Icon
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022 Uutiset & blogi

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

26.11.2021

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.


IAB Finlandin vuoden 2022 painopisteissä yhdistyvät tuttu ja turvallinen uuteen ja jännittävään. Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijana IAB Finland haluaa jatkaa myös ensi vuonna kotimarkkinan tiedottamista mainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen liittyvistä muutoksista. Nopeasti muuttuvassa markkinassa uskomme myös yleisen osaamistason nostamisen ja liiketoimintaymmärryksen olevan tärkeässä osassa digimarkkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Myös digitaalisen liiketoiminnan tukeminen mm. asiakasymmärryksen ja verkkokaupan mahdollisuuksien avaamisen kautta on olennainen osa IAB Finlandin vuotta 2022.

IAB Finlandin kaksitoistahenkiseen hallitukseen valittiin Industry Partner -jäsenyyden kautta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma sekä SOK Media. Vaaleissa IAB Finlandin jäsenyritykset valitsivat hallitukseen myös Dagmarin sekä TietoEVRYn.

”IAB Finlandilla on takana vauhdikas ja työntäyteinen vuosi. Kaikilla mittareilla mitattuna IAB:n toiminta on ottanut oivia askeleita eteenpäin, mutta yhdessä meillä on vielä työtä jäljellä markkinan hyvinvoinnin edistämisessä. Uskon koko digimarkkinan nopeaan kasvuun pandemian jälkeisessä maailmassa ja kasvun kautta IAB:lla on erinomainen mahdollisuus nousta nykyistäkin näkyvämpään, tärkeämpään ja vaikuttavampaan rooliin Suomessa”, kommentoi IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Caroline Nykter.


IAB Finland tarjoaa jäsenilleen monia erinomaisia työryhmiä, joissa yhdessä alan muiden ammattilaisten kanssa kehitetään markkinaa paremmaksi ja tuloksellisemmaksi. Jos olet kiinnostunut liittymään johonkin työryhmistä, niin olethan yhteydessä IAB:n toimistoon (toimisto@iab.fi).


IAB Finlandin työryhmät 2022:

• Tietosuoja
• Markkinointiteknologia
• Mainonnan laatu
• Ohjelmallinen ostaminen
• Sisältömarkkinointi
• Videomainonta
• Digitaalinen audio
• Digitaalinen ulkomainonta
• Sosiaalisen median markkinointi
• Data

IAB Finland ry:n hallitus 2022:

Adform Software Finland, Jan Ketonen
Alma Media, Johanna Vartiainen
Sanoma, Jaakko Kuivalainen
SOK Media, Hannaleena Koskinen
Elisa, Eliisa Puikkonen
Iconics, Anna Paimela
Matterkind, Christopher Fernandez
Kesko, Caroline Nykter
Posti Group, Teemu Suominen
Relevant Digital, Petri Kokkonen
Dagmar, Antti Kallio
TietoEVRY, Hanna Jerkku


Uuden hallituksen toimintakausi alkaa 1.1.2022 ja hallitus valitsee uuden puheenjohtajan sekä varapuheenjohtajan vuoden ensimmäisessä kokouksessa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:


Pasi Raassina
Toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi


Caroline Nykter
Director, Digital Marketing and Marketing Development
Kesko Oyj
050 313 5579 / caroline.nykter@kesko.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

Uutiset
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

29.10.2021

Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana

Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää