
Nuoret halukkaita tekemään ostoksia matkapuhelimella
IAB US:n tuoreessa tutkimuksessa valotetaan yhdysvaltalaiskuluttajien digitaalista ostokäyttäytymistä mobiililaitteilla.
Mobiililaite on yhä tärkeämpi väline ostosten ja ostopäätösten tekemiseen kaikissa ikäryhmissä. Etenkin nuoret ovat halukkaita myös tekemään ostokset matkapuhelimella.
Yli kaksi kolmasosaa 18-34-vuotiaista tekee hintavertailuja matkapuhelimella liikkeessä asioidessaan. Vanhemmissa ikäluokissa suositaan mobiililaitteista vertailujen ja ostosten tekemiseen tablettia matkapuhelimen sijaan.
Raportti löytyy IAB US:n sivuilta:
Digital Shopping Report: Guide to Mobile Devices and Holiday Shopping
14.06.2022
Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.
lue lisää07.06.2022
Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset
IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita
lue lisää27.04.2022
55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.
lue lisää26.04.2022
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä yli 40 % kasvussa vuonna 2021
IAB Finlandin ja Kantarin alkuvuonna 2022 yhdessä tekemän selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin määrä Suomessa oli vuonna 2021 noin 39,4 miljoonaa euroa. Vuoteen 2020 verrattuna kasvua on peräti 41 %. Markkina-arvio perustuu osin sekä vaikuttajatoimistoilta että vaikuttajilta kerättyihin tietoihin, ja osin arvioihin markkinan eri toimijoiden suuruusluokasta.
lue lisää