Tule tekemään yhteistyötä IABlogin kanssa!
IABlogissa käsitellään verkkomainonnan eri trendejä objektiivisesti koko toimialan kannalta. IABlogiin on saatu kerättyä erinomaista IABloggaajien tuottamaa sisältöä ja näkökulmia erilaisista alaa koskettavista aiheista. Lisäksi olemme saaneet mukavasti yhteistyöehdotuksia erilaisien markkinointitoimenpiteiden tai bloggaajavierailujen merkeissä.
Olemmekin nyt laatineet esityksen erilaisista tavoista, joilla alan toimijat voivat tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa. Näin pyrimme tehostamaan IABlogin tunnettuutta ja keräämään samalla laadukasta sisältöä entistä enemmän.
Mikä on IABlogi?
- IAB Finlandin verkkomainonnan edistystä ajava asiantuntijablogi www.iablogi.fi perustettiin maaliskuussa 2012
- Bloggaamassa useita asiantuntijoita alan eri yrityksistä
- IABlogi on avoinna IAB:n jäsenille ja ei-jäsenille ja muille verkkomainonnan aiheista kiinnostuneille
- Vakituiset IABloggaajat kirjoittavat säännöllisesti omista verkkomainonnan osa-alueistaan, mm. Display-, SoMe-, Haku- sekä Online-videomainonta
- Vierailevia IABloggaajia kutsutaan kertomaan kulloinkin ajankohtaisista aiheista
- IABlogi toimii verkkomainonnan asialla ja pyrkii osaltaan edistämään sen kehitystä
- Tarjoaa kätevän foorumin yrityksille ja asiantuntijoille pinnalla olevien asioiden käsittelyyn sekä keskusteluun
- Kyseessä on avoin verkkomainonnan näköalapaikka, jonka aiheita käsitellään objektiivisesti koko alan näkökulmasta
- Asiantuntijoita kannustetaan jakamaan osaamistaan bloggaamalla alan trendeistä
Miten tehdä yhteistyötä IABlogin kanssa?
Vakituisena bloggaajana
- Säännöllinen bloggaaminen omista aihealueista
- Esim. Ismo Tenkasen postaukset hakusanamainonnasta
Vierailevana bloggaajana
- Yksittäiset postaukset tai postaus-sarjat kulloinkin ajankohtaisesta aiheesta
- Esim. Katleena Kortesuon vieraspostaus bloggaamisen käytännöistä
Jäsenyritysblogin nostona
- IAB:n jäsenten blogeista voidaan tehdä nostoja esijulkaisemalla ne IABlogissa
Tapahtumakoosteen muodossa
- Eri seminaarien ja tapahtumien yhteenveto ja kommentit
Muu sisältöyhteistyö
- julkaisemalla IABlogin postauksia omassa blogissa
- markkinoimalla IABlogia ja IABlogissa eri tavoin
- muun sisällön tuottaminen IABlogiin Jne.
Tukemalla IABlogin toimintaa yhteistyökumppani on osaltaan mukana edesauttamassa verkkomainonnan tervettä kehitystä.
Haluatko mukaan Suomen johtavan verkkomainonnan blogin asiantuntijarinkiin tai tehdä muunlaista yhteistyötä? Ota yhteyttä:
IABlogin aiheita ja bloggaajia koordinoi Pääbloggaaja Marko Siltala, marko@iab.fi
IABlogin markkinoinnista vastaa markkinointipäällikkö Lotta Heikkeri, lotta.heikkeri@iab.fi
IABlogin Facebook kommentit
BLOGI
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää10.12.2025
Pelimainonnan nykytila ja trendit Suomessa 2025 -kysely
Haluamme kartoittaa, missä pelimainonta Suomessa tällä hetkellä menee ja mitä trendejä on nousemassa. Pelimainonta kattaa sekä mobiilipelien mainospaikat, pelien sisäiset mainosratkaisut että e-urheilun.
lue lisää04.12.2025
Tekoäly sosiaalisen median markkinoinnissa: Milloin ja miten sen käyttö pitäisi merkitä?
Tekoälystä on tullut markkinoijan oikea ja vasen käsi nopeammin kuin kukaan on osannut ennustaa. Se toimii usein huomaamattomasti taustalla ja auttaa optimoimaan sosiaalisen median kampanjoita. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly ei ole enää vain apuväline, vaan näkyvä osa mainossisältöjä? Pitääkö tästä kertoa kuluttajille ja jos pitää, niin miten?
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää