
IAB Finland tutkii ohjelmallisen ostamisen nykytilaa ja trendejä Suomessa. Kyselyssä keskitymme disp...

Tuomme ihmiset ja yritykset yhteen edistämään digimarkkinan hyvinvointia.
Tilaa uutiskirjeKeskiviikkona 15.10. klo 9
Ilmoittaudu mukaanArtikkeli Webinaaritallenteet | 15.10.2025
Tallenne: IAB x TEADS - Industry Insider: Navigating the Fragmented CTV Landscape
Tapahtumassa Bastian Sarott, STA & CTV Business Lead at Teads, avaa CTV:n nykytilaa Suomen markkinassa ja jakaa konkreettisia vinkkejä siitä, miten brändit voivat hyödyntää sen koko potentiaalin.
lue lisääArtikkeli Webinaaritallenteet | 02.10.2025
Tallenne: Attention, please! - Huomio mainonnan vaikuttavuuden mittarina
Huomio on mainonnan perusta – ilman sitä ei synny vaikuttavuutta. IAB Finlandin Attention, please! -webinaarissa asiantuntijat avaavat, miksi huomio on noussut markkinoinnin keskeiseksi mittariksi ja miten sitä voidaan mitata, optimoida ja hyödyntää tehokkaammin.
lue lisääArtikkeli IABlogi KonversiO-Optimistit | 26.09.2025
IAB Insider: Attention pintaa syvemmältä – miksi huomio ratkaisee mediamainonnassa?
Digitaalinen mainonta elää murrosta, jossa pelkkä näkyvyys ei enää riitä. Markkinoijat ja mediatoimistot etsivät entistä tarkempia keinoja mitata, miten mainokset todella vaikuttavat yleisöön. Tässä keskustelussa nousee esiin yksi termi ylitse muiden: attention. Mutta mitä attention oikeastaan tarkoittaa, miksi se on noussut puheenaiheeksi juuri nyt ja millaista lisäarvoa se tuo mediaostamiseen?
lue lisääArtikkeli Kvartaalitiedotteet Uutiset | 23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisääMainonnassa ei riitä, että mainos vain näkyy – tärkeämpää on, saako se attentionin, eli katseen ja h...
Mitä kuuluu Retail medialle Suomessa vuonna 2025? No, uusin ja nyt toista kertaa tehty tutkimusrapor...