Icon
IAB Finlandille uusi hallitus Uutiset ja tiedotteet

IAB Finlandille uusi hallitus

19.03.2015

Lehdistötiedote
19.3.2015

IAB Finlandille uusi hallitus

Digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alaa edistävän IAB Finlandin hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa 18.3.2015. Kattavasti alan eri toimijoita edustava hallitus kannustaa suomalaisia yrityksiä ottamaan entistä paremmin hyödyt irti alati kasvavasta ja kehittyvästä digitaalisesta markkinoinnista.

IAB Finland ry:n hallituskokoonpano muuttui yhdistyksen vuosikokouksessa keskiviikkona 18.3.2015. Hallituksessa istuu kuusi median edustajaa sekä kuusi edustajaa muista digitaalisen markkinoinnin kentän yrityksistä aina mediatoimistosta mainostajan edustajiin. Vuonna 2014 hallituskauden pituus muutettiin kaksivuotiseksi niin, että puolet hallituksesta on aina erovuorossa. Vuosikokouksessa hallitukseen valittiin kuusi jäsentä kaksivuotiselle kaudelle.

”Digitaalinen markkinointi on kovassa nosteessa. Viime vuonna verkkomainonta nousi jo TV-mainonnan rinnalle kun tarkastellaan mediamainonnan panostuksia, ja trendi näyttää vahvasti samansuuntaiselta myös jatkossa. Me IAB:ssä haluamme tarjota inspiroivaa näkemystä, koulutusta ja tutkimustietoa digitaalisesta markkinoinnista”, kertoo IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajana jatkava MTV Oy:n verkkojohtaja Henrik Laine.

IAB Finlandin vuoden 2015 toiminnan keskiössä on IAB-yhteisön kasvattaminen sekä digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin alan kehittäminen. Tärkeässä osassa toimintaa ovat IAB:n jäsenyritysten edustajien muodostamat työryhmät ja niiden luomat suositukset, ohjeistukset ja oppaat. Tänä vuonna työryhmät tarttuvat muun muassa digimainonnan tehon mittaamiseen, tietosuojaan sekä natiivimainontaan.

”IAB:n tapahtumiin osallistui viime vuonna yli 600 ihmistä, ja tällekin vuodelle on tiedossa paljon kiinnostavia tapahtumia sekä hyödyllistä tietoa siitä, kuinka yritykset pystyvät kehittämään digitaalista markkinointiaan. Me hallituksessa toivomme, että mahdollisimman monet lähtevät mukaan. Jos yrityksesi ei vielä ole mukana IAB:n toiminnassa, niin nyt on korkea aika liittyä jäsenyritykseksi”, Laine jatkaa.

IAB Finland ry:n hallitus kaudella 2015:

Mediajäsenet
Henrik Laine, MTV Oy, pj
Jani Savolainen, Microsoft Oy, vpj
Jarkko Kyttänen, Sanoma Media Finland Oy
Sini Kervinen, Aller Media Oy
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Minna Nissinen, Alma Media Oyj

Muut jäsenet
Marjo Juola, Kesko Oyj
Elina Koivumäki, Asianajotoimisto JB Eversheds Oy
Vivi Orkola, RAY
Outi Nylund, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Lasse Iskanius, Dentsu Aegis Network Oy

Lisätiedot:
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland ry, 040 543 9165, etunimi.sukunimi(at)iab.fi
Henrik Laine, hallituksen puheenjohtaja, IAB Finland ry, 050 567 9121, etunimi.sukunimi(at)mtv.fi

IAB Finland ry on digitaalisen markkinoinnin etujärjestö, jonka jäsenistöön kuuluu yli sata jäsenyritystä. Jäsenyritykset ovat digitaalisia medioita, mainostajia, mediatoimistoja, luovia toimistoja, tutkimuslaitoksia, analytiikkapalvelujen tarjoajia, internet-teknologiaa kehittäviä yrityksiä sekä mainosverkostoja.
iab.fi

markkinaluvutverkkomainontaiabfinlandIAB FinlandmediamainontaIAB Europedigimarkkinointidigimainonnan määräteknologiaAdExdigimainontakantarohjelmallinen ostaminenmainonnan määräInteract

19.06.2025

Anni Lintula IAB Finlandin toiminnanjohtajaksi

IAB Finlandin hallitus on nimittänyt Anni Lintulan organisaation uudeksi toiminnanjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 1.8.2025.

lue lisää

16.06.2025

Euroopan digitaalinen mainonta huippukasvussa vuonna 2024

IAB Europen fasilitoima vuoden 2024 AdEx Benchmark -raportti tarjoaa kattavan kuvan Euroopan digitaalisen mainonnan kehityksestä – nyt jo 19. kertaa. Tänä vuonna mukana oli ennätykselliset 30 maata, joista uusimpana tulokkaana Portugal. Raportti osoittaa, että digitalisoituminen ja digitaalisen mainonnan vahva kasvu jatkuu. Digitaaliset mainosinvestoinnit Euroopassa kasvoivat 16% edellisvuoteen verrattuna ja saavuttivat huikean 118,9 miljardin euron tason. Kaiken kaikkiaan 67 % kaikesta Euroopan mediamainonnasta oli digitaalista vuonna 2024.

lue lisää

16.06.2025

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä jatkoi kasvua vuonna 2024

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2024 oli 59,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2023 verrattuna kasvua oli noin 6 %.

lue lisää

05.06.2025

Asiakasdata on liiketoimintasi todellinen moottori – mutta osaatko käynnistää sen?

Yritykset ovat vuosien saatossa rakentaneet asiakastietojärjestelmistään (CRM) valtavia digitaalisia datavarastoja. Näihin järjestelmiin on tallennettu parhaimmillaan tai pahimmillaan kaikki mahdollinen: asiakkaiden ostohistoria, asiakaskohtaamiset, kiinnostuksen kohteet – joskus jopa hiusten väri. Mutta mitä tapahtuu, jos kaikki tämä data jää pölyttymään järjestelmän perukoille?

lue lisää
Highlight picture
Tilaa IAB Finlandin uutiskirje

 IAB Finlandin tietosuojaseloste

IAB Finlandin uutiskirjeen tilaamalla raivaat tiesi digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan etulinjaan. Saat ensimmäisten asiantuntijoiden joukossa tiedon huippuammattilaisten laatimista ilmaisista oppaista, tärkeistä ja ajankohtaisista ohjeistuksista sekä IAB Finlandin arvostetuista koulutuksista ja tapahtumista. Lisäksi tarjoamme joka kuukausi rahanarvoisia lisäsisältöjä – asiantuntijalta toiselle. Tervetuloa digitiedon lähteelle!