja vahvistui

Monipuolisemman IAB Finlandin tekee upeat partnerimme, jotka edustavat koko markkinoinnin ja mainonnan kentän kattaen kaikki aspektit mainostajista, julkaisijoihin ja digitoimistoihin. IAB Finland on myös saanut monta uutta jäsentä ja nyt jäsenyrityksiä on kaiken kaikkiaan jo lähes 120!

Markkinoinnin ja mainonnan muskettisoturit eli Alma Media, Sanoma ja SOK Media jatkaa vielä seuraavan vuoden ajan  Industry Partnereina:

Alma Media Sanoma SOK Media

 

Premium Partnereiksi saamme kunnian toivottaa tervetulleeksi seuraavat toimijat:

Adform Dagmar Digita Smartclip
Clear Channel dentsu DoubleVerify TietoEvry

Adform, Clear Channel, Dagmar, dentsu, Digita, DoubleVerify, Smartclip ja TietoEVRY.

 

Lisäksi toivotamme myös erittäin sydämellisesti tervetulleeksi IAB Finlandin uusimmat jäsenet:

BookBeat GT Musiikkiluvat PunaMusta Spotify
Digita Httpool Mediani Valve


Bookbeat AB, Digita Oy, GT Musiikkiluvat Oy, Httpool Oy, PunaMusta Oy, Mediani Group Oy, Spotify ja Valve.

IAB Finlandin vuosi 2021?

IAB Finlandin on tämän vuoden painopisteet johdettiin syksyllä 2020 tehdyn jäsentutkimuksen tuloksista ja täten toimintaa ohjaa siis jäsenten omat toiveet. Vuonna 2021 IAB Finland painottaa toiminnassaan erityisesti markkinoinnin tuloksellisuutta, digimarkkinoinnin osaamisen kasvattamista sekä markkinan tukemista mainosteknologioiden sekä mittaamisen uusissa ratkaisuissa. Painopisteet kiteytyvät kolmeen teeman: ROI, osaaminen ja data.

Luvassa on vauhdikkaita aiheita, ainakin evästeiden tulevaisuudesta, verkkokaupasta, digitalisoituvastsa ulkomainonnasta, vaikuttajamarkkinoinnista sekä osin vielä mystinen CTV tulee olemaan käsiteltävänä, näin muutamia aihealueita mainitaksemme. Vuoden ensimmäisessä tapahtumassa aiheena sisältömarkkinointi ja datan jälkeinen maailma.

Vahva hallitus, entistä monipuolisemmat partnerit ja jäsenistö sekä relevantit painopisteet takaavat vuodesta 2021 muutosten tekijöiden vuoden.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi

Caroline Nykter
Hallituksen puheenjohtaja
050 513 5579 / caroline.nykter@kesko.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

23.05.2024

Verkkomainonta vuoden 2023 tasolla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 164 miljoonaa euroa. Vuoden 2023 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä laski muutaman prosentin kymmenesosan. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa kasvua, ollen Q1/2024 aikana 57 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää