Treeniblogissa koko kroppa käyttöön
Treenibloggaaja laittaa koko kroppansa peliin - mahamakkaroita tai vaihtoehtoisesti kiinteitä vatsapalikoita myöten. On treenikuvia, saliselfieitä ja kyllä, myös belfieitä. Millaisia hahmoja fitness-blogien takaa löytyykään?
1. Todelliset KROPAN KIRISTELIJÄT. Kun fitness-bloggaaja julkaisee viimeisimmät kuntokuvat, blogin kommenttiboksiin tippuu kehuja ja kysymyksiä. Olen itsekin jäänyt muutoskuvakoukkuun. Jos katsoo ensimmäisen kuvan, on pakko katsoa kaikki. Vaikka body fitness tai kehonrakennus olisi itselle melko tuntematon laji, on hyvin vaikea olla selaamatta läpi kaikkia muutoskuvia. Samalla huomaa myös salakavalasti lukeneensa bloggaajan kaikki ruokapäiväkirjat ja muut postaukset.
2. Joukosta löytyy bloggaamiseen ammattimaisesti suhtautuvia PERSONAL TRAINEREITA. Blogin kuvissa näkyy lihaksia ja treenattuja vartaloita, mutta kuitenkin hyvin tarkoituksenmukaisesti ja ammattimaisesti.
Bloggaajaan ei välttämättä suoraan samaistuta, mutta häntä on helppo pitää esikuvana tai eräänlaisena treeni-idolina. Hyvin treenattu kroppa toimii pt-bloggaajan käyntikorttina ja vakuutena siitä, että bloggaaja todellakin tietää, mistä kirjoittaa.
3. Ihailen erityisesti MAMMAKILOJA KARISTAVIEN BLOGGAAJIEN rohkeutta oman kroppansa esittelyn suhteen (esimerkiksi Too big to be me kuuluu suosikkeihini). Pokka pitää ja jenkkakahvat ovat esillä, kun mittaillaan laihdutustavoitteita. Vaikka lukija ei olisikaan vauvakiloja karistamassa, voi bloggaajaan samaistua ja kokea kurkistavansa aidon ihmisen elämään. "Hei, mullakin jää jalkoihin helposti rumat jäljet liian kireistä sukanresoreista!"
Treeniblogia lukiessa pääsee tirkistelemään, miten ruokavalio ja treeni voi litistää tai turvottaa vatsaa. Blogit ovat jopa parempi lähde tirkistelynhalun sammuttamiseksi kuin tosi-tv. Bloggaaja käsikirjoittaa, esiintyy ja määrittää, missä tirkistelyn raja kulkee ja miten paljon laittaa itsensä likoon.

Hannele Salmi toimii sosiaalisen median tuottajana A-lehtien Sales Labissa.
A-lehtien aiemmat vieraspostaukset:
Alkoholilaki ja sisältömarkkinointi blogeissa - ei jaettavaksi, mutta tykätä saa
Näin tilaat hyvän blogiyhteistyön
Natiivimainos ei keskeytä, se kulutetaan
IABlogin Facebook kommentit
Artikkeli
Kvartaalitiedotteet
Uutiset
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää20.11.2025
Mediamainonnan määrä laski -0,9 %, verkkomainonnassa hienoista kasvua
Vuoden kolmannella kvartaalilla investoinnit mediamainontaan olivat noin 290 milj. €. Mediamainonnan määrä laski -0,9 % vuoden 2024 vastaavaan aikaan verrattuna. Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 kolmannella kvartaalilla oli noin 183 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi 1,4 prosenttia.
lue lisää19.11.2025
DEI digimarkkinoinnissa – missä Suomi menee?
Suomalaisissa markkinoinnin toimistoissa, julkaisijoilla ja palveluntarjoajilla monimuotoisuuden teemat huomioidaan vaihtelevasti – mutta parhaimmillaan hyvin monipuolisesti. Tämä käy ilmi IAB Finlandin vuonna 2025 toteuttamasta kyselystä, jossa selvitettiin, miten DEI-teemat näkyvät digitaalista markkinointia ostavien, tuottavien ja sen parissa työskentelevien keskuudessa. Kysely toteutettiin anonyymisti IAB:n Vastuullisen digimainonnan työryhmän jäsenten keskuudessa, minkä vuoksi vastaajayritykset edustavat todennäköisesti jo lähtökohtaisesti vastuulliseen toimintaan sitoutuneita toimijoita.
lue lisää05.11.2025
REKRY: Markkinoinnin asiantuntija - IAB Finland
Oletko digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin asiantuntija, joka haluaa vaikuttaa koko toimialan tulevaisuuteen? Nyt etsimme tiimiimme aikaansaavaa ja luovaa markkinoinnin osaajaa, joka ottaa kokonaisvastuun markkinoinnin suunnittelusta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta ja tavoitteellisen markkinoinnin toteutuksesta.
lue lisää23.09.2025
Verkkomainonta maltillisessa kasvussa vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2025 toisella kvartaalilla oli noin 179 miljoonaa euroa. Vuoden 2024 vastaavaan kvartaaliin verrattuna digimainonnan määrä nousi +1,4 prosenttia. Verkkomainonnan osuus kaikesta mediamainonnasta oli Q2/2025 aikana +56 %.
lue lisää