Smart Marketing - Tunnetko asiakkaasi?
Historiankirjojen mukaan Euroopan hullu vuosi oli 1848, jonka aikana monissa Euroopan maissa syttyi vallankumouksia ja väkivaltaisia kapinoita, joita innoittivat uudet nousevat aatteet kuten liberalismi, sosialismi ja nationalismi. Euroopan hullu vuosi alkoi Ranskasta ja hieman romanttisesti sitä kutsutaan usein "kansojen kevääksi".
IAB Finland lanseeraa vuoden 2020 täysin epävirallisesti "Digimarkkinoinnin hulluksi vuodeksi". Vaikka meidän arkea mullistavien tapahtumien kattoteema on yhä sekä kuluttajien arjen sekä yritysten liiketoiminnan erittäin nopea digitalisoituminen, on tämä vuosi ollut digimarkkinoijalle kaikkien aikojen oudoin. Muistutellaan mieleen mm. tieto kolmannen osapuolen keksien kuolemasta vuoden 2021 lopussa, pandemian mylläämä mediamarkkina, verkkokaupan raisu kasvu sekä jatkuvasti kehittyvä tietosuojaskene.
Syksyn Smart Marketing -webinaari tuo digimarkkinaan selkeyttä, oppeja sekä myös ns. varmoja juttuja tulevaisuutta varten. Kaikkien muutosten keskellä on vaikea sanoa mitään varmaa, mutta ainakin markkinoijan oman datan hyödyntäminen, digitaalinen asiakasymmärrys ja kontekstuaalisuus ovat niitä kuuluisia varmoja heppoja tulevaisuudessa ja pääsevät siis täysin aiheesta tapahtuman agendalle.
Webinaarissa ovat lavalla Suomen markkinan kovimpia osaajia mainostajien (Veikkaus), palveluntarjoajien (Dagmar, Syno International ja Bisnode) sekä julkaisijoiden (Sanoma ja Alma) puolelta.
Tapahtuman pääyhteistyökumppani on Sanoma. Tervetuloa mukaan!
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Yhteistyössä
Ohjelma
09:00 Webinaarin avaus - Pasi Raassina, IAB Finland ja Tero Tiainen, Sanoma
09:15 1. osapuolen datan käyttö mainonnassa. Case SOK ja Sanoma - Anssi Juusela, SOK & Valtteri Vartiainen, Sanoma
09:35 Asiakasymmärrys markkinoinnissa - Timo Arvonen, Veikkaus
09:55 Ajatellaanpa hetki asiakasta – Ajatuksia asiakaskeske(nerä)isyydestä - Sanna Marttinen, Dagmar
10:15 Digimainonnan tekemisten ja tulosten jatkuva mittaaminen ja raportointi - Kimmo Kiviluoto, Syno International
10:35 Onko data science salatiedettä? Koneoppimisestä, algoritmeistä ja mallinnuksesta puhutaan paljon. Mitä niillä oikeasti tehdään? - Merja Pyhälä, Alma
10:55 Kohdennettu digitaalinen B2B markkinointi – menetetty mahdollisuus? - Lauri Mähönen, Bisnode
11:15 Webinaarin loppusanat - Pasi Raassina, IAB Finland ja Tero Tiainen, Sanoma
11:30 Webinaari päättyy
Tilaisuuden hostit
Pasi Raassina / IAB Finland Toiminnanjohtaja Pasi on vetänyt IAB Finlandia jo yli vuoden rautaisella, mutta rennolla otteella. |
|
Tero Tiainen / Sanoma
Head of Digital Tero Tiainen on markkinoinnin ja digin yleismies, joka on toiminut mm. useissa media- ja digitoimistoissa kuten Dagmar, Relevant, Omnicom ja Nordic Morning sekä käväissyt myös Lontoossa Doubleclickin / Googlen hommissa. Tällä hetkellä hän vastaa Sanomien digitaalisten mainostuotteiden myynnistä ja kaupallisesta kehityksestä. |
Puhujat
Anssi Juusela / SOK Marketing Technology and Digital Advertising Lead Anssi Juusela vastaa SOKn markkinointiteknologioista ja niiden kehityksestä sekä digitaalisen mainonnan kokonaisuudesta. S-ryhmä lyhyesti: Olemme asiakkaiden omistama suomalainen vähittäiskaupan ja palvelualan yritysverkosto, jolla on Suomessa yli 1 800 toimipaikkaa. Meidät muodostavat osuuskaupat ja Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta (SOK) tytäryhtiöineen. Tarjoamme marketkaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan, matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä rautakaupan palveluita. Lisäksi joidenkin osuuskauppojen alueelta löytyy autokaupan ja maatalouskaupan toimipaikkoja. Tarjoamme kaikille asiakasomistajille kattavat pankkipalvelut S-Pankin kautta. |
|
Valtteri Vartiainen / Sanoma
