Icon
Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa Tallenteet

Tallenne: Industry Insider - IAB X Adform - Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa

01.12.2022

Lähes 60 % Euroopan display- ja videomainonnasta ostetaan ohjelmallisesti kasvutrendin ollessa selvä; vuonna 2021 ohjelmallisen ostamisen kautta ostettavan mainonnan määrä kasvoi lähes 34 prosenttia. Myös Suomessa ohjelmallisesti ostettavan digimainonnan määrä on kasvussa, vaikka volyymit eivät yllä Euroopan keskiarvon tasolle.

IAB:n ensimmäisessä Industry Insider -webinaarissa tehdään historiaa julkaisemalla IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän toteuttama Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimus Adformin Juuli Pelkosen sekä Schibstedin Dorentina Abazin toimesta. Tutkimukseen vastasi kesäkuussa 2022 105 yritystä kohderyhmistä mainostajat, julkaisijat, toimistot ja teknologiatoimittajat ja siinä selvitetään mm. ohjelmallisesti ostetun mainonnan koettuja hyötyjä ja haasteita, käytettyjä ostotapoja, kampanjoiden onnistumisen mittareita, kuumimpia vuosien 2022 - 2023 trendejä sekä Ukrainan sodan vaikutuksia ohjelmallisesti ostettuun mainontaan. Industry Insider - webinaarikattauksen täydentää Adformin Anders Pilgaard Andersenin näkemys viimeisimpien lainsäädäntöhankkeiden vaikutuksista digimarkkinaan.

Ohjelma

13:00 Tervetuloa - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland

13:05 Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa -tutkimuksen kohokohdat - Juuli Pelkonen / Adform ja Dorentina Abazi / Schibsted 

13:25 Identity & Partnerships – A Short Story about Schibsted and Adform - Christian Mikkelsen / Adform

13:35 How will Recent Privacy Developments Impact the Modern Marketer - Anders Pilgaard Andersen / Adform

13:55 Loppusanat - Jan Ketonen / Adform ja Pasi Raassina / IAB Finland

 

18.06.2025

Tallenne: Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025

Kesäkuussa 2025 järjestetty webinaari "Digitaalinen mediamarkkina 2024 ja 2025" pureutui syvälle digitaalisen mediamainonnan kehitykseen Euroopassa ja Suomessa. 

lue lisää

03.06.2025

Tallenne: IAB Industry Insider - Programmatic DOOH in Finland and the Nordics

Welcome to the recording of the Industry Insider webinar, hosted by IAB Finland and JCDecaux Finland. This session dives into the latest trends and future outlook of programmatic Digital Out of Home (DOOH) advertising across the Nordic markets.

lue lisää

30.05.2025

Tallenne: Näkökulmia digimarkkinoinnin vastuullisuuteen

Markkinoinnin vastuullisuuteen kiinnitetään entistä enemmän huomiota, kun markkinoinnin ammattilaiset etsivät kestävämpiä ratkaisuja markkinoida. Vastuullisen digimarkkinoinnin mittaaminen yleistyy ja vastuullisesti viestiminen eri kanavissa korostuu.

lue lisää

16.05.2025

Tallenne: Mitä kuuluu Retail media?

Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet ovat kääntyneet siihen, miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on ollut suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima on piillyt juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.

lue lisää