Icon
Mediaansa sopivaa mainontaa Uutiset ja tiedotteet

Mediaansa sopivaa mainontaa

05.02.2015

Mediaansa sopivaa mainontaa

Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa perehdytään natiivimainonnan mahdollisuuksiin.


Nelonen Median ja IAB Finlandin #Show-videosarjan uusimmassa jaksossa median ja mainonnan ammattilaiset ruotivat digiympäristössä tapahtuvaa natiivimainontaa. Ohjelma on katseltavissa Nelonen Median sivuilla.

Keskustelemassa natiivimainonnasta Nelosen studioilla ovat A-lehtien verkkopalvelupäällikkö ja IAB Finlandin natiivimainonnan työryhmän puheenjohtaja Anna Kurkela, IL-median markkinointijohtaja Minna Mäkinen sekä Dinglen asiakaspäällikkö Jesse Ketonen. Keskustelua luotsaa Marko Siltala.

Natiivimainonta on yksi viime aikojen muotitermeistä digitaalisessa mainonnassa. Uusi ilmiö se ei ole, sillä mediaansa sopivaa maksettua mainontaa on tehty pitkään printin puolella. Digitaalisissa kanavissa natiivimainonnan kirjo on runsas, mistä vieraat esittelevät onnistuneita esimerkkejä.

Nelonen Media ja digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin järjestö IAB Finland käynnistivät keväällä 2014 digimainontaa käsittelevän #Show-videosarjan, joka pureutuu digitaalisen mainonnan ajankohtaisiin puheenaiheisiin ja kutsuu alan asiantuntijat keskustelemaan aiheesta kameroiden eteen.

Verkossa julkaistavan #Shown tavoitteena on lisätä alalla toimivien ihmisten ja yritysten asiantuntemusta sekä vauhdittaa digitaalisen mainonnan kasvua.

Lisätietoja

Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry
etunimi.sukunimi@iab.fi, 040 543 9165

IAB Finland ry on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internetteknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja. IAB Finland on IAB Europen jäsen.

Nelonen Media on kasvava ja kehittyvä sähköinen monimediatalo. Kanavabrändeihimme kuuluvat mainosrahoitteiset tv-kanavat Nelonen, Jim ja Liv, maksu-tv-kanavat Nelonen Nappula, Nelonen Maailma, Nelonen Prime ja Nelonen Pro, radiokanavat Radio Aalto, Radio Rock, Radio Suomipop, Loop, GrooveFM ja Metro Helsinki, netti-tv Ruutu sekä kaikkien kanavien verkko- ja mobiiliratkaisut. Nelonen Media on osa Sanomaa.

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!