Icon
Mediatoimistojen DOOH suositukset julkaisijoille 2025 Uutiset & blogi

Mediatoimistojen DOOH suositukset julkaisijoille 2025

21.03.2025 | iab

Mediatoimistojen DOOH-suunnittelijat kohtaavat arjessa pieniä haasteita, kuten yhtenäisten toimintatapojen puute hinnoittelussa, varauskäytännöissä ja mainosluupeissa sekä vertailtavuuden vaikeus ja aikataulupaineet. IAB:n DOOH-työryhmä on laatinut suositukset siitä, mitä tietoja tarjouksista olisi hyvä löytyä.

Suositusten tarkoituksena on helpottaa suunnittelijoiden työtä, vähentää sähköpostiliikennettä ja edistää yhteisten standardien vakiinnuttamista, hyödyttäen kaikkia osapuolia. Nämä ovat nimensä mukaisesti suosituksia, joten odotuksena ei ole kaikkien toteutuminen vaan se, että ne otetaan huomioon ja toteutetaan jokaisen yrityksen kyvykkyyksien mukaan.

Suosituksiin pääset tästä!

Terveisin,

IAB Finland DOOH-työryhmä.

 

 

 

 

 

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

12.12.2025

IAB Finlandin syyskokous: uudet hallituksen jäsenet vahvistavat yhdistyksen asemaa digimainonnan ekosysteemin edelläkävijänä

IAB Finlandille valittiin uusi hallitus, samalla vahvistettiin ensi vuoden painopisteet.

lue lisää

11.12.2025

Digitaalisten ulkomainospintojen kartta

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmä on koonnut kattavan kartan, joka kokoaa yhteen työryhmään kuuluvien yritysten kaikki digitaaliset ulkomainospinnat. Kartan avulla voit selata, rajata ja hakea mainospintoja toimijoiden, kaupunkien sekä ulkomainospintojen ominaisuuksien mukaan.

lue lisää

10.12.2025

Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely

Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.

lue lisää

04.12.2025

Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?

Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?

lue lisää