Icon
Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa! Uutiset & blogi

Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!

22.10.2012 | Marko Siltala

IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.

Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.

Mikä on IABlogi?

  • IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
  • Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
  • IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
  • Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
  • Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
  • IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
  • Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
  • Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
  • Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä

Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?

Vakituisena bloggaajana

  • Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
  • Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta

Vierailevana bloggaajana

  • Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
  • Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä

Jäsenyritysblogin nostona

  • IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa

Tapahtumakoosteen muodossa

  • Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit

Muu sisältöyhteistyö

  • julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
  • markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
  • muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.

Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.

Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:

IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi

IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

05.11.2025

REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland

Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.

lue lisää

23.09.2025

Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.

lue lisää

23.09.2025

Attention ja vastuullisuus – digimainonnan uusi voimapari

Digimainonnassa puhutaan yhä enemmän attentionista – siitä, että henkilö todennettavasti katsoo tai kuulee mainosta, jolle on altistunut. Samalla vastuullisuus on noussut keskeiseksi teemaksi, ei vain yritysten arvoissa vaan myös konkreettisissa mediavalinnoissa ja tuotantotavoissa. Kun suunnittelet kampanjaa, attentionin ja vastuullisuuden yhdistäminen ei ole vain mahdollista – se on luonnollinen osa modernia, eettistä ja tehokasta mainontaa.

lue lisää

13.08.2025

Nimitysuutinen: IAB Finlandin uusi vetäjä kasvoi digimarkkinoinnin osaajaksi nuorten mukana

Anni Lintula aloitti 1. elokuuta IAB Finlandin toiminnanjohtajana. Aiemmin hän on toiminut muun muassa A-lehtien B2B-liiketoiminnan johtajana, yritysasiakkuuksien luovana johtajana ja nuorten medioiden liiketoiminnan johtajana. Lintulalla on myös taustaa palkittujen digimainonnan konseptien kehittäjänä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri Helsingin yliopistosta.

lue lisää