Icon
Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy Uutiset ja tiedotteet

Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy

10.03.2015

Brändi digimainonnan keskiöön

Mainonnan teho ja brändimainonnan vahvistaminen digitaalisessa ympäristössä ovat kevään kuumia aiheita Euroopassa. Mainostajista yli 80 prosenttia haluaisi ymmärtää paremmin, miten digissä voidaan tehdä brändimainontaa, selvisi IAB Europen tuoreessa kyselyssä.

IAB Europe lanseerasi tällä viikolla mainonnan tehon mittaamiseen keskittyvän case-kirjaston. The Library of Ad Effectiveness Case Studies -kokoelmasta löytyy mielenkiintoisia esimerkkejä tehokkaasta online-brändimainonnasta ympäri Eurooppaa. Kirjastossa on niin mobiili- ja videototeutuksia, monikanavaista mainontaa kuin ohjelmallisesti ostettua mainontaa. Casekirjaston kasvattaminen jatkuu edelleen, ja IAB Finlandin jäsenet voivat lähettää omia kampanjoitaan ehdolle osoitteeseen puffett@iabeurope.eu.

Muista myös IAB Europen Viewable Impressions White Paper!

Mainonnan tehon mittaamiseen paneudutaan tänä vuonna myös Suomessa. IAB Finlandin uudistuneen mittaustyöryhmän toiminta on päässyt hyvään vauhtiin, ja mielenkiintoisia keskustelunavauksia on luvassa pitkin vuotta!

Jäsenhinnalla Interactiin ja Gulltaggeniin

Interact-kongressi järjestetään tänä vuonna Berliinissä 19.-21.5. IAB Europen vuoden päätapahtumassa kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, julkistetaan Euroopan mainosmäärät keräävä AdEx-tutkimus sekä juhlitaan maanosan parhaita digicaseja. Puhujiksi ovat varmistuneet mm. WPP:n toimitusjohtaja Sir Martin Sorrell sekä The Huffington Postin toimitusjohtaja Jimmy Maymann.

Lähde mukaan IAB Finlandin delegaatioon! IAB:n jäsenet saavat 15 % alennusta kongressilipuista koodilla IABEU2015. Kerrothan myös IAB:n toimistolle lähdöstäsi osoitteeseen lotta.heikkeri@iab.fi, niin tiedämme keitä Suomen-delegaatioon kuuluu.

Norjan suurin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tapahtuma Gulltaggen järjestetään 28.-29.4. Oslossa teemalla "Celebrating all things digital". IAB Finlandin jäsenenä pääset englanninkieliseen konferenssiin etuhinnalla: kaksipäiväinen tapahtuma ja yksi yö hotellissa 9000 norjan kruunua (noin 1050 euroa, normaalihinta 12 500 NOK eli 1450 euroa). Lisätiedot IAB-edusta täältä.

Jäsen! Etkö saa jäsenkirjeitä ja muita IAB:n tiedotteita sähköpostiisi? Laita yhteystietosi osoitteeseen toimisto(at)iab.fi, niin lisäämme sinut postituslistalle!

22.09.2021

Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.

lue lisää

26.08.2021

Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle

Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.

lue lisää

28.06.2021

REKRY: Markkinointisuunnittelija IAB Finlandille

IAB Finland hakee joukkoihinsa uutta henkilöä markkinointisuunnittelijaksi, lue roolin kuvaus täältä.

lue lisää

15.06.2021

IAB Europe Adex 2020 - Digitaalisen mediamainonnan määrä Euroopassa +6,3 % kasvussa

IAB Europe julkaisi vuotuisen AdEx-raportin Euroopan digimarkkinasta toukokuun lopulla osana Interact -webinaaria. Raportin mukaan digimainonta kasvoi vuonna 2020 +6,3 % vuodesta 2019. Kaiken kaikkiaan 56,5 % Euroopan mediamainonnasta oli vuonna digitaalista ja digimainonnan kokonaissumma ylsi 69,4 miljardiin euroon. AdEx-raporttiin toimitti tietoa 28 Euroopan maata.

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!