
Sosiaalisen Median Markkinoinnin Mittaamisen Suositus julkistettu
Verkkomainonnan etujärjestö IAB Finlandin Sosiaalisen median työryhmä on saanut valmiiksi koko verkkomarkkinointialan odottaman suosituksen sosiaalisen median markkinoinnin mittauksesta. Suosituksen tarkoitus on auttaa yrityksiä ja yhteisöjä laatimaan vertailukelpoisia mittauksia sosiaalisen median markkinointitoimenpiteitä varten, ja näin tukea heitä suunnitelluissa toimenpiteissä.
Suositus julkistettiin 1.11.2012 Hub Helsingissä IAB:n jäsenistön, kutsuvieraiden ja lehdistön läsnä ollessa. ”Haluamme tällä suosituksella luoda yhteiset pelisäännöt sosiaalisen median mittaamiselle, sekä saada sosiaalista mediaa markkinoinnissa käyttävät tahot sitomaan sen suoraan liiketoimintaansa, eikä vain hakemaan tykkääjiä” IAB:n SoMe-työryhmän puheenjohtaja Jari Jaanto kommentoi pitkällisen työskentelyn tuloksena syntyneen suosituksen tavoitetta.
Lataa suositus tästä.
14.06.2022
Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.
lue lisää07.06.2022
Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset
IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita
lue lisää27.04.2022
55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.
lue lisää26.04.2022
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021
IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.
lue lisää