Icon
Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan Tallenteet

Tallenne: Tietoisku - Katsaus digitaaliseen mediamarkkinaan

13.06.2024

 

IAB Finlandin uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

Kesäkuun Tietoiskussa kuultiin uunituoreet Adex 2023 tulokset Euroopan digimediamarkkinasta sekä valittuja paloja Suomen mediamarkkinan osalta. Lisäksi julkistettiin kahden työryhmän tuottamien tutkimusten tuloksia, aiheina digiaudio, erityisfokuksena podcastit sekä pelimainonta.

Webinaari on kaikille avoin.

Ohjelma

Tervetuloa - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland

Digitaalinen mediamarkkina 2023 Suomessa ja Euroopassa - Adex 2023 tulokset - Pääekonomisti Pasi Raassina | IAB Finland (lataa tulokset)

Näin suomalainen kuuntelee - Podcast Edition - Digitaalisen audion työryhmästä Maria Lehto | Bauer Media & Noora Peitsara | Sanoma (lataa raportti)

Pelimainonnan nykytila Suomessa -kyselyn tulokset - Gaming työryhmästä Janna Laiho | Azerion & Aleksi Ylitalo | RTL AdAlliance (lataa raportti)

Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula ja Jannina Niskala | IAB Finland

27.11.2025

Tallenne: Digimainonnan tuloksellisuus - mistä se syntyy?

Mikä on avain tulokselliseen markkinointiin? Syntyykö tuloksellisuus yhdestä keinosta tai mittarista, vai kokonaisuudesta? Tule mukaan sukeltamaan digimainonnan ytimeen – siihen, mikä oikeasti tuottaa tuloksia. IAB Finlandin vuoden viimeinen seminaari kokoaa yhteen alan ajankohtaisimmat opit siitä, miten digimarkkinointi vaikuttaa. Inspiroiva aamupäivä tarjoaa käytännön esimerkkejä muun muassa Moomin Arabian ja Sanoman yhteistyöstä, tutkimuslähtöisiä näkökulmia tuloksellisuuden rakentamiseen ennen optimointia sekä syväsukelluksen psykologiaan.

lue lisää

12.11.2025

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen mahdollisuudet 2025

Tässä IAB Finlandin webinaarissa sukellettiin ohjelmallisen ostamisen ajankohtaisimpiin teemoihin, teknologisiin kehityssuuntiin ja tuoreimpaan tutkimustietoon. Aamun aikana tarjoiltiin asiantuntijapuheenvuoroja mm. datan hyödyntämisestä mainosinventaarin myynnissä, tekoälyn vaikutuksista ohjelmalliseen ostamiseen sekä siitä, miten pohjoismaisella teknologialla voidaan haastaa alan jättiläisiä.

lue lisää

31.10.2025

Tallenne: Tekoäly tuli taloon

IAB Finlandin asiantuntijaseminaarissa pureuduttiin tekoälyn hyödyntämisen ajankohtaisiin näkökulmiin ja käytännön esimerkkeihin. Tallenteella pääset seuraamaan alan asiantuntijoiden puheenvuoroja siitä, miten tekoäly työkalut ja käytännöt kehittyvät digimarkkinoinnin murroksessa.

lue lisää

15.10.2025

Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape

Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.

lue lisää