
Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä. Esille nousi myös, kuinka Retail mediaa on voitu hyödyntää tehokkaasti jo nyt – ja mitä kehityssuuntia on odotettavissa tulevaisuudessa.
Webinaarissa sukelsimme syvälle Retail median tulevaisuuden näkymiin, kuulimme Tokmannin menestystarinan informaatiologistiikan hyödyntämisestä ja pohdimme ohjelmallisen ostamisen todellisia mahdollisuuksia. Tarjolla oli tiivis ja ajatuksia herättänyt keskustelu, jonka aikana osallistujilla oli mahdollisuus esittää kysymyksiä alan asiantuntijoille.
Ohjelma
Retail media Suomessa 2030 -tutkimuksen tuloksia - Missä mennään tällä hetkellä? - Roope Ropponen | Rebl Group
Näin viitoitetaan Tokmannin matka Pohjois-Euroopan johtavaksi halpakaupaksi markkinoinnin informaatiologistiikalla – Miika Haavisto | Rebl Group ja Roope Ropponen | Rebl Group
Retail median ohjelmallisen ostamisen kansainvälisiä caseja maailmalta - olisivatko kampanjat toteutettavissa myös Suomessa? - Antti Kallio | Dagmar
Q&A ja Loppusanat
16.05.2025
Tallenne: Mitä kuuluu Retail media?
Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet ovat kääntyneet siihen, miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on ollut suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima on piillyt juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.
lue lisää23.04.2025
Tallenne: Mediakentän kasvavat kanavat
Uutta aikaa medialle, kirjaimellisesti. Suomalaisten mediankulutus oli kasvanut yli 2,5 tunnilla vuoden 2016 jälkeen, ja tästä ajasta peräti 40 minuuttia kohdistui uusiin medioihin. Kyse ei ollut pelkästä siirtymästä, vaan laajennuksesta. Media kulki mukana lenkillä, siivouksessa ja työmatkoilla. Kuluttajien arjen rytmit, kosketuspisteet ja keskittymisen hetket olivat muuttuneet, ja tapahtumassa pohdittiin, oliko strategiat muutettu niiden mukana.
lue lisää16.04.2025
Tallenne: IAB x REBL Industry Insider: Retail media – Hypestä hyötyihin
Retail media on yksi nopeimmin kasvaneista markkinoinnin alueista, mutta mitä se on tarkoittanut Suomessa tähän mennessä – ja miltä vuosi 2030 näyttää? Webinaarissa käsittelimme tämän hetken suurimpia mahdollisuuksia ja haasteita sekä kuulimme asiantuntijoiden näkemyksiä ja käytännön case-esimerkin Retail median hyödyntämisestä
lue lisää11.04.2025
Tallenne: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!
Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti, ja brändit etsivät jatkuvasti uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukelsimme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Alan johtavat asiantuntijat jakoivat käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.
lue lisää