
H1 2015: Verkkomainonta hyvässä kasvussa Euroopassa
Euroopassa panostettiin verkkomainontaan vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla 16 miljardia euroa, kertovat IAB Europe ja tutkimuslaitos IHS tuoreessa selvityksessään. Kasvua edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna oli 9,7 %.
Display-mainonnan kasvua (+12,6 %), vauhdittivat eritoten voimakkaasti kasvaneet mobiilimainonta (+57,5 %) ja videomainonta (+37,3 %). Panostukset luokiteltuihin ilmoituksiin kasvoivat 4,5 % ja hakumainontaan 9,5 %.
Raportissa arvioidaan, että kasvu vahvistuu edelleen vuoden loppua kohden. Koko vuoden verkkomainospanostusten arvioidaan kasvavan 10,4 % edellisvuoteen verrattuna.
Lue IAB Europen tiedote täältä.
Raportti on saatavilla pyydettäessä osoitteesta toimisto(a)iab.fi.
Lue myös: Verkkomainonta tuo työtä miljoonille ja levittää digiosaamista
12.05.2025
LIVESTRIIMI: Mitä kuuluu Retail media?
Retail media on nyt kuuma – ja syystä. Retail media on noussut nopeasti yhdeksi markkinoinnin kiinnostavimmista ja dynaamisimmin kehittyvistä osa-alueista. Kun katseet kääntyvät siihen miten ostopäätökset syntyvät, markkinointiviestin ajoituksella, kontekstilla ja kohdentamisella on suurempi merkitys kuin koskaan. Retail median voima piilee juuri sen kyvyssä yhdistää data, konteksti ja kuluttajan hetki.
lue lisää24.04.2025
IAB-Foorumit toukokuussa 2025 - Tekoäly markkinoinnissa ja mainonnan tuloksellisuus
Foorumit ovat uusi IAB:n jäsenetu, jossa keräämme kaikki foorumeiden aihealueista kiinnostuneet yhteen oppimaan. IAB:n jäsentutkimuksen mukaan tekoälyn hyödyntäminen sekä markkinoinnin tuloksellisuus koetaan kaikkein mielenkiintoisimmiksi teemoiksi vuonna 2025 ja siksi keskitymme juuri näihin teemoihin,
lue lisää08.04.2025
REKRY: Toiminnanjohtaja - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? IAB Finland etsii kokenutta ja intohimoista Toiminnanjohtajaa johtamaan järjestön toimintaa ja kehittämään suomalaista digitaalista ekosysteemiä yhdessä alan johtavien toimijoiden kanssa.
lue lisää28.03.2025
IAB Finlandin toiminnanjohtaja vaihtuu – uuden vetäjän haku käynnissä
IAB Finlandin pitkäaikainen toiminnanjohtaja Pasi Raassina on ilmoittanut eroavansa tehtävästään. Raassina jättää tehtävänsä ottaakseen vastaan uuden uramahdollisuuden. Hän jatkaa kuitenkin toiminnanjohtajana elokuun puoleenväliin asti varmistaakseen sujuvan siirtymävaiheen seuraajalleen.
lue lisää