Icon
Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari Tallenteet

Tallenne: Adnami x IAB: Attention ja mediastrategiat koulutuswebinaari

30.05.2024

Tervetuloa katsomaan IAB Finlandin ja Adnamin yhteisen koulutuksen tallennetta, jossa käsiteltiin attentionin (huomionmittauksen) nykytilaa sekä attentionin viemistä strategiasta käytännön tasolle.

Pasi Raassina IAB Finlandilta avasi keskustelun attentionin vaikutuksista toimialaan ja strategioihin. Hän toi esille erilaisia menetelmiä, joita käytettiin attentionin soveltamiseen mediastrategioissa.

Thomas From ja Katri Martin Adnamilta avasivat Adnamin käyttämää attention-ratkaisuja. He kertoivat, mitä oppeja he olivat saaneet viimeisen vuoden aikana oman huomionmittausratkaisun julkaisemisen jälkeen.

Koulutuksessa käsiteltiin erilaisia trendejä ja strategioita sekä julkaisijoiden että toimistojen näkökulmasta. Webinaarissa opittiin verkkosivustojen optimointia attentionin näkökulmasta, attentionin tuomista mediastrategioihin sekä attentionin optimointia kampanjatasolla. Koulutuksessa käytiin läpi myös case-esimerkkejä, joissa attention oli otettu kampanjoiden keskiöön.

Koulutuksen lopuksi Thomas, Katri ja Pasi siirsivät katseensa tulevaisuuteen ja kävivät läpi trendejä, jotka olivat nousemassa, kun attention otti valtaa markkinalla.

Tämä koulutustilaisuus tarjosi käytännön oppeja attentionin hyödyntämisestä mediastrategiassa, median ostamisessa sekä kampanjoiden optimoinnissa.


Ohjelma

9.00-9.15 Attention toimialalla ja osana mediastrategioita – Pasi Raassina | IAB Finland

9.15-10.00 Attention in practise – Thomas From & Katri Martin | Adnami

10.00-10.15 Q&A in English

 

13.12.2024

Tallenne: Tietoisku

Vuoden viimeisessä tietoiskussa julkaisimme jo toista kertaa IAB Finlandin Digimarkkinapulssin, joka on uusi kvartaaleittain tehtävä ”fiilisindeksi” kuvaamaan digimarkkinan uskoa tulevaan. Lisäksi Pasi kertoi meille lähtökohtia digivuoteen 2025. Lavalle saatiin myös Readpeakin Sarianna Haakana kertomaan heidän tuoreen Nordic Native Advertising -tutkimuksen tuloksia.

lue lisää

05.12.2024

Tallenne: Kaikki irti datasta

Joulukuun seminaari kokosi yhteen datan ja kohdentamisen huippuasiantuntijat käsittelemään, miten asiakasdataa voidaan hyödyntää tehokkaammin markkinoinnissa. Päivän aikana syvennyttiin siihen, miten eri datalähteitä käytetään kampanjoiden optimoinnissa, kuinka evästeettömään tulevaisuuteen voidaan varautua ja miten digimainonnan tuloksellisuutta kasvatetaan. Osallistujat saivat ajankohtaisia näkemyksiä ja käytännön vinkkejä siitä, miten dataa voi hyödyntää paremmin niin uusien asiakkaiden tavoittamisessa kuin asiakasmyynnin maksimoinnissa.

lue lisää

20.11.2024

Tallenne: Oikotie Asunnot X IAB: Markkina muuttuu - miten asunnonvaihtajan tavoittaa?

Tervetuloa mukaan Oikotie Asuntojen ja IAB:n yhdessä järjestämän webinaarin tallenteeseen. Tapahtumassa pureuduttiin digitaalisen markkinoinnin muutoksen asuntojen toimialan näkökulmasta.

lue lisää

13.11.2024

Tallenne: Retail Median rooli nyt ja tulevaisuudessa

Retail Media kasvaa ja ottaa osuuksia mediakakusta niin globaalisti kuin Suomessakin. Mistä tässä on kyse, miten Suomen retail median pioneeri K Retail Media näkee markkinan ja suomalaisen kuluttajan nyt ja tulevaisuudessa?  

lue lisää