Icon
Jä­sen­kir­je 2/​15: Brän­di di­gi­mai­non­nan kes­ki­öön, In­te­ract 2015 lä­hes­tyy Uu­ti­set ja tie­dot­teet

Jäsenkirje 2/15: Brändi digimainonnan keskiöön, Interact 2015 lähestyy

10.03.2015

Brändi digimainonnan keskiöön

Mainonnan teho ja brändimainonnan vahvistaminen digitaalisessa ympäristössä ovat kevään kuumia aiheita Euroopassa. Mainostajista yli 80 prosenttia haluaisi ymmärtää paremmin, miten digissä voidaan tehdä brändimainontaa, selvisi IAB Europen tuoreessa kyselyssä.

IAB Europe lanseerasi tällä viikolla mainonnan tehon mittaamiseen keskittyvän case-kirjaston. The Library of Ad Effectiveness Case Studies -kokoelmasta löytyy mielenkiintoisia esimerkkejä tehokkaasta online-brändimainonnasta ympäri Eurooppaa. Kirjastossa on niin mobiili- ja videototeutuksia, monikanavaista mainontaa kuin ohjelmallisesti ostettua mainontaa. Casekirjaston kasvattaminen jatkuu edelleen, ja IAB Finlandin jäsenet voivat lähettää omia kampanjoitaan ehdolle osoitteeseen puffett@iabeurope.eu.

Muista myös IAB Europen Viewable Impressions White Paper!

Mainonnan tehon mittaamiseen paneudutaan tänä vuonna myös Suomessa. IAB Finlandin uudistuneen mittaustyöryhmän toiminta on päässyt hyvään vauhtiin, ja mielenkiintoisia keskustelunavauksia on luvassa pitkin vuotta!

Jäsenhinnalla Interactiin ja Gulltaggeniin

Interact-kongressi järjestetään tänä vuonna Berliinissä 19.-21.5. IAB Europen vuoden päätapahtumassa kuullaan mielenkiintoisia puheenvuoroja, julkistetaan Euroopan mainosmäärät keräävä AdEx-tutkimus sekä juhlitaan maanosan parhaita digicaseja. Puhujiksi ovat varmistuneet mm. WPP:n toimitusjohtaja Sir Martin Sorrell sekä The Huffington Postin toimitusjohtaja Jimmy Maymann.

Lähde mukaan IAB Finlandin delegaatioon! IAB:n jäsenet saavat 15 % alennusta kongressilipuista koodilla IABEU2015. Kerrothan myös IAB:n toimistolle lähdöstäsi osoitteeseen lotta.heikkeri@iab.fi, niin tiedämme keitä Suomen-delegaatioon kuuluu.

Norjan suurin digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin tapahtuma Gulltaggen järjestetään 28.-29.4. Oslossa teemalla "Celebrating all things digital". IAB Finlandin jäsenenä pääset englanninkieliseen konferenssiin etuhinnalla: kaksipäiväinen tapahtuma ja yksi yö hotellissa 9000 norjan kruunua (noin 1050 euroa, normaalihinta 12 500 NOK eli 1450 euroa). Lisätiedot IAB-edusta täältä.

Jäsen! Etkö saa jäsenkirjeitä ja muita IAB:n tiedotteita sähköpostiisi? Laita yhteystietosi osoitteeseen toimisto(at)iab.fi, niin lisäämme sinut postituslistalle!

markkinaluvutverkkomainontaIAB FinlandiabfinlandIAB Europemediamainontadigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiadigimainontakantarAdExohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää

04.06.2025

Verkkomainonta kasvussa Q1/2025

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 ensimmäisellä kvartaalilla oli noin 169 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi noin kolme prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta jatkaa hidasta kasvua, ollen Q1/2025 aikana 59 %.

lue lisää

20.05.2025

Vastuullisuus markkinoinnissa – välttämättömyys vai kilpailuetu?

Viime vuosina vastuullisuus on noussut yhdeksi kuumimmista puheenaiheista yritysmaailmassa – eikä syyttä! Se ei ole enää vain trendisana, vaan strateginen valinta, joka vaikuttaa niin brändiin, asiakassuhteisiin kuin yrityksen pitkän aikavälin menestykseen. Mutta mitä vastuullisuus markkinoinnissa oikeastaan sisältää?

lue lisää

24.04.2025

IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus

Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!