"Sosiaalinen media on parasta mitä TV:lle on tapahtunut"
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa paneudutaan sosiaalisen median ja television yhdistämiseen.
Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa median ja mainonnan ammattilaiset ruotivat sosiaalisen median mahdollisuuksia televisiossa. Ohjelma on katseltavissa Nelonen Median sivuilla.
Sosiaalisen median mahdollisuuksista niin lineaarisen TV:n tukena kuin digitaalisessa ympäristössä ovat keskustelemassa Kati Riikonen DNA:lta, Antti Leino mediatoimisto GroupM:stä, Mari Rasimus MTV:ltä sekä Tero Honkala Nelonen Mediasta. Keskustelua luotsaa Marko Siltala.
Keskustelijat näkevät sosiaalisen median olevan erinomainen mahdollisuus etenkin televisio-ohjelmille lisätä vuorovaikutusta katsojien kanssa. ”Sosiaalinen media on parasta, mitä lineaariselle TV:lle on tapahtunut”, summaa MTV:n Rasimus. Keskustelijat uskoivat myös mainostajien löytävän mahdollisuuksia somen ja television liitosta.
Nelonen Media ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin järjestö IAB Finland käynnistivät keväällä 2014 digimainontaa käsittelevän #Show-videosarjan, joka pureutuu digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin puheenaiheisiin ja kutsuu alan asiantuntijat keskustelemaan aiheesta kameroiden eteen.
Verkossa julkaistavan #Shown tavoitteena on lisätä alalla toimivien ihmisten ja yritysten asiantuntemusta sekä vauhdittaa digitaalisen mainonnan kasvua. Ennen vuodenvaihdetta julkaistaan jakso Onnistunutta videomainontaa, tammikuussa taas paneudutaan natiivimainonnan mahdollisuuksiin.
Katso video täältä
Lisätietoja
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry
etunimi.sukunimi(at)iab.fi, 040 543 9165
22.10.2024
LIVESTRIIMI: Tulos tai ulos!
Lokakuun seminaari kokoaa yhteen alan asiantuntijat esittelemään, miten digitaalisen markkinoinnin tuloksellisuutta voidaan optimoida. Kuulet tuoreimmat näkökulmat ja ratkaisut markkinointisi tehostamiseen, asiakasyhteistyön vahvistamiseen sekä tuloksellisuuden maksimoimiseen. Tapahtumassa pureudutaan mm. kysymyksiin: Miten retail median tehokkuutta hyödynnetään markkinoinnissa? Kuinka mainoshukkaa vähennetään ja ROI parannetaan? Entä miten mitattavuus ja cross-media -mittaus optimoivat kampanjoiden vaikuttavuutta?
lue lisää11.10.2024
Luovuudella tehokkuutta ulkomainontaan – miksi?
Viime viikon tiistaina järjestimme yhdessä IAB:n kanssa webinaarin, jossa käsiteltiin luovuuden merkitystä ulkomainonnassa. Puhujina olivat Annu Terho (SEK), Ilkka Poutanen (UI) sekä allekirjoittanut.
lue lisää03.10.2024
Markkinapulssi ennakoi digimainonnan määrän kasvavan loppuvuoden aikana
IAB Finlandin uusi kvartaaleittain tehtävä digimarkkinapulssi kertoo Suomen digimarkkinan suhtautuvan lähitulevaisuuteen posititivisesti. Asteikolla 0 - 100 raportoitava yleisindeksi päätyi lukemaan 63, joka tarkoittaa selvästi positiivista tulosta. Suomen digimarkkinan kasvun odotetaan nopeutuvan vuoden kolmannen kvartaalin aikana. Tutkimus tehtiin elokuussa 2024 ensimmäistä kertaa ja se keräsi 174 vastaajaa tasaisesti niin julkaisijoiden, toimistojen ja mainostajien parissa. Pulssikyselyn seuraava tiedonkeruu alkaa marraskuussa.
lue lisää27.08.2024
REKRY: Development & Sales Manager, Education Programs
IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä, lue roolin kuvaus täältä.
lue lisää