
EDAA vastaa verkkomainonnan selainkäyttäytymiseen perustuvan kohdennuksen itsesääntelystä
IAB Europe ja EASA (European Advertising Standards Alliance) julkistivat 12.10.2012 European Interactive Digital Advertising Alliancen (EDAA), joka vastaa koko Euroopan laajuisesta selainkäyttäytymiseen perustuvan verkkomainonnan kohdentamisen itsesääntelyohjelmasta. Ohjelman näkyvimpiä toimenpiteitä tulee olemaan kohdennuksesta kertovien kuvakkeiden sijoittaminen verkkomainoksiin. Kuvakkeet ohjaavat kuluttajan verkkosivustolle, joka kertoo käyttäytymiseen eli kiinnostuksiin perustuvasta mainonnan kohdentamisesta.
Verkkomainonnan aktiivisella itsesääntelyllä voidaan ehkäistä alalle epäedullinen lainsäädäntö.
Kuvake otetaan Suomessa käyttöön vuodenvaihteessa. IAB Finland tulee tiedottamaan asiasta lähemmin ja ohjeistamaan alan yritykset.
- EDAA:n verkkosivuilta löytyy kattavasti tietoa itsesääntelyohjelmasta: www.edaa.eu
- Lataa EDAA:n julistamistilaisuuden pp-kalvot tästä.
- Katso Euroopan komission viestintäverkkojen, sisältöjen ja teknologian pääosaston osastopäällikkö Robert Madelinin itsesääntelyä ylistävä puhe julistamistilaisuudessa: http://edaa.eu/edaa-news/
Katso käyttäytymiseen perustuvan verkkomainonnan kohdennuksen havainnollistavat videot

IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää02.11.2023
Tule mukaan menestykseen – MIXX Awards hakee yhteistyökumppaneita ensi kevään tapahtumaan!
IAB MIXX Awards on värikäs ja iloinen tapahtuma, joka kokoaa yhteen digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät juhlimaan alansa huippusaavutuksia. Keväällä 2023 ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma keräsi huiman suosion ja sai osakseen paljon kiitoksia niin osallistujilta kuin järjestäjiltäkin. Tämän myötä on päätetty järjestää tapahtuma myös ensi keväänä.
lue lisää22.09.2023
Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua
IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.
lue lisää31.08.2023
Verkkomainonta koki pienen laskun vuoden 2023 toisella kvartaalilla
Suomen verkkomainonnan määrä saavutti lähes 174 miljoonaa euroa vuoden 2023 toisella kvartaalilla, mikä on noin puolen prosentin lasku edellisvuoteen verrattuna. Digitaalinen mainonta edustaa kuitenkin edelleen 54 % koko maan mediamainonnasta, osoittaen digimainonnan keskeisen roolin mainosmarkkinoilla.
lue lisää31.05.2023
MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa
Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin
lue lisää