Markkinoinnin automaatio myyjien tukena
Markkinoinnin automaatio myyjien tukena
Aika: 1 pvä | To 7.4.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus
Liidipohjaiseen tekemiseen keskittyvä koulutus. Ei lähtötasovaatimuksia.
Lähde nyt koko päivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi. Sinun ei tarvitse osata valmiiksi mitään aiheen parista.
Tässä koulutuksessa keskitymme liidipohjaiseen tekemiseen. Koulutus sopii sinulle, jos myyntinne perustuu henkilökohtaiseen tarjous- ja neuvotteluprosessiin ja haluat tukea sitä liidihankinnan, asiakasmarkkinoinnin ja automaation keinoin.
Koulutus on teknologiariippumaton. Tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten markkinoinnin automaatio auttaa hankkimaan liidejä ja lisää myyntiä.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Tämä verkkokoulutus on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.
Koulutuksen hyödyt:
- Ymmärrät, mitä markkinoinnin automaatiolla voi saada aikaan.
- Tiedät, miten saat tehokkaan lähdön markkinoinnin automaation hyödyntämiseen.
- Vältät yleisimmät sudenkuopat markkinoinnin automaatiossa.
- Opit keräämään liidejä ja saattelemaan heitä kohti asiakkuutta.
- Osaat vertailla markkinoinnin automaation järjestelmiä kriittisesti, jolloin vältät kalliit virheostokset.
Kouluttajasi
Susanna Junnila, Senior Consultant, Partner
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation ja oman median optimoinnin moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. kansainvälisesti toimiville B2B-yrityksille, kuluttajabrändeille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 472 € + alv |
Ei-jäsen | 590 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.
8.40–9.00 Aamukahvit virtuaalitilassa
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
9.00–9.45 Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
Miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
9.45–10.30 Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat joten valitse huolellisesti
Markkinoinnin ja myynnin yhteispeli
Tärkeimmät strategiat: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
Konkreettiset taktiikat joilla pääset ketterästi alkuun
10.30–11.30 Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen
Asiakaspersoonat ja -polut asiakkaan näkökulman ymmärtämisessä
Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30–12.30 Lounastauko
12.30–13.30 Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
Liidien tunnistaminen ja rekisterin kerääminen
Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
Liidien nurturointi, pisteyttäminen ja luovuttaminen myynnille
Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.30–14.15 Käytännön esimerkkejä: 9 usein käytettyä automaatiota
Uutiskirjetilaajan tervetulokampanja
Sisältölataus ja sen jälkeinen hoito
Sivuillesi palaavan liidin hoitaminen
Tapahtumailmoittautuminen
Uuden asiakkaan perehdytys
Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
Passivoituneiden pelastuskampanja
Automatisoitu palautekysely
Myynnin muistutukset ja hälytykset (esim. uusi kiinnostava liidi, tarjouksen close date lähestyy, sopimus umpeutumassa, asiakas aktivoituu)
14.15–14.30 Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.30–14.45 Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
14.45–15.15 Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat
Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
Miten vältät sudenkuopat
15.15–15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää