Icon
Markkinoinnin automaatio myyjien tukena Tapahtumat

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena

07.04.2022, 9.00-15.30, Verkkokoulutus

Markkinoinnin automaatio myyjien tukena

Aika: 1 pvä | To 7.4.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus

Liidipohjaiseen tekemiseen keskittyvä koulutus. Ei lähtötasovaatimuksia.

Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.

Tässä koulutuksessa keskitymme liidipohjaiseen tekemiseen. Koulutus sopii sinulle, jos myyntinne perustuu henkilökohtaiseen tarjous- ja neuvotteluprosessiin ja haluat tukea sitä liidihankinnan, asiakasmarkkinoinnin ja automaation keinoin.

Koulutus on teknologiariippumaton. Tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten markkinoinnin automaatio auttaa hankkimaan liidejä ja lisää myyntiä.

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:

  • olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
  • et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
  • haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.

Koulutuksen hyödyt:

  • Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
  • Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
  • Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
  • Opit keräämään liidejä ja saattelemaan heitä kohti asiakkuutta.
  • Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.

Kouluttajasi

Susanna Junnila, Senior Consultant, Partner

Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.

Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. kansainvälisesti toimiville B2B-yrityksille, kuluttajabrändeille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 472 € + alv
Ei-jäsen 590 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.

8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa

Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.

9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?

Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet

9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi

Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli
Tärkeimmät strategiat: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun

10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen

Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa

11.30–12.30 Lounastauko

12.30–13.30 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen

Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
Liidien nurturointi, pisteyttäminen ja luovuttaminen myynnille
Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa

13.30–14.15 Käytännön esimerkkejä: 9 usein käytettyä automaatiota

Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
Sivuillesi palaavan liidin hoitaminen
Tapahtumailmoittautuminen
Uuden asiakkaan perehdytys
Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
Passivoituneiden pelastuskampanja
Automatisoitu palautekysely
Myynnin muistutukset ja hälytykset (esim. uusi kiinnostava liidi, tarjouksen close date lähestyy, sopimus umpeutumassa, asiakas aktivoituu)

14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä

Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää

14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa

Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa

14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat

Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
Miten vältät sudenkuopat

15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



11.12.2024

Webinaari: IAB Tietoisku

IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.

lue lisää

13.01.2025

Environmental Sustainability in Digital Advertising

Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.

lue lisää

21.01.2025

Retail Media Essentials

Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.

lue lisää