Head of Data Valtteri Vartiainen vastaa Sanoman mediamyynnissä data- ja displaytuotteiden liiketoiminnan kehityksestä ja tuotteistuksesta. Työskennellyt aikaisemmin lähellä Sanoman mediayksiköitä sisällön personoinnin parissa. |
|
Timo Arvonen / Veikkaus
Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin päällikkö Timo vastaa Veikkauksen digitaalisesta markkinoinnista ja asiakkuusviestinnästä. Hän on työskennellyt koko uransa asiakkuuksien hallinnan, myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen parissa. Erityisen kiinnostuksen kohteita ovat vastuullinen asiakastietoon pohjautuva liiketoiminta, markkinoinnin automaatio, algoritmit ja kokonaisasiakkuus. Data beats opinion. Veikkaus tuottaa peleillä iloa tarjoten elämyksiä ja huippupelejä, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Veikkauksen tehtävänä on huolehtia, että pelaaminen säilyy ilon puolella, ja suomalaiset pelaavat maltilla ja peli-ilosta nauttien. Veikkaus haluaa olla vastuullisen pelaajakokemuksen suunnannäyttäjiä. |
|
Sanna Marttinen / Dagmar
Client Director Sanna Marttinen on ihminen ja markkinoija, joka on toiminut mainostajana ja asiakkaana useissa palvelu- ja kuluttajatuoteliiketoiminnan yrityksissä, mm. SATOlla, Synsamilla, Tallink Siljalla sekä Libero-, Libresse- ja Tena-tuotteiden parissa Essityllä. Nyt hän ilokseen saa auttaa asiakkaita Dagmarilla Client Directorin tehtävissä. Dagmar on Suomen suurin markkinointitoimisto. Menestyksemme perustuu osaamisen jatkuvaan, systemaattiseen kehittämiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Seuraamme alan muutossuuntia globaalisti ja ennakoimme tulevaa valmistautumalla hyvissä ajoin myös huomisen palveluihin. Panostamme henkilöstön osaamiseen ja hyvinvointiin. |
|
Kimmo Kiviluoto / Syno International Kimmon ominta alaa on digimainonnan ja -julkaisemisen data-analytiikkaratkaisut, kuten digitaalisten yleisöjen analysointi ja segmentointi sekä saittien ja mainonnan kohtaamien yleisöjen mittamis- ja raportointiratkaisut. Kimmolla on yli kymmenen vuoden kokemus alalta, erityisesti DMP-, yleisömittaus- ja kuluttajatutkimusteknologioista. Syno International on nopeasti kasvava ohjelmistoyritys, jonka missiona on Connected Data: kaiken relevantin kuluttajadatan yhdistäminen niin että data on aina ajantasaisena, helposti saatavilla ja ymmärrettävissä sekä monipuolisesti hyödynnettävissä. Synon päämarkkina-alueet ovat Pohjois-Eurooppa sekä Itä- ja Kaakkois-Aasia; kaikkiaan Synon ratkaisuja toimitetaan vuosittain yli 50 maahan. |
|
Merja Pyhälä / Alma Media
Digimainonnan kehityspäällikkö Merja Pyhälä toimii Alma Mediassa digimainonnan kehityspäällikkönä vastuualueenaan erilaisten mainonnan teknologioiden hankinnat ja datan hyödyntäminen mediamyynnissä. Alma Media on voimakkaasti uudistuva monikanavainen mediayhtiö. Tuotteemme ovat alallaan johtavia media- ja palvelubrändejä ja niiden markkina-asema on useimmissa maissa vahva. Tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Etuovi.com ja Monster. |
|
Lauri Mähönen / Bisnode
Lauri omaa yli 13 vuoden kokemuksen myynninjohtamisesta sisältäen niin kenttä-, puhelin-, verkko- kuin partnerikanavat. Nykyisin Laurin vastuulla on lähes 50 henkilön myynnin ja markkinoinnin ammattilaisia Suomessa ja uusien kasvualueiden vastuu Puolassa ja Baltiassa. Bisnode on edistyksellinen data- ja analytiikka-alan yritys, joka rakentaa valoisaa tulevaisuutta smart datan avulla. Yrityksessä työskentelee yli 2 100 intohimoista ja uteliasta työntekijää, jotka tekevät yhteistyötä yhteensä 19 Euroopan maassa. Bisnode auttaa yrityksiä ennustamaan asiakkaiden käyttäytymistä, hallitsemaan liiketoimintaan liittyvää riskiä ja löytämään vastauksia erilaisiin liiketoiminnallisiin kysymyksiin analytiikan ja scoring-mallien kautta. |
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää