Icon
KonversiO-Optimistit, jakso 8: Hyvän datan anatomia Podcast

KonversiO-Optimistit, jakso 8: Hyvän datan anatomia

17.06.2020

Kaupallinen yhteistyö RADLY

Nyt mennään datakeskustelussa suoraan syvään päätyyn! Mitkä ovat parhaan datan ainekset? Minkälainen data on hyvää, mikä vähemmän hyvää ja millä keinoilla yritys saa siitä mahdollisimman paljon irti? Mukana myös yllätysvieras MTV:ltä!

Data on valtaa

Pasi Raassinan seuraksi liittyy RADLYlta Mikko Koski ja Ilkka Särkiö sekä vierailevana starana Simo Könönen MTV:ltä. Jaksossa keskustellaan laajasti datan merkityksestä liiketoiminnan kehityksessä ja monista siihen liittyvistä haasteista. Erityisesti datalukutaito ja visualisoinnin tärkeys puhututtavat. Data on valtaa, sanotaan. Kuinka paljon valtaa ja vastuuta data-analyytikolla on organisaatiossa, joka pitelee käsissään datan avaimia?

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

"Roskaa sisään, kiillotettua roskaa ulos" - Simo Könönen

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen. Jokaisessa jaksossa on teeman mukaisesti vaihtuvat asiantuntijat, aiheet ja näkökulmat sekä sokerina pohjalla yllätys!

Tämän jakson sinulle tarjoaa kaupallinen yhteistyökumppanimme RADLY.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



19.10.2023

Konversi0-0ptimistit: Immersiivinen ääni audiomainonnassa 1/2

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Kaksoisjakson ensimmäisessä osassa Bauer Median Lauri Domnick tutustuttaa sinut immersiiviseen äänen maailmaan ja esittelee muutamia vaikuttavia esimerkkejä immersiivisten audiomainosten joukosta. Mitä immersiivisyys tuo mukanaan audioon ja audiomainontaan, sen kuulet jaksosta.

lue lisää

19.10.2023

Konversi0-0ptimistit: Digiaudion vaikuttavuus 2/2

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä. Jaksossa Lauri Domnickin vieraana on “kokemusasiantuntijana” Vaasanin senior brand manager Katja Willberg. Vaasanin oma äänellinen identiteetti eli äänibrändi on luotu yhdessä Bauer Median kanssa muutama vuosi sitten. Jaksossa Katja kertoo miten heillä päädyttiin äänellisen identiteetin luomiseen leipäbrändille.

lue lisää

03.10.2023

IAB Studio: Digiaudiomarkkina jyrkässä nousukiidossa

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on Elsa Kalervo Bauer Medialta ja Riina Aho Radiomedialta. Jaksossa puhutaan mm. digiaudion markkinaluvuista, juuri julkaistun Näin suomalainen kuuntelee - digiaudiotutkimuksen päälöydöksistä ja digitaalisen audion kokoajan nousevasta vaikuttavuudesta muiden mediamuotojen rinnalla.

lue lisää

21.06.2023

IAB Studio: TV:n katselu murroksessa – mitä suomalaisten olohuoneissa tapahtuu?

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Aleksi Ylitalo ja Aki Ronkainen Smartclipilta, joka on osa globaalia RTL AdAlliancea. Jaksossa Pasi keskustelee vieraiden kanssa olohuonetelevision muutoksesta ja miksi perinteinen TV:n katselu on muutoksessa.

lue lisää