Facebook-mainonnan tehokurssi
Facebook-mainonnan tehokurssi
Aika: 1 pvä | To 17.3.2022 klo 9-15.30
Verkkokoulutus
Opi tekemään tehokasta Facebook- ja Instagram-mainontaa.
Yli kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia joka päivä. Sinäkin voit tavoittaa siellä edullisesti kohderyhmäsi, olivatpa nämä kuluttajia tai yritysasiakkaita.
Osallistu mukavaan kokopäivän koulutukseen nostamaan osaamistasi Facebook- ja Instagram-mainonnassa. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu markkinoinnin ammattilaisille, jotka tekevät Facebook-mainontaa itse, suunnittelevat sen aloittamista tai ostavat sitä palveluna. Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa.
Koulutuksen hyödyt:
- Opit välttämään tyypilliset virheet kohdennuksessa ja kampanjatavoitteissa (Facebook voi olla petollinen tässä!).
- Näet esimerkkien kautta, kuinka kohdennuksia rakennetaan Facebookin mainosjärjestelmässä (ja miten ne kannattaa valita).
- Osaat tavoittaa sivustosi kävijät uudelleen remarketing-mainonnalla (luot lisää kosketuksia, jotka lopulta johtavat tuloksiin).
- Tiedät mitä video- ja kuvakokoja tarvitset erityyppisiin mainoksiin Facebookissa ja Instagramissa (saat näistä kätevän erillisen muistilistan).
- Osaat seurata tuloksia paitsi Facebookin omalla seurannalla niin myös puolueettomalla Google Analyticsilla.
- Ymmärrät Facebookin roolin digimarkkinoinnin isommassa kuvassa ja osaat suunnitella toimivia kokonaisuuksia.
- Kuulet käytännön esimerkkejä, millaisella mainonnalla on saatu tuloksia aikaan eri tarkoituksissa.
Kouluttajasi
Arttu Raittila, Senior Consultant, Partner
Artulla on yli 15 vuoden kokemus digimarkkinoinnista ja Facebook-mainonnasta yli 10 vuoden ajalta. Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä.
Ohjelma
Koulutuksen ohjelma on ohjeellinen ja siihen voi tulla muutoksia.
Pienempiä taukoja pidetään noin tunnin välein.
8.40–9.00 AAMUKAHVIT VIRTUAALITILASSA
Kouluttaja liittyy linjoille 8.40. Voit testata omaa yhteyttäsi ja tulla nauttimaan aamukahvit linjoille ennen koulutuksen alkua.
9.00–9.30 FACEBOOK-MAINONTA OSANA TOIMIVAA MARKKINOINNIN PALETTIA
Maksuton vs. maksettu Facebook-näkyvyys.
Mikä rooli Facebook-mainonnalla on toimivassa ”markkinointikoneessa” – ja mitä muuta tarvitaan sen rinnalle.
Kuinka huomioit Facebook-mainonnan sisältömarkkinoinnissa ja sisällön suunnittelussa.
Yleiset virheet ja väärinymmärrykset Facebook-mainonnassa (kuten Mainosta julkaisua -napin käyttö, tykkäyskampanjat jne.).
9.30–10.30 MAINOSJÄRJESTELMÄ, SEN KÄYTTÖLIITTYMÄ JA KAMPANJATYYPIT
Oikeuksien jakaminen tietoturvallisesti Business Managerilla.
Mainosten hallinnan käyttö.
Kampanjatyypit ja oikean kampanjatavoitteen valinta.
Mainostilin rakenne ja parhaat käytännöt.
Muutoshistoria (mitä tilillä on tehty?).
10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
10.45–12.00 MAINOSJOUKON KOHDENTAMINEN
Eri kohdennustavat ja mitä niiden suhteen kannattaa huomioida.
Kohdennuksen rakentaminen ja tallentaminen myöhempää käyttöä varten (huima ajansäästö).
Miten kohdennustavat kannattaa valita ja yhdistellä keskenään (tässä ollaan helposti liian löysiä tai liian tiukkoja).
Postauksen buustaus – kuinka teet sen oikein.
12.00–13.00 LOUNASTAUKO
13.00–13.30 HYVÄN FACEBOOK-MAINOKSEN ANATOMIA
Mainoksen luominen käyttöliittymässä.
Eri mainostyypit, kuten kuva-, video-, karuselli- ja diaesitysmainos.
Tarjouskoodin sisältävät mainokset (lisää tehoa alekampanjoihin).
Liidimainokset (kerää yhteystiedot suoraan Facebookista).
Dynaaminen luova sisältö (anna Facebookin yhdistellä kuvia ja tekstiä ja löytää parhaat yhdistelmät).
Facebook-mainonnan automatisointi.
13.30–14.00 UUDELLEENMARKKINOINTI JA YLEISÖJEN RAKENTAMINEN
Erityyppisten remarketing-yleisöjen rakentaminen käytännössä.
Samankaltaisuuten perustuvat eli ns. lookalike-yleisöt.
Dynaaminen uudelleenmarkkinointi (eli katsottujen tuotteiden mainonta).
Millaisia kampanjatavoitteita ja mainoksia kannattaa käyttää uudelleenmarkkinoinnissa?
14.00–14.30 INSTAGRAM-MAINONTA
Kuinka Instagram-mainontaa toteutetaan Facebookin mainosjärjestelmän käyttöliittymässä?
Instagram-mainonnan parhaat käytännöt.
14.30–14.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.45–15.30 TULOSTEN MITTAUS JA MAINONNAN OPTIMOINTI
Miten Facebookin seurantapikseli toimii ja asennetaan?
Mukautettujen konversioiden asettaminen.
Kuinka tulostiedot saa näkyville käyttöliittymässä?
Facebook-mainonnan mittaus Google Analyticsilla (mitä pitää aina muistaa tehdä, kun mainos linkkaa sivustolle).
Kuinka tulostietoa käytetään mainonnan optimointiin?
Koulutuksen hinta
Hinta |
|
IAB:n jäsen (koodi: IABJÄSEN) | 472 € + alv |
Ei-jäsen | 590 € + alv |
IAB:n jäsenet saavat -20% koodilla IABJÄSEN. Alennuksen saa hyödynnettyä, kun valitset maksutavaksi laskutuksen. Lisää alennuskoodi laskutustietojen yhteyteen.
Pidätämme oikeuden muutoksiin. Katso peruutusehdot ja maksutavat ilmoittautumisen yhteydestä.
IAB Koulutuskumppani: Hopkins
Hopkins on yksi Suomen suurimmista digitaalisen markkinoinnin toimistoista. Keskitymme siihen, mitä osaamme parhaiten: hakukoneoptimointiin, digitaaliseen mainontaan, markkinoinnin automaatioon ja analytiikkaan.
IAB Finland koulutuspartnerit:
13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää