Icon
Facebook-mainonnan tehokurssi Tapahtumat

Facebook-mainonnan tehokurssi

17.03.2022, 9.00-15.30, Verkkokoulutus

Facebook-mainonnan tehokurssi

Aika: 1 pvä | To 17.3.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus

Opi tekemään tehokasta Facebook- ja Instagram-mainontaa.

Yli kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia joka päivä. Sinäkin voit tavoittaa siellä edullisesti kohderyhmäsi, olivatpa nämä kuluttajia tai yritysasiakkaita.

Osallistu mukavaan kokopäivän koulutukseen nostamaan osaamistasi Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.

ILMOITTAUDU!

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu markkinoinnin ammattilaisille, jotka tekevät Facebook-mainontaa itse, suunnittelevat sen aloittamista tai ostavat sitä palveluna. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa.

Koulutuksen hyödyt:

  • Opit välttämään tyypilliset virheet kohdennuksessa ja kampanjatavoitteissa (Facebook voi olla petollinen tässä!).
  • Näet esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin mainosjärjestelmässä (ja miten ne kannattaa valita).
  • Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla (luot lisää kosketuksia, jotka lopulta johtavat tuloksiin).
  • Tiedät mitä video- ja kuvakokoja tarvitset erityyppisiin mainoksiin Facebookissa ja Instagramissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
  • Osaat seurata tuloksia paitsi Facebookin omalla seurannalla niin myös puolueettomalla Google Analyticsilla.
  • Ymmärrät Facebookin roolin digimarkkinoinnin isommassa kuvassa ja osaat suunnitella toimivia kokonaisuuksia.
  • Kuulet käytännön esimerkkejä, millaisella mainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.

Kouluttajasi

Arttu Raittila, Senior Consultant, Partner

Artulla on yli 15 vuoden kokemus digimarkkinoinnista ja Facebook-mainonnasta yli 10 vuoden ajalta. Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä.

Ohjelma

Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.

8.40–9.00 AAMUKAHVIT VIRTUAALITILASSA
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.

9.00–9.30 FACEBOOK-MAINONTA OSANA TOIMIVAA MARKKINOINNIN PALETTIA
Maksuton vs. maksettu Facebook-näkyvyys.
Mikä rooli Facebook-mainonnalla on toimivassa ”markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
Kuinka huomioit Facebook-mainonnan sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
Yleiset virheet ja väärinymmärrykset Facebook-mainonnassa (kuten Mainosta julkaisua -napin käyttö, tykkäyskampanjat jne.).

9.30–10.30 MAINOSJÄRJESTELMÄ, SEN KÄYTTÖLIITTYMÄ JA KAMPANJATYYPIT
Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
Mainosten hallinnan käyttö.
Kampanjatyypit ja oikean kampanjatavoitteen valinta.
Mainostilin rakenne ja parhaat käytännöt.
Muutoshistoria (mitä tilillä on tehty?).

10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

10.45–12.00 MAINOSJOUKON KOHDENTAMINEN
Eri kohdennustavat ja mitä niiden suhteen kannattaa huomioida.
Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään (tässä ollaan helposti liian löysiä tai liian tiukkoja).
Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein.

12.00–13.00 LOUNASTAUKO

13.00–13.30 HYVÄN FACEBOOK-MAINOKSEN ANATOMIA
Mainoksen luominen käyttöliittymässä.
Eri mainostyypit, kuten kuva-, video-, karuselli- ja diaesitysmainos.
Tarjouskoodin sisältävät mainokset (lisää tehoa alekampanjoihin).
Liidimainokset (kerää yhteystiedot suoraan Facebookista).
Dynaaminen luova sisältö (anna Facebookin yhdistellä kuvia ja tekstiä ja löytää parhaat yhdistelmät).
Facebook-mainonnan automatisointi.

13.30–14.00 UUDELLEENMARKKINOINTI JA YLEISÖJEN RAKENTAMINEN
Erityyppisten remarketing-yleisöjen rakentaminen käytännössä.
Samankaltaisuuten perustuvat eli ns. lookalike-yleisöt.
Dynaaminen uudelleenmarkkinointi (eli katsottujen tuotteiden mainonta).
Millaisia kampanjatavoitteita ja mainoksia kannattaa käyttää uudelleenmarkkinoinnissa?

14.00–14.30 INSTAGRAM-MAINONTA
Kuinka Instagram-mainontaa toteutetaan Facebookin mainosjärjestelmän käyttöliittymässä?
Instagram-mainonnan parhaat käytännöt.

14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA

14.45–15.30 TULOSTEN MITTAUS JA MAINONNAN OPTIMOINTI
Miten Facebookin seurantapikseli toimii ja asennetaan?
Mukautettujen konversioiden asettaminen.
Kuinka tulostiedot saa näkyville käyttöliittymässä?
Facebook-mainonnan mittaus Google Analyticsilla (mitä pitää aina muistaa tehdä, kun mainos linkkaa sivustolle).
Kuinka tulostietoa käytetään mainonnan optimointiin?

Koulutuksen hinta


Hinta
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) 472 € + alv
Ei-jäsen 590 € + alv

IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.

ILMOITTAUDU!

IAB Koulutuskumppani: Hopkins

Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukone­optimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.

IAB Finland koulutuspartnerit:

Hopkins PING Helsinki



26.03.2025

Webinaari: Master your Privacy and Policy

Digitaalinen markkinointi elää murrosvaihetta, jossa, EU:n uudet tietosuojasäädökset, mainontaa koskevat vaatimukset, vastuullisuusvaatimukset ja tekoälyn kehitys muovaavat alan tulevaisuutta. Tässä webinaarissa digitaalisen markkinoinnin säädösten huippuasiantuntijat jakavat näkemyksiään keskeisistä ajankohtaisista teemoista, jotka vaikuttavat markkinoijiin, teknologiayrityksiin ja sääntelyviranomaisiin Euroopassa.

lue lisää

02.04.2025

Aleph x IAB: Snapchat AR mainonnan ABC

Tule mukaan IAB Finlandin ja Alephin yhteiseen koulutukseen, jossa käsitellään käytännön tasolla Snapchatin AR mainonnan mahdollisuuksia.

lue lisää

09.04.2025

Seminaari: Mainonnan kolmas ulottuvuus - Näin herätät huomiota!

Mainonnan kenttä muuttuu nopeasti ja brändit etsivät uusia keinoja erottua massasta, maksimoida näkyvyytensä ja varmistaa mainonnan vaikuttavuus kaikilla alustoilla. Tässä seminaarissa sukellamme luovien, vaikuttavien ratkaisujen merkitykseen, monikanavaisen mainonnan voimaan ja teknologian tuomiin mahdollisuuksiin. Kuulet alan johtavilta asiantuntijoilta käytännön esimerkkejä ja ajankohtaisia näkemyksiä siitä, miten mainonta voi olla entistä tehokkaampaa ja puhuttelevampaa erilaisissa ympäristöissä tai monimediallisesti.

lue lisää

15.04.2025

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifikaattikoulutus 4/25

Digimarkkinointi tulee liiketoiminnan kasvua, joten tule päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnista ja -myynnistä IAB Finlandin sertifikaattikoulutukseen.

lue lisää