Icon
Puheenjohtajan kiitos kuluneesta hallituskaudesta 2016-2017 Uutiset & blogi

Puheenjohtajan kiitos kuluneesta hallituskaudesta 2016-2017

27.11.2017 | Aller Media

Mitä muutos on

Muutosta voi tapahtua monella eri tavalla ja usealla eri tasolla. Se voi olla ominaisuus tai osa joka muuttuu, kuitenkin itse käsite, jonka osa tai ominaisuus muuttuu, pysyy. Muutos tuntuu nykyisin olevan jatkuvaa.

Kun lapsi kasvaa, hän muuttuu, kyseessä on kuitenkin sama ihminen. Kun yritys kehittää toimintaansa tai palkkaa uusia osaajia, se muuttuu, mutta kyseessä on yhä sama yritys.

Muutos ei ole aina mieleinen asia, eikä sitä voi aina kontrolloida. Luonnonlakien mukaisia muutoksia vastaan ei kannata lähteä taistelemaan, vaan pyrkiä sopeutumaan niihin parhaansa mukaan. Joskus taas asiat kaipaavat muutosta ja silloin niille kannattaa tehdä jotain.

Kun on tunnistettu, että kohde jota lähdetään kehittämään, on mahdollista muuttaa paremmaksi, kannattaa ryhtyä tuumasta toimeen. Minä en usko yksinäiseen pakertamiseen, vaan yhteisön voimaan. Joukossa on voimaa, osaamista ja tehoa rutkasti enemmän kuin yhdessä yksilössä. Kannustavassa, innostavassa ja motivoivassa ilmapiirissä kaikki jäsenet saavat äänensä kuuluviin ja oppivat paljon enemmän kuin osaisivat kuvitella.

IAB muutoksen tekijöille

IAB:ssa me uskomme, että markkinoinnin muutoksesta syntyy kasvua. Kehitämme parempaa markkinointikokemusta kasvattamalla alan osaamista riippumattomasti, laaja-alaisesti ja yhteisönä. Yhdistämme ammattilaiset kehittämään yhteistä näkemystä arvoa luovasta kehityksestä – työryhmissä,
seminaareissa ja tapahtumissa.

Tarjoamme näkemystä, neuvoa, koulutusta, sertifiointeja, ohjeistuksia, suosituksia ja raportteja.

Median murros on luonut uudenlaisen ympäristön jäsenyrityksiemme toiminnalle, jota me IAB:ssa haluamme tukea. Muutoksen tekeminen ei ole aina helppoa, mutta ammattimaisen vertaistukiryhmän kanssa se voi olla huomattavasti sujuvampaa ja hauskempaa.

IAB:n jäsenistössä ei haluta pönöttää, vaan edistää asioita hyvässä yhteishengessä tarjoten aitoa lisäarvoa. Ilokseni voin sanoa, että tämä myös näkyy. IAB ei ole byrokraattinen, vaan avoin, lämmin ja ammattimainen yhteisö, jonka toiminnassa kehittyvät niin yritykset kuin yksilötkin.

Onko suutarin lapsella kengät?

IAB:n kuluneella hallituskaudella tehdyt muutokset ovat olleet 20-vuotisen historian suurimmat. Olemme investoineet toiminnan kehittämiseen monipuolisesti, jotta jäsenet saisivat entistä suuremman hyödyn jäseynyydestään. Brändikiteytys, jäsenmaksu-uudistus, jäsenryhmien äänimäärien tasapuolistaminen sekä työryhmien yhteinen sosiaalinen työskentelyalusta Kosmos, ovat konkreettisia esimerkkejä tehdyistä parannuksista.

Uusi hallitus vuodelle 2018 valittiin marraskuun syyskokouksessa ja se aloittaa toimintansa vuoden 2018 alusta. Nykyinen hallitus on mukana toiminnassa sitoutuneesti ja suurella sydämellä, jonka johdosta uusi hallitus pääsee toteuttamaan myös nykyisen hallituksen ”IAB for good” -hanketta, joka tukee hallituksen valitsemaa yhteiskunnallista kohdetta.

Olen toiminut IAB hallituksen puheenjohtajana vuodet 2016 ja 2017. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta ja erityisesti hallituksen, IAB:n toimiston ja työryhmien aktiivisesta osallistumisesta ja avoimesta ilmapiiristä, jotka ovat mahdollistaneet nämä hienot askeleet eteenpäin IAB:n polulla. Erityisen arvostettavana pidän IAB:n vahvaa ”frenemies”-asennetta, jonka ansiosta kilpailijoiksikin luokiteltavat yritykset voivat istua saman pöydän ympärillä ja kehittää markkinaa ja jakaa osaamistaan. Erityskiitos IAB:n Suomen toiminnan äidille ja sydämelle, Birgitta Takalalle.

Oman osaamisen jakaminen ei ole keneltäkään pois. Kun teemme sitä läpi organisaatio- ja kilpailijarajojen, lisäämme kokonaisvaltaista osaamista ja mahdollistamme kasvun. Tehdään yhdessä, ollaan rohkeita ja otetaan kaveri mukaan. Me kaikki voimme olla muutoksentekijöitä, jos vain niin tahdomme.

IAB Finland ry:n hallitus vuoden 2017 loppuun saakka:

Sini Kervinen, Aller Media Oy, puheenjohtaja
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Johanna Vartiainen, Alma Media Oyj
Mikko Viitanen, Google Finland Oy
Kirsi Hakaniemi, Mediatalo Keskisuomalainen Oyj
Saku Sahramies, MTV Oy
Eetu Paloheimo, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Johanna Lehtonen, Dentsu Aegis Network Oy
Jukka Sundquist, Nordic Morning Oy
Outi Nylund, Kesko Oyj
Riikka Järvinen, DNA Oyj

Kirjoittaja Sini Kervinen on Aller Median tytäryhtiön Data Refineryn teknologiasta ja palveluista vastaava johtaja.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

06.02.2024

Mediamainonnan määrä päättyi -2,4 % laskuun vuonna 2023

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski -2,4 % edellisvuoteen verrattuna.

lue lisää

06.02.2024

Digitaalisen markkinoinnin trendit 2024 - IAB Finlandin Industry Partnerit esittelyssä

IAB Finlandin Industry Partnereina vuonna 2024 toimivat Adform, Alma Media, Clear Channel, RTL, Sanoma ja SOK Smart Marketing. Esittelemme heidät kaikki kahdessa osassa ja alotamme nyt kolmikolla Adform, RTL ja SOK Smart Marketing. Loput kumppanit esitellään kahden viikon päästä.

lue lisää

26.01.2024

Antti Kallio ja Christopher Fernandez IAB Finlandin hallituksen PJ-kaksikoksi

Dagmarin Chief Business Officer Antti Kallio valittiin tammikuun kokouksessa yksimielisesti IAB Finlandin hallituksen puheenjohtajaksi vuodelle 2024. Varapuheenjohtajan nuijaa tänä vuonna heiluttaa viime vuoden tapaan Kinesson Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava Christopher Fernandez.

lue lisää

22.09.2023

Digitaalisen audiomainonnan markkina kasvaa Suomessa: Estimaatti näyttää jopa 27% kasvua

IAB Finland on jälleen kerran estimoinut digitaalisen audiomainonnan markkinaa Suomessa. Vuonna 2022 digiaudion kokonaismarkkinan arvo on noin 7,1 miljoonaa euroa, mikä merkitsee 27% kasvua verrattuna vuoteen 2021. Digitaalisen audion markkina-arvio vuonna 2021 oli oli 5,6 miljoonaa euroa.

lue lisää