Icon
Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi Uutiset & blogi

Yritysblogit ja uudenlainen sisältömarkkinointi

19.12.2012 | Katleena Kortesuo

Moni vannoo sisältömarkkinoinnin nimeen. Pitää olla sisältömarkkinoija ja jakaa tietoa. Kun lukija pääsee tiedon ääreen – vaikkapa yritysblogin luokse – hänestä tulee aivan varmasti asiakas. Tieto koukuttaa. Tieto herättää luottamusta. Tieto on valtaa.

Sisältömarkkinoinnin iso ongelma on tosin se, että vaikka tieto toki on hyödyksi, sitä on saatavilla kaikkialta. Nykymaailma tuottaa faktaa, uutisia ja tilastoja tuhannesta muustakin tuutista, joten sen varassa ei saa enää kerättyä yritysblogilleen lukijakuntaa.

Yritysblogin on turha yrittää olla nopein oman alansa uutismylly. Sillä keinolla saa aikaan vain pikaisia pintaraapaisuja sekä pahimmillaan asiavirheitä. Harvalla yrityksellä on resursseja olla oman alan seuratuin tiedotusväline.

Niinpä kannattaa pohtia, millaista voisi olla uudenlainen sisältömarkkinointi.

Uusi sisältömarkkinointi ei enää nojaa tiedon jakamiseen, koska sitä tekevät kaikki. Sen sijaan uusi sisältömarkkinointi nojaa näkemyksen tarjoamiseen.

Kaikki fakta ja tieto, jota meillä on, kertoo eilisestä, menneisyyden maailmasta. Paljonko ihmiset klikkasivat verkkomainoksia viime viikolla? Montako mainosrahoitteista sivua oli maailmassa viime marraskuussa? Kuinka monta yritysblogia oli eilen?

Heti kun data on julkaistu, se on vanhentunutta. Käyrä lähti jo jyrkkään nousuun, loivaan laskuun tai mittaaminen lopetettiin kokonaan.

Tieto luotaa menneisyyttä. Sen sijaan näkemys luotaa tulevaisuutta. Onko verkkomainonnan kasvu taantumassa? Lisääntyvätkö yritysblogit? Siirtyvätkö asiakkaat verkkoon vai verkosta pois?

Näkemyksen tarjoaminen on ainoa keino, jolla yritysblogi voi ohittaa uutismediat. Laadukas yritysblogi on uuden sisältömarkkinoinnin paras ase: se antaa lukijalle näkemyksiä – siis keinoja selviytyä tulevaisuudessa.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

07.12.2022

Verkkomainonnan määrä jatkaa kasvu-uralla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 kolmannella kvartaalilla oli ennätyksellisen suuri, noin 173 milj. euroa. Lähes 60 prosenttia mediamainonnasta on jo digitaalista. Vuoden 2021 kolmanteen kvartaaliin verrattuna digimainonta kasvoi 7 %

lue lisää

05.12.2022

Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa 2023

IAB Finlandin syyskokouksessa 30.11.2022 päätettiin tulevan vuoden painopisteistä ja valittiin yhdistykselle uusi hallitus. Vuonna 2023 IAB Finlandin kattoteema on digimainonnan vastuullisuus ja IAB:n kaksitoistahenkisessä hallituksessa on medioiden sekä palveluntarjoajien lisäksi mukana ennätysmäärä mainostajia.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää