Icon
Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti Uutiset & blogi

Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti

13.12.2019

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntijayhteisön IAB Finlandin jäsenet ja sidosryhmäläiset ovat valinneet järjestyksessään kolmannen Vuoden muutoksentekijän. Vuodesta 2017 jaettu Vuoden muutoksentekijä -titteli on kunnianosoitus, joka myönnetään alan ratkaisuhenkiselle asiantuntijalle, joka on tehnyt pioneerimaista työtä digitaalisen markkinoinnin sanansaattajana tai siihen liittyvän osaamisen tai tuotteistamisen kehittäjänä.

IAB Finlandin Hot or Not 2020 -seminaarissa 10.12.2019 valittu Vuoden muutoksentekijä 2019 on Inna-Pirjetta Lahti, joka on vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä ja kasvuyritys PING Helsingin perustaja sekä toimitusjohtaja.

- Muutoksen tekeminen vaatii rohkeutta ja olen todella otettu tästä digitaalisen markkinoinnin edelläkävijöitä saamastani tunnustuksesta. PING Helsingissä uskomme siihen, että tulevaisuuden markkinointi on inhimillistä ja yhä useammin ihminen on media. Samaan aikaan digitaaliset ratkaisut ja tekoälyn mahdollisuudet kehittyvät huimaa vauhtia ja haluamme mahdollistaa kaikessa tekemisessämme digitaalisuuden ja inhimillisyyden onnistuneen liiton. On merkityksellistä saada tunnustusta muilta ammattilaisilta, se valaa uskoa, että teen oikeita asioita oikeista syistä, Lahti iloitsee.

- Kaikille vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskenteleville tunnustus on osoitus siitä, että vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin kehittäminen ja somevaikuttajien yhteiskunnallisen roolin tiedostaminen on tärkeää kaiken kaupallisuuden rinnalla. Hyvä vaikuttajayhteistyö kunnioittaa ja palvelee kaikkia osapuolia, niin vaikuttajaa, markkinoijaa kuin yleisöjäkin.

Historian ensimmäinen Vuoden muutoksentekijä 2017 oli Nordic Morning Finlandin toimitusjohtaja Jukka Sundquist. Vuoden 2018 palkittu oli MarkkinointiKollektiivin perustaja, Sanomalla palkinnon saamisen aikaan luovaa tiimiä luotsannut ja nykyisin Leadoon CMO ja Partner, Santtu Kottila.

Vaikuttajamarkkinointi on näkynyt voimallisesti myös IAB Finlandin työryhmätoiminnassa ja julkaisuissa. Viimeksi alkuvuodesta 2019 julkaistiin Sisältömarkkinoinnin työryhmän asiantuntijoiden kattava ja ilmaiseksi ladattava Vaikuttajamarkkinoinnin opas, joka tehtiin yhteistyössä vaikuttajien, heitä edustavien toimistojen, medioiden sekä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kanssa. Vuonna 2018 sama työryhmä julkaisi myös Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Inna-Pirjetta Lahti
toimitusjohtaja Ping Helsinki
050 376 0824 / inna@pinghelsinki.fi

Pasi Raassina
toiminnanjohtaja
IAB Finland
040 575 3726 / pasi.raassina@iab.fi

IAB Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tulevaisuutta kehittävä yhteisö, joka tarjoaa koulutusta, kohtaamisia sekä puolueetonta asiantuntijatietoa. IAB Finland on osa kansainvälistä 27 Euroopan maan muodostamaan IAB Europe -yhteisöä.
www.iab.fi
www.iabeurope.eu

Uutiset
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

26.11.2021

IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022

IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.

lue lisää

29.10.2021

Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana

Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.

lue lisää

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää