Icon
Sosiaalisen Median Markkinoinnin Mittaamisen Suositus julkistettu Uutiset & blogi

Sosiaalisen Median Markkinoinnin Mittaamisen Suositus julkistettu

01.11.2012

Verkkomainonnan etujärjestö IAB Finlandin Sosiaalisen median työryhmä on saanut valmiiksi koko verkkomarkkinointialan odottaman suosituksen sosiaalisen median markkinoinnin mittauksesta. Suosituksen tarkoitus on auttaa yrityksiä ja yhteisöjä laatimaan vertailukelpoisia mittauksia sosiaalisen median markkinointitoimenpiteitä varten, ja näin tukea heitä suunnitelluissa toimenpiteissä.

Suositus julkistettiin 1.11.2012 Hub Helsingissä IAB:n jäsenistön, kutsuvieraiden ja lehdistön läsnä ollessa. ”Haluamme tällä suosituksella luoda yhteiset pelisäännöt sosiaalisen median mittaamiselle, sekä saada sosiaalista mediaa markkinoinnissa käyttävät tahot sitomaan sen suoraan liiketoimintaansa, eikä vain hakemaan tykkääjiä” IAB:n SoMe-työryhmän puheenjohtaja Jari Jaanto kommentoi pitkällisen työskentelyn tuloksena syntyneen suosituksen tavoitetta.

Lataa suositus tästä.

BLOGI
Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

16.05.2024

Vaikuttajamarkkinoinnin määrä 7 % kasvussa vuonna 2023

IAB Finlandin ja vaikuttajatoimistojen yhteisen selvityksen perusteella vaikuttajamarkkinoinnin kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2023 oli 56,1 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua oli noin 7 %.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää