
Mitä tapahtuu digimarkkinoinnissa seuraavien vuosien aikana?
IAB UK:n Future Trends -työryhmä on tuottanut viimeisen vuoden aikana viisi mielenkiintoista julkaisua, joissa perehdytään vahvimmin digimarkkinoinnin suuntaa ohjaaviin trendeihin. Julkaisut ovat tietyn alan erityisasiantuntijoiden ja digimarkkinoinnin visionäärien luotauksia siitä, mitä allalla tulee tapahtumaan lähitulevaisuudessa.
- Future Trends Volume 1: The living room of 2015 (IAB UK 10.12.2012)
Asiantuntijat pohtivat, kuinka päätelaitteiden kehitys ja teknologian muuttuminen vaikuttavat kuluttajakäyttäytymiseen sekä mainostajien markkinointistrategioihin ja tapaan kommunikoida asiakkaidensa kanssa. - Future Trends Volume 2: Businesses of the future (IAB UK 10.12.2012)
Mistä on tulevaisuuden digibisnes tehty? Asiantuntijat pohtivat esimerkkitapauksien kautta, mitä menestymiseen tarvitaan. - Future Trends Volume 3: When real time goes mainstream (IAB UK 12.3.2013)
Miten kohdentaminen verkossa tulee kehittymään? Entä miten digitaalisen median vahvuudeksi tunnustettua kohdentamista hyödynnetään perinteisemmissä medioissa? - Future Trends Volume 4: When mobile takes control (IAB UK 1.5.2013)
Miltä näyttää täysin mobiili tulevaisuus kuluttajan ja mainostajan silmin? - Future Trends Volume 5: The future of content (IAB UK 13.8.2013)
Työryhmän tuoreimmassa julkaisussa pohditaan sisältöön liittyviä tulevaisuuden trendejä. Mitä seuraa mm. siitä, kun brändeistä tulee medioita, ja minkälaisia haasteita personoidun sisällön tuottaminen tuo luoville toimistoille?
13.08.2025
Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana
Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.
lue lisää19.06.2025
Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi
IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.
lue lisää16.06.2025
Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024
IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.
lue lisää16.06.2025
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024
IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.
lue lisää