Icon
Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy Uutiset & blogi

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma käynnistyy

01.03.2016

Tiedote
1.3.2016

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävä IAB Finland on käynnistänyt erityisesti digimediatilan myyjille suunnatun sertifiointiohjelman. Ohjelman tavoitteena on helpottaa digitaalista murrosta kasvattamalla mediamyyjien digiosaamista sekä tarjota mediataloille tapa osoittaa myyjiensä ammattitaito. IAB Finlandin kumppanina sertifiointiohjelmassa toimii Saranen Consulting.

Sertifiointiohjelma järjestetään neljä kertaa vuodessa, ja siihen sisältyy kuusiviikkoinen itseopiskelujakso sekä kaksituntinen tentti. Tänään 1.3. alkaneella ensimmäisellä kurssilla opiskelee yhteensä 19 mediamyyjää useista mediataloista.

Digimediamyyjien sertifiointiohjelma on lähtöisin Yhdysvalloista, jossa IAB US on sertifioinut jo yli 6 000 digimyynnin ammattilaista. Ruotsissa ohjelma käynnistettiin vuoden 2015 alussa, ja siellä sertifiointi sai valtavan suosion: ensimmäisen vuoden aikana sertifioitiin yli kaksisataa mediamyyjää.

Sertifiointiohjelmaan kuuluu laaja, nimenomaan Suomen markkinaan sovitettu itseopiskelumateriaali, johdantoluento sekä tentti. Opinnoissa perehdytään digimedian ekosysteemiin, digitaalisiin mainosmuotoihin ja niiden tavoitteisiin sekä mainosteknologiaan.

”Mediat muuttuvat kiihtyvässä tahdissa, ja moni mediamyyjä joutuu nyt perehtymään myös digimainonnan myyntiin. On hienoa, että saimme jo ensimmäiselle kurssille mukaan näin suuren joukon suomalaisia mediamyyjiä. Sertifikaatti on osoitus ammattitaidosta ja merkki siitä, että yritys on ylpeä osaajistaan”, sanoo IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala.

Lue lisää sertifiointiohjelmasta täällä

Lisätiedot: Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, birgitta.takala(a)iab.fi

Artikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

20.11.2025

Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua

Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.

lue lisää

19.11.2025

DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?

Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää