Icon
Tallenne: Sisällöstä kasvua - Uutta nostetta brändille sometrendien ja vaikuttajien avulla Uutiset & blogi

Tallenne: Sisällöstä kasvua - Uutta nostetta brändille sometrendien ja vaikuttajien avulla

03.05.2022

IAB:n huhtikuun webinaarin aiheina oli vaikuttajamarkkinointi ja esiteltiin vaikuttajamarkkinoinnin uusimpia trendejä ja vinkkejä, joilla markkinoijana pääsee toteuttamaan niitä käytännössä. Samalla esiteltiin vaikuttajamarkkinoinnin lukuja vuodelta 2021 ja lanseerattiin uusi Branded Content - opas, joka neuvoo kädestä pitäen kuinka merkata kaupalliset yhteistyöt oikein eri sosiaalisen median kanavissa.

Vaikuttajamarkkinointi on kasvanut yhdeksi tärkeimmistä markkinoinnin osa-alueista. Sisällöstä kasvua - webinaarissa käsiteltiin vaikuttajamarkkinoinnin trendejä ja annetaan kullan arvoisia vinkkejä, miten markkinoijat pääsevät toteuttamaan niitä käytännössä. Miten milleniaalit ja Z-sukupolvi muodostavat yhdessä maailmanlaajuisen Snapchat-sukupolven? Tai miten omaa mediaa käytetään brändin ja liiketoiminnan kasvattamisessa? Tämän päivän vaikuttaminen on niin paljon muutakin, kuin hyvin suunniteltuja feedejä ja tuotekuvia. Webinaarissa pohdittiin myös vaikuttamisen merkitystä kulttuurissa, keskustelussa ja yhteisössä.

Lavalle nousivat puhumaan: Indieplace, Aller, Snapchat ja Httpool x Twitter

Ohjelma

9.00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / IAB Somemarkkinoinnin työryhmä & Meta

9.05 Branded Content -oppaan julkistus - Jaana Karjalainen / IAB Somemarkkinoinnin työryhmä & Meta, Jannina Niskala / IAB Finland & Ilya Kereselidze / I-Mediat

9.15 Vaikuttajamarkkinoinnin trendit ja vinkit, miten markkinoijana pääset toteuttamaan niitä käytännössä - Tiia Saukko & Vanessa Weckström / Indieplace

9.35 IAB Studio: Merkitse oikein, hyödynnä koko potentiaali! - hosted by Jaana Karjalainen / IAB Somemarkkinoinnin työryhmä & Meta. Vieraina Emilia Pikkuaho ja Vanessa Weckström

9.45 Tutkimus: Kuinka käyttää omaa mediaa brändin ja liiketoiminnan kasvattamisessa? - Niina Korhonen / Aller, Noora Repo / Dingle & Markus Grannenfelt / OMD

10.05 Impact and Influence: How Conversation, Community and Culture Drive Results - David Weiner / Httpool x Twitter

10.25 Identity, Communication, Commerce, Connection - Erik Johnson / Snapchat

10.45 Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 2021 - Pasi Raassina / IAB Finland, Inna-Pirjetta Lahti / PING Helsinki ja Jessica Rantala / Content Corner

11.00 Loppusanat & webinaari päättyy - Mira Vaurula / IAB Finland & Jaana Karjalainen / Meta

 

BLOGI
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää