Icon
Puheenjohtajan kiitos kuluneesta hallituskaudesta 2016-2017 Uutiset & blogi

Puheenjohtajan kiitos kuluneesta hallituskaudesta 2016-2017

27.11.2017 | Aller Media

Mitä muutos on

Muutosta voi tapahtua monella eri tavalla ja usealla eri tasolla. Se voi olla ominaisuus tai osa joka muuttuu, kuitenkin itse käsite, jonka osa tai ominaisuus muuttuu, pysyy. Muutos tuntuu nykyisin olevan jatkuvaa.

Kun lapsi kasvaa, hän muuttuu, kyseessä on kuitenkin sama ihminen. Kun yritys kehittää toimintaansa tai palkkaa uusia osaajia, se muuttuu, mutta kyseessä on yhä sama yritys.

Muutos ei ole aina mieleinen asia, eikä sitä voi aina kontrolloida. Luonnonlakien mukaisia muutoksia vastaan ei kannata lähteä taistelemaan, vaan pyrkiä sopeutumaan niihin parhaansa mukaan. Joskus taas asiat kaipaavat muutosta ja silloin niille kannattaa tehdä jotain.

Kun on tunnistettu, että kohde jota lähdetään kehittämään, on mahdollista muuttaa paremmaksi, kannattaa ryhtyä tuumasta toimeen. Minä en usko yksinäiseen pakertamiseen, vaan yhteisön voimaan. Joukossa on voimaa, osaamista ja tehoa rutkasti enemmän kuin yhdessä yksilössä. Kannustavassa, innostavassa ja motivoivassa ilmapiirissä kaikki jäsenet saavat äänensä kuuluviin ja oppivat paljon enemmän kuin osaisivat kuvitella.

IAB muutoksen tekijöille

IAB:ssa me uskomme, että markkinoinnin muutoksesta syntyy kasvua. Kehitämme parempaa markkinointikokemusta kasvattamalla alan osaamista riippumattomasti, laaja-alaisesti ja yhteisönä. Yhdistämme ammattilaiset kehittämään yhteistä näkemystä arvoa luovasta kehityksestä – työryhmissä,
seminaareissa ja tapahtumissa.

Tarjoamme näkemystä, neuvoa, koulutusta, sertifiointeja, ohjeistuksia, suosituksia ja raportteja.

Median murros on luonut uudenlaisen ympäristön jäsenyrityksiemme toiminnalle, jota me IAB:ssa haluamme tukea. Muutoksen tekeminen ei ole aina helppoa, mutta ammattimaisen vertaistukiryhmän kanssa se voi olla huomattavasti sujuvampaa ja hauskempaa.

IAB:n jäsenistössä ei haluta pönöttää, vaan edistää asioita hyvässä yhteishengessä tarjoten aitoa lisäarvoa. Ilokseni voin sanoa, että tämä myös näkyy. IAB ei ole byrokraattinen, vaan avoin, lämmin ja ammattimainen yhteisö, jonka toiminnassa kehittyvät niin yritykset kuin yksilötkin.

Onko suutarin lapsella kengät?

IAB:n kuluneella hallituskaudella tehdyt muutokset ovat olleet 20-vuotisen historian suurimmat. Olemme investoineet toiminnan kehittämiseen monipuolisesti, jotta jäsenet saisivat entistä suuremman hyödyn jäseynyydestään. Brändikiteytys, jäsenmaksu-uudistus, jäsenryhmien äänimäärien tasapuolistaminen sekä työryhmien yhteinen sosiaalinen työskentelyalusta Kosmos, ovat konkreettisia esimerkkejä tehdyistä parannuksista.

Uusi hallitus vuodelle 2018 valittiin marraskuun syyskokouksessa ja se aloittaa toimintansa vuoden 2018 alusta. Nykyinen hallitus on mukana toiminnassa sitoutuneesti ja suurella sydämellä, jonka johdosta uusi hallitus pääsee toteuttamaan myös nykyisen hallituksen ”IAB for good” -hanketta, joka tukee hallituksen valitsemaa yhteiskunnallista kohdetta.

Olen toiminut IAB hallituksen puheenjohtajana vuodet 2016 ja 2017. Olen kiitollinen tästä mahdollisuudesta ja erityisesti hallituksen, IAB:n toimiston ja työryhmien aktiivisesta osallistumisesta ja avoimesta ilmapiiristä, jotka ovat mahdollistaneet nämä hienot askeleet eteenpäin IAB:n polulla. Erityisen arvostettavana pidän IAB:n vahvaa ”frenemies”-asennetta, jonka ansiosta kilpailijoiksikin luokiteltavat yritykset voivat istua saman pöydän ympärillä ja kehittää markkinaa ja jakaa osaamistaan. Erityskiitos IAB:n Suomen toiminnan äidille ja sydämelle, Birgitta Takalalle.

Oman osaamisen jakaminen ei ole keneltäkään pois. Kun teemme sitä läpi organisaatio- ja kilpailijarajojen, lisäämme kokonaisvaltaista osaamista ja mahdollistamme kasvun. Tehdään yhdessä, ollaan rohkeita ja otetaan kaveri mukaan. Me kaikki voimme olla muutoksentekijöitä, jos vain niin tahdomme.

IAB Finland ry:n hallitus vuoden 2017 loppuun saakka:

Sini Kervinen, Aller Media Oy, puheenjohtaja
Jukka Pulkkinen, Otavamedia Oy
Johanna Vartiainen, Alma Media Oyj
Mikko Viitanen, Google Finland Oy
Kirsi Hakaniemi, Mediatalo Keskisuomalainen Oyj
Saku Sahramies, MTV Oy
Eetu Paloheimo, Veikkaus Oy
Tommi Pelkonen, SEK & GREY Oy
Johanna Lehtonen, Dentsu Aegis Network Oy
Jukka Sundquist, Nordic Morning Oy
Outi Nylund, Kesko Oyj
Riikka Järvinen, DNA Oyj

Kirjoittaja Sini Kervinen on Aller Median tytäryhtiön Data Refineryn teknologiasta ja palveluista vastaava johtaja.

IABlogin Facebook kommentit

BLOGI
IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

31.08.2022

IAB selvitti digitaalisen audiomainonnan määrän Suomessa

IAB Finlandin Digitaalisen audiomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiaudion kokonaismarkkina Suomessa vuonna 2021 oli noin 5,6 miljoonaa euroa. Arvio digiaudion kokonaismarkkinasta tehtiin nyt ensimmäistä kertaa. IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

14.06.2022

Suomessa 36 miljoonaa DOOH-euroa vuonna 2021

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2021 oli noin 36 miljoonaa euroa. Arvio digitaalisen ulkomainonnan määrästä tehtiin nyt ensimmäistä kertaa.

lue lisää

07.06.2022

Interact 2022 terveisinä mm. ympäristövastuu ja kuluttajan käyttäytymisen muutokset

IAB Europen lippulaivatapahtumassa julkaistiin Euroopan digimarkkinan luvut sekä käsiteltiin ajankohtaisia aiheita

lue lisää

27.04.2022

55 % mediamainonnasta digitaalista vuoden ensimmäisellä kvartaalilla

Verkkomainonnan määrä vuoden 2022 ensimmäisellä kvartaalilla oli 161,8 milj. euroa ja reilusti yli puolet (55 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Vuoden 2021 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna kaikki suurimmat digimainonnan momentit olivat yli 10 % kasvussa.

lue lisää